Definicions de ferrocarril, metro, etc.

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3718
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Definicions de ferrocarril, metro, etc.

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 19/12/2006 13:14

-------------------------------------
Nota de l'administrador: aquest fil procedeix d'aquest altre:
http://transport.cat/viewtopic.php?t=4040
-------------------------------------



Un metro que no es un ferrocarril? :o Llavors que es? :x



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 19/12/2006 13:39

Ecomobisostrans ha escrit:Un metro que no es un ferrocarril? :o Llavors que es? :x
Esbrina-ho tu mateix (només la línia A, la C en realitat és un tram d'una línia de la SNCF).



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2409
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 19/12/2006 13:56

Ecomobisostrans ha escrit:Un metro que no es un ferrocarril? :o Llavors que es? :x
Això em recorda la nefasta classificació de les galeries de tranvia.org, on es diu que el metro i el tramvia (que són vehicles que circulen per carrils de ferro) no són ferrocarril!

La qüestió és si aquestes línies franceses de transport guiat sobre pneumàtics són ferrocarril o no. Mirusté, si el carril és de ferro sí que ho són, i si no ho són no poden ser metro, perquè metro ve de Ferrocarril Metropolità. Serien més una mena de trolebús amb pantògraf o amb patí, o sigui que tampoc seria un trolebús...
Platanito l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 19/12/2006 17:40, en total s’ha editat 1 vegada.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 19/12/2006 17:19

L'apunt venia donat perquè l'adherència del vehicle a la plataforma no s'assembla gaire a la que podem trobar a les nostres línies de metro...



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 19/12/2006 18:00

Hola!
entfe001 ha escrit:L'apunt venia donat perquè l'adherència del vehicle a la plataforma no s'assembla gaire a la que podem trobar a les nostres línies de metro...
Els sistemes de rodadura pneumàtica també són ferrocarril, o almenys així és considerat en el món de l'enginyeria ferroviària. ;)

De fet, per exemple els trens del Metro de París amb rodadura pneumàtica els va fabricar Alstom. I aquí que jo sàpiga no fem trolebusos ni coses per l'estil... :D

Tingueu en compte que si bé la rodadura principal és pneumàtica, en cas de fallada de la mateixa (que pot passar) aquest sistema disposa d'una alternativa consistent en una rodadura ferroviària convencional (costa imaginar-s'ho però és cert). :o

Punto pelota. :D

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 19/12/2006 18:23

Tu vigila, que per molt matemàtic que sigui si m'agafa la vena etimològica podem acabar mooolt malament :twisted:



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 19/12/2006 19:40

JaMiRo! ha escrit:Hola!
entfe001 ha escrit:L'apunt venia donat perquè l'adherència del vehicle a la plataforma no s'assembla gaire a la que podem trobar a les nostres línies de metro...
Els sistemes de rodadura pneumàtica també són ferrocarril, o almenys així és considerat en el món de l'enginyeria ferroviària. ;)

De fet, per exemple els trens del Metro de París amb rodadura pneumàtica els va fabricar Alstom. I aquí que jo sàpiga no fem trolebusos ni coses per l'estil... :D

Tingueu en compte que si bé la rodadura principal és pneumàtica, en cas de fallada de la mateixa (que pot passar) aquest sistema disposa d'una alternativa consistent en una rodadura ferroviària convencional (costa imaginar-s'ho però és cert). :o

Punto pelota. :D

Salut!
I ha ha alguna millora en el sistema de rodes pneumàtiques, respecte a les convencionals? Em sona haver sentit alguna cosa, però no recordo quina...



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 19/12/2006 20:12

Hola!

Vols dir avantatges? Sí: adherència superior (cosa que permet traçats amb més pendent), menors vibracions transmesses a terra, major confort del passatge, etc. ;)

Si bé un dels seus principals inconvenients és el seu consum energètic... :!:

Salut!

PD: per cert, a qui em va demanar info tècnica, sento dir-li que com sóc a producció i això és cosa dels d'enginyeria... :oops:


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2409
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 20/12/2006 9:06

JaMiRo! ha escrit: De fet, per exemple els trens del Metro de París amb rodadura pneumàtica els va fabricar Alstom. I aquí que jo sàpiga no fem trolebusos ni coses per l'estil... :D

Tingueu en compte que si bé la rodadura principal és pneumàtica, en cas de fallada de la mateixa (que pot passar) aquest sistema disposa d'una alternativa consistent en una rodadura ferroviària convencional (costa imaginar-s'ho però és cert). :o
Home, ja vaig suposar que els rails normals que hi havia entre els destinats als pneumàtics hi eren per algun motiu...

El problema més seriòs d'aquest sistema és l'enorme desgast de les rodes. Realment, el senyor Mishelán es va ficar les botes!


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”