Dubte sobre un directe...
Dubte sobre un directe...
http://www.tranvia.org/modules/My_eGall ... 011201.jpg
Al peu d'aquesta foto hi posa "Reportaje primer día de coche directo Madrid-Moscu".
Deurien canviar de tren a la frontera, no?
Al peu d'aquesta foto hi posa "Reportaje primer día de coche directo Madrid-Moscu".
Deurien canviar de tren a la frontera, no?
A quina? Irún o Brest-Litovsk? 8)Jordi Freixas ha escrit:http://www.tranvia.org/modules/My_eGall ... 011201.jpg
Al peu d'aquesta foto hi posa "Reportaje primer día de coche directo Madrid-Moscu".
Deurien canviar de tren a la frontera, no?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
No hi havia canvi de tren a la frontera. A Irun i a la frontera de la ex-URSS s'aixecaven el cotxes amb el viatgers dins i en canviaven el bogies per un del ample adequat.
Fins a mitjans dels 90 hi havia l'estrella Puerta del Sol Madrid - Paris, on anava engantxat el cotxe del Madrid - Moscou que diariament a Irun se li canviaven els bogies del cotxes de viatger per circular per ample europeu i iberic.
Fins a mitjans dels 90 hi havia l'estrella Puerta del Sol Madrid - Paris, on anava engantxat el cotxe del Madrid - Moscou que diariament a Irun se li canviaven els bogies del cotxes de viatger per circular per ample europeu i iberic.
Increible... com un tren de mercaderies... i quan es tardava més o menys a fer aquesta operació?
I una altra cosa... si aquest vagó que anava a Moscou, anava enganxat a un Estrella que anava a París... com s'ho feien amb la resta de vagons a la frontera? Igual?
Els cotxes francesos feien el recorregut sencer, mentre que els espanyols es quedaven a la frontera. Aquest cotxe anava passant de tren a tren i de frontera a frontera.

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Quan dius que els cotxes francesos feien el recorregut sencer, et refereixes des de Irun, o des de Madrid?
Si l'Estrella anava des de Madrid fins a Paris i dic que feien el recorregut sencer, vol dir que anaven de Madrid a Paris. Els espanyols feien Madrid - Irun.

