Dubte sobre un directe...

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Jordi Freixas

Dubte sobre un directe...

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 11/01/2007 1:52

http://www.tranvia.org/modules/My_eGall ... 011201.jpg

Al peu d'aquesta foto hi posa "Reportaje primer día de coche directo Madrid-Moscu".

Deurien canviar de tren a la frontera, no?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 11/01/2007 1:56

Jordi Freixas ha escrit:http://www.tranvia.org/modules/My_eGall ... 011201.jpg

Al peu d'aquesta foto hi posa "Reportaje primer día de coche directo Madrid-Moscu".

Deurien canviar de tren a la frontera, no?
A quina? Irún o Brest-Litovsk? 8)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 11/01/2007 2:18

A la que sigui...



davida
N9
N9
Entrades: 1837
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 11/01/2007 8:21

No hi havia canvi de tren a la frontera. A Irun i a la frontera de la ex-URSS s'aixecaven el cotxes amb el viatgers dins i en canviaven el bogies per un del ample adequat.
Fins a mitjans dels 90 hi havia l'estrella Puerta del Sol Madrid - Paris, on anava engantxat el cotxe del Madrid - Moscou que diariament a Irun se li canviaven els bogies del cotxes de viatger per circular per ample europeu i iberic.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 11/01/2007 11:04

Increible... com un tren de mercaderies... i quan es tardava més o menys a fer aquesta operació?



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 11/01/2007 12:07

Collons... i no era més rendible canviar de tren i fora?



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 05/02/2007 3:01

I una altra cosa... si aquest vagó que anava a Moscou, anava enganxat a un Estrella que anava a París... com s'ho feien amb la resta de vagons a la frontera? Igual?



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 05/02/2007 10:56

Els cotxes francesos feien el recorregut sencer, mentre que els espanyols es quedaven a la frontera. Aquest cotxe anava passant de tren a tren i de frontera a frontera.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 05/02/2007 13:02

Quan dius que els cotxes francesos feien el recorregut sencer, et refereixes des de Irun, o des de Madrid?



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 05/02/2007 13:41

Si l'Estrella anava des de Madrid fins a Paris i dic que feien el recorregut sencer, vol dir que anaven de Madrid a Paris. Els espanyols feien Madrid - Irun.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 07/02/2007 3:35

Però a veure... hi tenim el vagó rus, vagons espanyols, i... vagons francesos imagino. Els vagons francesos també els hi canviaven els eixos de les rodes amb una grua?



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 07/02/2007 9:57

A l'estació d'Irún hi havia unes instalacions de Wagons Lits on als cotxes-llit i les lliteres SNCF de l'exprés "Puerta del Sol" els canviaven els bogies sencers.

Per a aquesta operació s'elevava tota la composició mitjançant uns gats especials i, mitjançant un tractor especial que passava per sota els cotxes s'anaven substituint tots els bogies. Sense haver d'acoplar ni desacoplar cotxes.

Fa anys va sortir un reportatge en una de les revistes ferroviàries espanyoles on explicava molt bé tot el procés.

Pel que fa al cotxe Madrid-Moscú, "patia" aquesta mateixa operació que la resta de cotxes de places ajagudes. Aquest cotxe s'anava segregant i acoplant a diversos expressos per a completar el seu recorregut.

En un reportatge per la tv, crec que era un grans viatges en tren pel món, van explicar la operació de canvi d'ample a la frontera russa viatjant en un exprés Berlín-Moscou. En aquest canvi, a més de canviar els bogies de tota la composició pels de l'ample rus, també es canviaven els enganxalls de la composició (*) pels tipus "alliance" dels ffcc ex-soviètics. Recordo que la operació era bastant lenta, però no hi havia pressa ja que la burocràcia russa dels tràmits aduaners podia trigar més.

(*) no sé si només canviaven els dos enganxalls extrems o els de tota la composició.

Salut !!

P.D.: més informació als comentaris de la foto d'un Puerta del Sol a Madrid-Chamartín a la galeria del tranvia portal.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 07/02/2007 13:50

Articles dedicats al Puerta del Sol Madrid-París i vv. apareguts als números 2 i 4 de Maquetrén.

Salut !!



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 08/02/2007 15:37

Increïble... i jo creient-me que abans de l'aparició del TALGO, no era possible fer canviar d'ample un tren.

I entre pitos i flautes, quan tardava el vagó rus des d'Irun fins a la frontera amb la ex-URRS?

Ah, i una altra cosa. En els comentaris de l'enllaç que has adjuntat de Tranvia Portal, es parla de l'Exprés París - Lisboa. Encara existeix aquest tren, o ja el van treure?



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 08/02/2007 15:43

Jordi Freixas ha escrit:Increïble... i jo creient-me que abans de l'aparició del TALGO, no era possible fer canviar d'ample un tren.

I entre pitos i flautes, quan tardava el vagó rus des d'Irun fins a la frontera amb la ex-URRS?

Ah, i una altra cosa. En els comentaris de l'enllaç que has adjuntat de Tranvia Portal, es parla de l'Exprés París - Lisboa. Encara existeix aquest tren, o ja el van treure?
És el famós Surexpreso, tot i que ara queda limitat al recorregut Lisboa - Irún.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 09/02/2007 9:31

[editat per repetit]
genissimon l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 12/02/2007 11:21, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 09/02/2007 9:34

Amb correspondència amb un TGV Hendaye-París.

Abans eren dos trens: Lisboa-Hendaye i Hendaye-París (en sentit contrari, transbord a Irun).

I molt abans tenia tres branques: la de Lisboa, una d'Oporto i una de Madrid. Totes amb cotxes-llit de la CIWL. Un tren que, en el seu moment, no tenia res a envejar al mític Orient-Exprés.

Més informació sud-exprés a la web dels FFCC de Portugal.

Pel que fa al Madrid-Moscú, anava via Irun i Ginebra.
aarongilp ha escrit:És el famós Surexpreso, tot i que ara queda limitat al recorregut Lisboa - Irún.



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”