Nota de l'administrador: aquest fil procedeix d'aquest altre:
http://transport.cat/viewtopic.php?t=4040
-------------------------------------
Un metro que no es un ferrocarril?

Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 19:03
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 19/12/2006 13:14
Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 19/12/2006 13:39
Esbrina-ho tu mateix (només la línia A, la C en realitat és un tram d'una línia de la SNCF).Ecomobisostrans ha escrit:Un metro que no es un ferrocarril?Llavors que es?
Entrada Autor: Platanito » Dimarts 19/12/2006 13:56
Això em recorda la nefasta classificació de les galeries de tranvia.org, on es diu que el metro i el tramvia (que són vehicles que circulen per carrils de ferro) no són ferrocarril!Ecomobisostrans ha escrit:Un metro que no es un ferrocarril?Llavors que es?
Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 19/12/2006 18:00
Els sistemes de rodadura pneumàtica també són ferrocarril, o almenys així és considerat en el món de l'enginyeria ferroviària.entfe001 ha escrit:L'apunt venia donat perquè l'adherència del vehicle a la plataforma no s'assembla gaire a la que podem trobar a les nostres línies de metro...
Entrada Autor: metring » Dimarts 19/12/2006 19:40
I ha ha alguna millora en el sistema de rodes pneumàtiques, respecte a les convencionals? Em sona haver sentit alguna cosa, però no recordo quina...JaMiRo! ha escrit:Hola!
Els sistemes de rodadura pneumàtica també són ferrocarril, o almenys així és considerat en el món de l'enginyeria ferroviària.entfe001 ha escrit:L'apunt venia donat perquè l'adherència del vehicle a la plataforma no s'assembla gaire a la que podem trobar a les nostres línies de metro...![]()
De fet, per exemple els trens del Metro de París amb rodadura pneumàtica els va fabricar Alstom. I aquí que jo sàpiga no fem trolebusos ni coses per l'estil...![]()
Tingueu en compte que si bé la rodadura principal és pneumàtica, en cas de fallada de la mateixa (que pot passar) aquest sistema disposa d'una alternativa consistent en una rodadura ferroviària convencional (costa imaginar-s'ho però és cert).![]()
Punto pelota.![]()
Salut!
Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 19/12/2006 20:12
Entrada Autor: Platanito » Dimecres 20/12/2006 9:06
Home, ja vaig suposar que els rails normals que hi havia entre els destinats als pneumàtics hi eren per algun motiu...JaMiRo! ha escrit: De fet, per exemple els trens del Metro de París amb rodadura pneumàtica els va fabricar Alstom. I aquí que jo sàpiga no fem trolebusos ni coses per l'estil...![]()
Tingueu en compte que si bé la rodadura principal és pneumàtica, en cas de fallada de la mateixa (que pot passar) aquest sistema disposa d'una alternativa consistent en una rodadura ferroviària convencional (costa imaginar-s'ho però és cert).![]()
Torna a “Ferrocarril en general”