Lineas clausuradas y estaciones abandonadas
Lineas clausuradas y estaciones abandonadas
Me gustaria saber que lineas de tren estan cerradas al trafico de pasajeros en Catalunya, bien como estaciones abandonadas o donde el tren ya no hace parada.
Gracias !!
Gracias !!
Linies?
A veure... que jo sàpiga, de RENFE hi tenim els trams...
Ripoll - St Joan de les Abadeses
Granollers Centre - Les Franqueses
Reus - Roda
Tortosa - Ulldecona?
Tortosa - (no recordo ara cap a on)
i si n'hi han més de RENFE, les desconec.
Respecte a la resta de línies... em sembla que n'hi havien algunes que eren de FEVE (bé, a part dels trens cap a Igualada, Manresa, Suria i Sallent, que van ser transferits a FGC). No sé si els carrilets que comunicaven Girona amb província eren de FEVE.
A veure... que jo sàpiga, de RENFE hi tenim els trams...
Ripoll - St Joan de les Abadeses
Granollers Centre - Les Franqueses
Reus - Roda
Tortosa - Ulldecona?
Tortosa - (no recordo ara cap a on)
i si n'hi han més de RENFE, les desconec.
Respecte a la resta de línies... em sembla que n'hi havien algunes que eren de FEVE (bé, a part dels trens cap a Igualada, Manresa, Suria i Sallent, que van ser transferits a FGC). No sé si els carrilets que comunicaven Girona amb província eren de FEVE.
Completo la llista:
Via ample
Ripoll - St Joan de les Abadeses - Torrelles
Granollers Centre - Les Franqueses
Reus - Roda
Tortosa - Ulldecona
Tortosa - Alcañiz- La Puebla de Hijar
Estació de França - Riu Besos seguint la costa.
Mollet - Caldes -> Mai va pertanyer a Renfe perque va ser clausurada el 1939
Via estreta:
- Tortosa - La Cava
- Reus - Salou
- Sallent - Olvan - Guardiola
- Girona - Flaça - Palamos i Banyoles
- Girona - St Feliu
- Girona - Olot
- Monistrol Renfe - Monistrol - Vila (antic traçat del cremallera no reobert)
- Guardiola - La Pobla de Lillet (el tram fins Castellar de N'hug reobert)
- Manresa Nord (Renfe) - Manresa Baixador
- Antic ramal de Bordeta al Port
- Ramal urba d'Igualada
Biografia: Revista Carril 51
Via ample
Ripoll - St Joan de les Abadeses - Torrelles
Granollers Centre - Les Franqueses
Reus - Roda
Tortosa - Ulldecona
Tortosa - Alcañiz- La Puebla de Hijar
Estació de França - Riu Besos seguint la costa.
Mollet - Caldes -> Mai va pertanyer a Renfe perque va ser clausurada el 1939
Via estreta:
- Tortosa - La Cava
- Reus - Salou
- Sallent - Olvan - Guardiola
- Girona - Flaça - Palamos i Banyoles
- Girona - St Feliu
- Girona - Olot
- Monistrol Renfe - Monistrol - Vila (antic traçat del cremallera no reobert)
- Guardiola - La Pobla de Lillet (el tram fins Castellar de N'hug reobert)
- Manresa Nord (Renfe) - Manresa Baixador
- Antic ramal de Bordeta al Port
- Ramal urba d'Igualada
Biografia: Revista Carril 51
Hola!
- estació - Sant Ildefons de Cornellà - abandonada l'any 1994 va ser "okupada", més tard desallotjada i cremada -
- linia - Ferrocarril economic Manresa Berga - la via es tapada per una carretera lateral, i es conserven algunes estacions.
- estació - Tonyà
- estació - peralada
- estació - Platja de Garbet
- estació - Montcada i Reixac Sant Joan
- estació - Llerona
- estació - Taradell Mont Rodon
- estació - Aigües de Ribes
- estació - Queixans
- estació - Pla de Vilanoveta
- estació - Castellgalí
- estació - Els Comdals
- estació - Torrebonica
- estació - Castellarnau
- estació - Vallcarca
- estació - Vandellòs
Crec que no em falta cap
- estació - Sant Ildefons de Cornellà - abandonada l'any 1994 va ser "okupada", més tard desallotjada i cremada -
- linia - Ferrocarril economic Manresa Berga - la via es tapada per una carretera lateral, i es conserven algunes estacions.
