Renovació de via fins a Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 25/07/2006 11:48

ddbar ha escrit:Potser el Pullman que va ser un servei just abans del Catalunya exprés seguia la filosofia que després van madurar. Si a més es té en compte que era l'encarregat de correspondre amb l'exprés a París a La tour no anirien tan mal encaminats. M'enrecordo que inclús hi havia un regional entre Puigcerdà i Ripoll amb parades a totes que arribava just abans del pullman. Suposo que la idea era de procurar garantir el recorregut des de totes les estacions fins Barcelona. Per a mi el fracàs del pullman fou el preu abusiu que normalment tenen els llarg recorreguts per a distàncies petites. I en aquest cas encara més car al només permetre guanys de temps de no gaire més de vint minuts.
Però és que a part del preu abusiu, potser els hagués sortit millor la jugada si no només haguéssin pensat en ficar aquest tren per enllaçar-lo amb el Corail. De cara a la gent que pogués agafar-lo per anar-s'en a esquiar, la majoria no l'agafaria a les 7 de la tarda, sinó al matí a primera hora.

EDITO: Les 4 de la tarda, perdó :oops:



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 26/07/2006 15:44

Per cert... a l'altre fil que vaig posar del Catalunya Exprés a Puigcerdà, algú em va parlar del Pullman Cerdanya, el qual, sí que el vaig trobar a Tranvia Portal, i el Pullman Ripollès, però aquest últim no l'he trobat. No es tractarà per casualitat del Catalunya Exprés que diuen que va estar circulant per la línia de Ripoll i Puigcerdà, quan van haver tret el Pullman?

Algú m'ho podria explicar això?



Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dimecres 26/07/2006 16:15

ufff. lo buscaré...(tiraré de errante memoria) pero el pullman ripolles creo que era un tren turistico de temporada, que llegaba a Ripoll.

El Catalunya Express de Ripoll era otro, y salia pasadas las 8 de la tarde todos los dias, y no duró demasiado.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 27/07/2006 14:24

I fotos sobre tot això, no n'hi ha, oi? Se sap quin tren era el que feia el servei del Catalunya Exprés?

PD: El dia que no demani fotos, comenceu a preocupar-vos xD



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 27/07/2006 14:52

Et recomano un llibre que parla molt extensament de la línia Ripoll - Puigcerdà, es diu "El transpirinenc català" i està escrit per Josep Clara, i si ets de la ciutat de Barcelona, jo el vaig trobar a la llibreria de la Generalitat, a la Rambla. Allí parla del Pullman Ripollès, un servei que només va durar uns mesos. Més tard, hi va haver el Catalunya Exprés fins a Ripoll, que sortia a les vuit de la tarda, i que he llegit que es feia amb unitats 432.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 27/07/2006 16:30

També hi ha alguna altra informació al llibre "Història gràfica del tren de Barcelona a Sant Joan de les Abadesses" que prèviament et recomaní.



Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Dissabte 29/07/2006 11:47

Hola!

El meu pare en aquesta linia, li va donar temps de fer un arros a la casola, i menjarsel a dins al tren, amb uns caping gas que portaven.

Avera, aquesta linia, jo le utilitzat moltes vegades, degut a que la meva familia es de Cerdanya, i tinc que dir que cada cop que l'agafo, mu pasu bomba, mai saps el que et pot pasar pel trajecte, perque la cantitat de coses que e arrivat a veure, es brutal!

Salut!



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dissabte 29/07/2006 12:25

Ahir vaig estar per la línia Barcelona-Puigcerdà, i estan canviant via i electrificació des de Vic fins a Montcada segons em van dir. Posen via amb travessa monobloc polivalent i catenària del mateix tipus que el que van posar al tram renovat Vic-Ripoll. Si ara també arreglen el tram Ripoll-Puigcerdà encara tindrem una de les línies amb la infrastructura més bona de Catalunya i tot! Ara el què falta és que augmentin la velocitat dels trens i sobretot que facin doble via en el màxim de recorregut que es pugui.

Imatge
A Llerona, baixador fora de servei no gens fàcil de trobar a simple vista, hi havia la via renovada

Imatge
A Taradell-Montrodon la catenària estava renovada de feia molt poc ja que encara es veia el característic color taronja potent del coure



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dissabte 29/07/2006 16:13

Cal esperar que un cop s'hagi renovat bé la via se li doni un manteniment adequat. Heus aquí una cosa tan important com la pròpia renovació.



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Diumenge 30/07/2006 16:33

La línia de Puigcerdà, en procés de millora



MIREIA MALAGÓN.

Per la línia de Barcelona a Puigcerdà per Vic i Ripoll només hi passen trens de rodalies i esporàdicament hi ha trànsit de mercaderies. Tot i ser una línia amb vocació d'internacional mai no ha acabat d'aconseguir l'impuls suficient per aconseguir-ho. El tram d'aquest trajecte en terres gironines, que va de Ripoll a Puigcerdà, és de via única, totalment electrificat i està en molt mal estat. Fa temps que tant els ajuntaments com el govern català reivindiquen una millora d'aquesta línia, i tot i que des del 2003 Foment té previst un projecte de millora de tota la línia que s'allarga fins al 2010, sembla que alguns dels compromisos adquirits no es compliran en les dates previstes. Tot i això, ja s'han fet millores a les estacions de Ripoll, La Molina i Toses, i s'estan fent obres a les de Campdevànol i Planoles. Algunes millores han consistit a canviar la catenària, netejar les façanes, rehabilitar les parets i paviments i renovar els lavabos.

