Incendio en un tren de Renfe en Sabadell 2 septiembre 1988

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
França451
N10
N10
Entrades: 2623
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Incendio en un tren de Renfe en Sabadell 2 septiembre 1988

Entrada Autor: França451 » 28 jul. 2026, 12:46

(y sus semejanzas en dos aspectos con adamuz, y tema redireccionado de un hilo de estaciones o taquillas de estaciones cerradas).
Fran-Ikarus ha escrit: 28 abr. 2026, 15:53 https://www.lavanguardia.com/vida/20260 ... arril.html

Las imágenes del interior del Iryo siniestrado en Adamuz apuntalan la hipótesis de la rotura de carril
Un nuevo informe de la Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios (CIAF) recoge que ”no se evidencian anomalías” en ninguno de los trenes implicados en el accidente en el que fallecieron 46 personas
Pere ha escrit: 16 oct. 2006, 14:21 Ahir a la tarda NO hi havia taquilla a Sabadell-Centre. En el temps que fa que trepitjo aquesta estació MAI havia vist tancada aquesta taquilla, ja que al estar en túnel, i en túnels en corva, podria ser una trampa mortal en cas d'incendi, per això sempre hi ha hagut personal de Renfe i no d'una altre empresa, i en e rang de 7 del matí a 9 de la nit tots els dies de la setmana sempre l'he vist oberta.


No sé si esto va aquí. Por un lado tiene similitudes con Adamuz en el sentido de que los servicios de emergencias desconocían que hubiera otro tren afectado hasta que aparecieron las víctimas del tercer tren, al ver que no venían los servicios de emergencia a auxiliarlos. Y por otro lado porque en ambos casos dimitió el presidente de Renfe.

Por otro lado, este hecho tiene relación con el tema de las taquillas cerradas de una estación entera. Esto sucedió en la estación de Sabadell Norte, motivo por el cual el tercer tren entró en el "túnel del infierno", sin saber lo que se iba a encontrar ya que no pudieron avisar al maquinista de lo que pasaba hasta que a pocos metros de la entrada a Sabadell Centre se encontró el semáforo en rojo.

Toda la información sobre este hecho en el siguiente enlace, que fue la historia contada por un bombero, con pelos y señales.

https://historiesdebombers.blogspot.com ... e.html?m=1


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
122-042-132  
N9
N9
Entrades: 2252
Ubicació: (Barcelona CAT, Galveston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 28 jul. 2026, 13:16

A part de la redundància, en dos fils diferents, l'incident no té res a veure amb el d'Ademuz, no fotem!.

I recordo perfectament l'incendi del túnel de RENFE a Sabadell, i també el dels FGC, el 7 d'abril de 1980, al túnel entre Sabadell Estació i Sabadell Rambla; en aquell cas, malauradament hi van perdre la vida dues persones. Actualment aquest tram de túnet i l'estació de Sabadell Rambla s'utilitza per simulacions d'accidents i evacuació (formació pels cossos de bombers, protecció civil, personal sanitari i diferents cossos de seguretat. Salut



Respon

Torna a “Història del transport”