- estació - Tonyà
- estació - peralada
- estació - Platja de Garbet
- estació - Montcada i Reixac Sant Joan
- estació - Llerona
- estació - Taradell Mont Rodon
- estació - Aigües de Ribes
- estació - Queixans
- estació - Pla de Vilanoveta
- estació - Castellgalí
- estació - Els Comdals
- estació - Torrebonica
- estació - Castellarnau
- estació - Vallcarca
- estació - Vandellòs
Crec que no em falta cap
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Estacions: Camino Mina Grott Apeadero (FV), Drecera (MG), Pantano (MG)
Tancada la línia del Ferrocarril Metropilitano en Miniatura de Vallvidrera (conegut com Mina-Grott)
Hi ha un llibre sobre aquesta línia editat per l'Ajuntament de Barcelona, dins la sèrie "memòria de Barcelona" i escrit pel bon company de la PTP Ricard Fernández Valentí "El mina Grott Història d'un petit tren de Vallvidrera"
La novetat que aporta aquest llibre respecte el fins ara conegut: bitllets del Mina Grott i documentació del ferrocarril trobada a l'Archivo General de la Administración d'Alcalá de Henares
, a més d'un recorregut per l'interior.
Tancada la línia del Ferrocarril Metropilitano en Miniatura de Vallvidrera (conegut com Mina-Grott)
Hi ha un llibre sobre aquesta línia editat per l'Ajuntament de Barcelona, dins la sèrie "memòria de Barcelona" i escrit pel bon company de la PTP Ricard Fernández Valentí "El mina Grott Història d'un petit tren de Vallvidrera"
La novetat que aporta aquest llibre respecte el fins ara conegut: bitllets del Mina Grott i documentació del ferrocarril trobada a l'Archivo General de la Administración d'Alcalá de Henares

Ferrovi ha escrit:Hola!
- estació - Sant Ildefons de Cornellà - abandonada l'any 1994 va ser "okupada", més tard desallotjada i cremada -
- linia - Ferrocarril economic Manresa Berga - la via es tapada per una carretera lateral, i es conserven algunes estacions.
- estació - Tonyà
- estació - peralada
- estació - Platja de Garbet
- estació - Montcada i Reixac Sant Joan
- estació - Llerona
- estació - Taradell Mont Rodon
- estació - Aigües de Ribes
- estació - Queixans
- estació - Pla de Vilanoveta
- estació - Castellgalí
- estació - Els Comdals
- estació - Torrebonica
- estació - Castellarnau
- estació - Vallcarca
- estació - Vandellòs
Crec que no em falta cap
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
et queden les estacions d'Almacelles, Alcanar, Garcia i les que segurament em deixo.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Les Planes Altes, corredor mediterrani.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
No tenia constància que la línia continúes passat Sant Joan de les Abadeses. Per cert, quin any es va tancar?davida ha escrit:Completo la llista: Via ample Ripoll - St Joan de les Abadeses - Torrelles
Tampoc tenia constància d'aquesta linia. Quin any es va tancar?davida ha escrit: Granollers Centre - Les Franqueses
L'any 1985. De fet, va arriba molt abans a Sant Joan de les Abadesses (1880) que a Puigcerdà.Jordilar ha escrit:No tenia constància que la línia continúes passat Sant Joan de les Abadeses. Per cert, quin any es va tancar?davida ha escrit:Completo la llista: Via ample Ripoll - St Joan de les Abadeses - Torrelles
Crec que cap a l'any 1990, tot i que les vies encara hi van estar durant molt de temps. Sortint de Granollers Centre en sentit nord, es pot veure durant bastant estona un espai a mà esquerra per on circulava el ramal d'enllaç amb la línia de Vic.Jordilar ha escrit:Tampoc tenia constància d'aquesta linia. Quin any es va tancar?davida ha escrit: Granollers Centre - Les Franqueses
Dates de tancament:
-Ramal de Les Franqueses: 1991. Jo hi vaig circular sobre l'any 83-84 per una incidencia a la línea de Vic prop de Mollet i ens van desviar per aquest ramal i Granollers Centre. Recordo que també estava al llistat inicial de clausures del 1.1.1985 al igual que el Montcada- Ripoll, Ripoll -La Tor i Lleida - La Pobla.