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Però a veure... hi tenim el vagó rus, vagons espanyols, i... vagons francesos imagino. Els vagons francesos també els hi canviaven els eixos de les rodes amb una grua?
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
A l'estació d'Irún hi havia unes instalacions de Wagons Lits on als cotxes-llit i les lliteres SNCF de l'exprés "Puerta del Sol" els canviaven els bogies sencers.
Per a aquesta operació s'elevava tota la composició mitjançant uns gats especials i, mitjançant un tractor especial que passava per sota els cotxes s'anaven substituint tots els bogies. Sense haver d'acoplar ni desacoplar cotxes.
Fa anys va sortir un reportatge en una de les revistes ferroviàries espanyoles on explicava molt bé tot el procés.
Pel que fa al cotxe Madrid-Moscú, "patia" aquesta mateixa operació que la resta de cotxes de places ajagudes. Aquest cotxe s'anava segregant i acoplant a diversos expressos per a completar el seu recorregut.
En un reportatge per la tv, crec que era un grans viatges en tren pel món, van explicar la operació de canvi d'ample a la frontera russa viatjant en un exprés Berlín-Moscou. En aquest canvi, a més de canviar els bogies de tota la composició pels de l'ample rus, també es canviaven els enganxalls de la composició (*) pels tipus "alliance" dels ffcc ex-soviètics. Recordo que la operació era bastant lenta, però no hi havia pressa ja que la burocràcia russa dels tràmits aduaners podia trigar més.
(*) no sé si només canviaven els dos enganxalls extrems o els de tota la composició.
Salut !!
P.D.: més informació als comentaris de la foto d'un Puerta del Sol a Madrid-Chamartín a la galeria del tranvia portal.
Per a aquesta operació s'elevava tota la composició mitjançant uns gats especials i, mitjançant un tractor especial que passava per sota els cotxes s'anaven substituint tots els bogies. Sense haver d'acoplar ni desacoplar cotxes.
Fa anys va sortir un reportatge en una de les revistes ferroviàries espanyoles on explicava molt bé tot el procés.
Pel que fa al cotxe Madrid-Moscú, "patia" aquesta mateixa operació que la resta de cotxes de places ajagudes. Aquest cotxe s'anava segregant i acoplant a diversos expressos per a completar el seu recorregut.
En un reportatge per la tv, crec que era un grans viatges en tren pel món, van explicar la operació de canvi d'ample a la frontera russa viatjant en un exprés Berlín-Moscou. En aquest canvi, a més de canviar els bogies de tota la composició pels de l'ample rus, també es canviaven els enganxalls de la composició (*) pels tipus "alliance" dels ffcc ex-soviètics. Recordo que la operació era bastant lenta, però no hi havia pressa ja que la burocràcia russa dels tràmits aduaners podia trigar més.
(*) no sé si només canviaven els dos enganxalls extrems o els de tota la composició.
Salut !!
P.D.: més informació als comentaris de la foto d'un Puerta del Sol a Madrid-Chamartín a la galeria del tranvia portal.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Articles dedicats al Puerta del Sol Madrid-París i vv. apareguts als números 2 i 4 de Maquetrén.
Salut !!
Salut !!
Increïble... i jo creient-me que abans de l'aparició del TALGO, no era possible fer canviar d'ample un tren.
I entre pitos i flautes, quan tardava el vagó rus des d'Irun fins a la frontera amb la ex-URRS?
Ah, i una altra cosa. En els comentaris de l'enllaç que has adjuntat de Tranvia Portal, es parla de l'Exprés París - Lisboa. Encara existeix aquest tren, o ja el van treure?
I entre pitos i flautes, quan tardava el vagó rus des d'Irun fins a la frontera amb la ex-URRS?
Ah, i una altra cosa. En els comentaris de l'enllaç que has adjuntat de Tranvia Portal, es parla de l'Exprés París - Lisboa. Encara existeix aquest tren, o ja el van treure?
És el famós Surexpreso, tot i que ara queda limitat al recorregut Lisboa - Irún.Jordi Freixas ha escrit:Increïble... i jo creient-me que abans de l'aparició del TALGO, no era possible fer canviar d'ample un tren.
I entre pitos i flautes, quan tardava el vagó rus des d'Irun fins a la frontera amb la ex-URRS?
Ah, i una altra cosa. En els comentaris de l'enllaç que has adjuntat de Tranvia Portal, es parla de l'Exprés París - Lisboa. Encara existeix aquest tren, o ja el van treure?

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
[editat per repetit]
genissimon l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 12/02/2007 11:21, en total s’ha editat 1 vegada.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Amb correspondència amb un TGV Hendaye-París.
Abans eren dos trens: Lisboa-Hendaye i Hendaye-París (en sentit contrari, transbord a Irun).
I molt abans tenia tres branques: la de Lisboa, una d'Oporto i una de Madrid. Totes amb cotxes-llit de la CIWL. Un tren que, en el seu moment, no tenia res a envejar al mític Orient-Exprés.
Més informació sud-exprés a la web dels FFCC de Portugal.
Pel que fa al Madrid-Moscú, anava via Irun i Ginebra.
Abans eren dos trens: Lisboa-Hendaye i Hendaye-París (en sentit contrari, transbord a Irun).
I molt abans tenia tres branques: la de Lisboa, una d'Oporto i una de Madrid. Totes amb cotxes-llit de la CIWL. Un tren que, en el seu moment, no tenia res a envejar al mític Orient-Exprés.
Més informació sud-exprés a la web dels FFCC de Portugal.
Pel que fa al Madrid-Moscú, anava via Irun i Ginebra.
aarongilp ha escrit:És el famós Surexpreso, tot i que ara queda limitat al recorregut Lisboa - Irún.