Per altra banda, tot just la setmana passada el Consell de Ministres va autoritzar el Ministeri de Foment a licitar les obres de renovació i tractament del tram Ripoll-Puigcerdà fins a la frontera francesa de la línia ferroviària Barcelona-La Tor de Querol per 51,60 milions d'euros. Aquestes obres formen part del compromís adquirit pel govern espanyol d'invertir 322,50 milions d'euros fins al 2010.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2009212



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 30/07/2006 16:43

Trenscat ha escrit:Ahir vaig estar per la línia Barcelona-Puigcerdà, i estan canviant via i electrificació des de Vic fins a Montcada segons em van dir. Posen via amb travessa monobloc polivalent i catenària del mateix tipus que el que van posar al tram renovat Vic-Ripoll. Si ara també arreglen el tram Ripoll-Puigcerdà encara tindrem una de les línies amb la infrastructura més bona de Catalunya i tot! Ara el què falta és que augmentin la velocitat dels trens i sobretot que facin doble via en el màxim de recorregut que es pugui.

Imatge
A Llerona, baixador fora de servei no gens fàcil de trobar a simple vista, hi havia la via renovada

Imatge
A Taradell-Montrodon la catenària estava renovada de feia molt poc ja que encara es veia el característic color taronja potent del coure
Veig que ens estem animant a fer les estacions abandonades... ;) )))



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 31/07/2006 2:07

trainman ha escrit:La línia de Puigcerdà, en procés de millora



MIREIA MALAGÓN.

Per la línia de Barcelona a Puigcerdà per Vic i Ripoll només hi passen trens de rodalies i esporàdicament hi ha trànsit de mercaderies. Tot i ser una línia amb vocació d'internacional mai no ha acabat d'aconseguir l'impuls suficient per aconseguir-ho. El tram d'aquest trajecte en terres gironines, que va de Ripoll a Puigcerdà, és de via única, totalment electrificat i està en molt mal estat. Fa temps que tant els ajuntaments com el govern català reivindiquen una millora d'aquesta línia, i tot i que des del 2003 Foment té previst un projecte de millora de tota la línia que s'allarga fins al 2010, sembla que alguns dels compromisos adquirits no es compliran en les dates previstes. Tot i això, ja s'han fet millores a les estacions de Ripoll, La Molina i Toses, i s'estan fent obres a les de Campdevànol i Planoles. Algunes millores han consistit a canviar la catenària, netejar les façanes, rehabilitar les parets i paviments i renovar els lavabos.

Per altra banda, tot just la setmana passada el Consell de Ministres va autoritzar el Ministeri de Foment a licitar les obres de renovació i tractament del tram Ripoll-Puigcerdà fins a la frontera francesa de la línia ferroviària Barcelona-La Tor de Querol per 51,60 milions d'euros. Aquestes obres formen part del compromís adquirit pel govern espanyol d'invertir 322,50 milions d'euros fins al 2010.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2009212
No sé perquè però el primer paràgraf de la notícia em sona d'alguna cosa :mmm

http://www.trenscat.com/renfe/linia03_ct.html



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 31/07/2006 13:15

Jo me n'alegraria: com a mínim hi ha un periodista a Catalunya que no s'inventa les informacions relacionades amb el transport públic :roll:



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 31/07/2006 13:18

entfe001 ha escrit:Jo me n'alegraria: com a mínim hi ha un periodista a Catalunya que no s'inventa les informacions relacionades amb el transport públic :roll:
No si jo també estic content que s'agafin la meva web com a "referència" pels seus articles i si això els pot donar més veracitat doncs endavant :D



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 02/08/2006 23:47

Escolteu, i se sap quan comencen les obres?



437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 03/08/2006 13:47

Jordi Freixas ha escrit:Escolteu, i se sap quan comencen les obres?
Crec que abans toca el Cervera-Calaf...
La catenària està en reforma entre Ripoll i Ribes de Freser...
I el CTC ja hi és...



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dijous 03/08/2006 14:58

437.001 ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Escolteu, i se sap quan comencen les obres?
Crec que abans toca el Cervera-Calaf...
La catenària està en reforma entre Ripoll i Ribes de Freser...
I el CTC ja hi és...
Pel que m'han dit de moment les obres estan a concurs, falta aber l'empresa que les farà. I de moment la catenària esta renovada fins a Ribes de Freser



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 03/08/2006 18:00

i què és el CTC? :?



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3718
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 03/08/2006 18:13

CTC = Control de Transit Centralitzat



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Divendres 04/08/2006 11:39

Ecomobisostrans ha escrit:CTC = Control de Transit Centralitzat
Perdona la rectificació, ... (al meu entendre :D 8) :oops:

C.T.C. = Control de Trafic Centralitzat.


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”