- St Joan de les Abadesses - Torrelles 1975
- Ripoll - St Joan de les Abadesses: Oficialment 1.1.1985 pero el servei de passatgers ja estava suspes desde el 14.7.1981, per un suposades obres de millora que mai es van realitzar.
Biografia: Revista Carril 51
-Ramal de Les Franqueses: 1991. Jo hi vaig circular sobre l'any 83-84 per una incidencia a la línea de Vic prop de Mollet i ens van desviar per aquest ramal i Granollers Centre. Recordo que també estava al llistat inicial de clausures del 1.1.1985 al igual que el Montcada- Ripoll, Ripoll -La Tor i Lleida - La Pobla.
- St Joan de les Abadesses - Torrelles 1975
- Ripoll - St Joan de les Abadesses: Oficialment 1.1.1985 pero el servei de passatgers ja estava suspes desde el 14.7.1981, per un suposades obres de millora que mai es van realitzar.
Biografia: Revista Carril 51
A la línia de la Pobla, tot i que no están oficialment clausurades, la major part d'estacions están més que abandonades. De fet, tret de 5 que em venen al cap, diria que tota la resta...
ai carai!!!! No m'en recordava d'aquesta línia!! Era d'ample ibèric???davida ha escrit:Mollet - Caldes -> Mai va pertanyer a Renfe perque va ser clausurada el 1939
El tram reobert que dius, no serà el tren turístic aquell que hi ha, oi?davida ha escrit:- Guardiola - La Pobla de Lillet (el tram fins Castellar de N'hug reobert)
En coneixes cap més? Si diu "reobert"...Jordi Freixas ha escrit:El tram reobert que dius, no serà el tren turístic aquell que hi ha, oi?davida ha escrit:- Guardiola - La Pobla de Lillet (el tram fins Castellar de N'hug reobert)
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
El tram reobert que dius, no serà el tren turístic aquell que hi ha, oi?[/quote]davida ha escrit:- Guardiola - La Pobla de Lillet (el tram fins Castellar de N'hug reobert)
Exacte, és el tren que fa el recorregut entre La Pobla de Lillet i Castellar de N'hug. Hi trobaràs força informació amb fotografies del mateix a la pàgina de Trenscat.
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
Sí, era d'ample ibèric.Jordi Freixas ha escrit:ai carai!!!! No m'en recordava d'aquesta línia!! Era d'ample ibèric???davida ha escrit:Mollet - Caldes -> Mai va pertanyer a Renfe perque va ser clausurada el 1939
El que m'estranya doncs... és que al menys en el seu recorregut inicial, a la sortida de Mollet, les restes de l'antiga explanació d'aquesta línia, van justament pel costat de la línia Mollet - El Papiol. M'estranya que no haguéssin aprofitat la mateixa explanació ja feta, quan van construir el ramal de mercaderies. N'estava totalment convenút de que es tractava d'una línia de via estreta.
El Mollet - Caldes, era un carrilet de vía ample. La seva explotació i traçat pel voral de la carretera era mes propi de un carrilet que d'un ffcc de vía ample. Fins hi tot surt a la colecció de Trens de Catalunya del Salmeron, malgrat que es únic linia de la colecció de vía ample.
Per cert proposa fer un trobada per seguir la traça d'aquest ferrocarril i les restes que encara en queden.
Per cert proposa fer un trobada per seguir la traça d'aquest ferrocarril i les restes que encara en queden.
Planes Altes (sense "les") no és a Catalunya, sinó a la Comunitat Valenciana.liniadelRipollés ha escrit:Les Planes Altes, corredor mediterrani.
Línia clausurada: Mollerussa-Balaguer i Térmens-Menàrguens.
La continuació de la línia de St.Joan de les abadesses era fins a les mines de TORALLES, no fins a Torrelles.
Doncs ja saps, obre el corresponent fil a l'apartat de trobades. Arqueologia ferroviària al Vallès...davida ha escrit:Per cert proposa fer un trobada per seguir la traça d'aquest ferrocarril i les restes que encara en queden.
