Això mateix es preguntaven a SSC (no recordo ara quin fil), i no han trobat resposta lògica encara.Jordi Freixas ha escrit:Ahm... i algú em pot explicar la necessitat que hi havia de fer creuar les dues vies? Havien de ficar l'intercanviador precísament en aquest cantó?
Dubte sobre un creuament de vies...

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
A l'altre banda hi ha la via convencional, i entre aquesta via i la del Ave hi ha un espai insuficient per ubicar un canviador d'ample.
Salut,
Salut,
Ah... clar... i... limitar-se a ubicar la via principal del TAV una mica més a l'esquerre era massa complicat com per pensar-ho, oi?
^^ Veig q segueixes sense aclarar-te del q estem parlant, quina zona és, quina és la funció q fan (feien) les vies aquestes, ni res de res...
Agafo 'prestat' un petit plànol pujat per Indautxu al foro de SSC:

La foto q dóna origen a tot aquest post és del creuament aquest q està marcat en verd.
La qüestió és... era més fàcil fer un canviador d'amples ficat entre mig de la via del bypass de l'AVE i la convencional, amb tota l'afectació q això ocasionaria a la via convencional al construir-lo i després deixar hipotecat el traçat del bypass al tenir corba i contracorba (o haver de fer més obres a la via del bypass quan s'hagués desmantellat el canviador); o ficar el canviador on l'han ficat, el qual suposa tenir aquest creuament entre les vies, q és molt curiós però no afecta a res?
Ah, i el forero aquest d'SSC q va fer el plànol era per explicar q al passar l'altre dia en un AVE per aquest punt li va donar la impressió q ja estava desmantellada la via en ibèric del creuament.
Agafo 'prestat' un petit plànol pujat per Indautxu al foro de SSC:

La foto q dóna origen a tot aquest post és del creuament aquest q està marcat en verd.
La qüestió és... era més fàcil fer un canviador d'amples ficat entre mig de la via del bypass de l'AVE i la convencional, amb tota l'afectació q això ocasionaria a la via convencional al construir-lo i després deixar hipotecat el traçat del bypass al tenir corba i contracorba (o haver de fer més obres a la via del bypass quan s'hagués desmantellat el canviador); o ficar el canviador on l'han ficat, el qual suposa tenir aquest creuament entre les vies, q és molt curiós però no afecta a res?
Ah, i el forero aquest d'SSC q va fer el plànol era per explicar q al passar l'altre dia en un AVE per aquest punt li va donar la impressió q ja estava desmantellada la via en ibèric del creuament.

Perquè ja no serveix per a res, ja que tots els trens canvien a Roda de Barà, apart que el faran servir per a un altre lloc...Jordi Freixas ha escrit:I... per què s'ha de desmanetellar?

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
No hi havia també un intercanviador a Madrid per els trens que enllaçaven amb la línia Madrid - Sevilla? Encara hi és, o ja el van treure?
Diria que encara hi és, però no el fa servir cap tren comercial, crec que només el fan servir per treure els Talgo de la LAV per portar-los al centre de manteniment que té Talgo a Las Matas, prop de Madrid.Jordi Freixas ha escrit:No hi havia també un intercanviador a Madrid per els trens que enllaçaven amb la línia Madrid - Sevilla? Encara hi és, o ja el van treure?
Exactament. I el millor del cas és que no són pocs els "passes de material" que es produeixen al llarg del dia...UT596001 ha escrit:Diria que encara hi és, però no el fa servir cap tren comercial, crec que només el fan servir per treure els Talgo de la LAV per portar-los al centre de manteniment que té Talgo a Las Matas, prop de Madrid.Jordi Freixas ha escrit:No hi havia també un intercanviador a Madrid per els trens que enllaçaven amb la línia Madrid - Sevilla? Encara hi és, o ja el van treure?

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Confirmo que avui he vist amb els meus propis ulls com ja s'està desmantellant l'intercanviador de Talgo de Lleida, així com la via d'accés des de la línia convencional. Imagino que el què és l'encreuament físicament tampoc hi és ja, o sigui que les instal·lacions estan sentenciades. Ara faltarà veure què en faran de l'intercanviador, si el situaran a Barcelona (o rodalies) o què...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
A la Tor de QuerolTrenscat ha escrit:Ara faltarà veure què en faran de l'intercanviador, si el situaran a Barcelona (o rodalies) o què...

L'encreuament tampoc hi és, segons vaig veure abans d'ahir des del RE Lleida-Barcelona via Valls.Trenscat ha escrit:Confirmo que avui he vist amb els meus propis ulls com ja s'està desmantellant l'intercanviador de Talgo de Lleida, així com la via d'accés des de la línia convencional. Imagino que el què és l'encreuament físicament tampoc hi és ja, o sigui que les instal·lacions estan sentenciades. Ara faltarà veure què en faran de l'intercanviador, si el situaran a Barcelona (o rodalies) o què...