
Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida
El futur aeroport d'Alguaire podrà assumir fins a 400.000 usuaris en deu anys
El futur aeroport de Lleida podria assumir fins a 400.000 usuaris en vuit o deu anys. Així ho posa de manifest l'estudi previ de la Consultoria GPA. L'informe parteix del model de vols regionals, amb possibilitat de connexió a Europa. També indica que la infraestructura hauria de contemplar dos quilòmetres i mig de llarg i no els dos que es proposen inicialment. De moment, però, la Generalitat treballa en el pla director, que reserva fins a cinc quilòmetres al terme municipal d'Alguaire. Els estudis apunten que el cost d'ampliació de la pista seria més rendible en el seu inici que no en uns anys. El director de l'Àrea Consultoria de GPA, Joan Serra, posa com a exemple l'aeroport de Lyon.
Una infraestructura que, a més, pot generar fins a 800 llocs de treball en la seva àrea d'influència. En aquest sentit, el delegat del Govern a Lleida, Jaume Gilabert, destaca que encara no es poden determinar les dimensions de l'aeroport d'Alguaire. Les possibilitats, diu, no contemplen de moment cap limitació. Això sí, les institucions no consideren adhient plantejar l'aeròdrom per als models d'aviació a baix cost, ja que el mercat està força saturat. La Cambra de Comerç de Lleida també ha proposat modificar de 30 a 45 metres l'amplada. Així, l'aeroport de les terres de Lleida podria assumir un deu per cent dels passatgers que ara registren el de Girona o el de Reus.
--
Segre.
El futur aeroport de Lleida podria assumir fins a 400.000 usuaris en vuit o deu anys. Així ho posa de manifest l'estudi previ de la Consultoria GPA. L'informe parteix del model de vols regionals, amb possibilitat de connexió a Europa. També indica que la infraestructura hauria de contemplar dos quilòmetres i mig de llarg i no els dos que es proposen inicialment. De moment, però, la Generalitat treballa en el pla director, que reserva fins a cinc quilòmetres al terme municipal d'Alguaire. Els estudis apunten que el cost d'ampliació de la pista seria més rendible en el seu inici que no en uns anys. El director de l'Àrea Consultoria de GPA, Joan Serra, posa com a exemple l'aeroport de Lyon.
Una infraestructura que, a més, pot generar fins a 800 llocs de treball en la seva àrea d'influència. En aquest sentit, el delegat del Govern a Lleida, Jaume Gilabert, destaca que encara no es poden determinar les dimensions de l'aeroport d'Alguaire. Les possibilitats, diu, no contemplen de moment cap limitació. Això sí, les institucions no consideren adhient plantejar l'aeròdrom per als models d'aviació a baix cost, ja que el mercat està força saturat. La Cambra de Comerç de Lleida també ha proposat modificar de 30 a 45 metres l'amplada. Així, l'aeroport de les terres de Lleida podria assumir un deu per cent dels passatgers que ara registren el de Girona o el de Reus.
--
Segre.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
De l'AVUI:
-----------------------
L'aeroport de Lleida tindrà capacitat per a 400.000 usuaris el 2016
La Cambra de Comerç demana que es construeixi una instal·lació ambiciosa
L'aeroport de Lleida, que es construirà a Alguaire , al Segrià, es dimensionarà per tenir una capacitat per a 400.000 usuaris al 2016, segons les primeres estimacions de Política Territorial i Obres Públiques, que està redactant el pla director. Aquesta xifra, calculada amb una evolució molt favorable, suposa un 10% del flux que registra actualment l'aeroport de Girona, però les institucions lleidatanes van afirmar que si s'arriba a aquests índexs seria un gran èxit.
Aquesta és una de les dades que es van debatre ahir en el transcurs d'una jornada de treball sobre aquest projecte amb institucions i entitats lleidatanes. La Cambra de Comerç, promotora de la trobada, va reclamar que la pista principal, dissenyada amb una longitud de 2.000 metres, s'allargui fins als 2.500, fet que evitaria costos posteriors d'ampliació i permetria captar companyies i vols més ambiciosos. El delegat del govern a Lleida, Jaume Gilabert, va explicar que el govern ja ha previst la compra de prou sòl per a futures ampliacions, fins i tot per si calgués fer una segona pista. També va afegir que l'aeroport tindrà una zona industrial annexa.
L'aeroport de Lleida tindrà la categoria regional i permetrà vols de passatgers i de mercaderies internacionals amb aeroports no principals amb avions amb una capacitat de fins a 90 passatgers.
-----------------------
L'aeroport de Lleida tindrà capacitat per a 400.000 usuaris el 2016
La Cambra de Comerç demana que es construeixi una instal·lació ambiciosa
L'aeroport de Lleida, que es construirà a Alguaire , al Segrià, es dimensionarà per tenir una capacitat per a 400.000 usuaris al 2016, segons les primeres estimacions de Política Territorial i Obres Públiques, que està redactant el pla director. Aquesta xifra, calculada amb una evolució molt favorable, suposa un 10% del flux que registra actualment l'aeroport de Girona, però les institucions lleidatanes van afirmar que si s'arriba a aquests índexs seria un gran èxit.
Aquesta és una de les dades que es van debatre ahir en el transcurs d'una jornada de treball sobre aquest projecte amb institucions i entitats lleidatanes. La Cambra de Comerç, promotora de la trobada, va reclamar que la pista principal, dissenyada amb una longitud de 2.000 metres, s'allargui fins als 2.500, fet que evitaria costos posteriors d'ampliació i permetria captar companyies i vols més ambiciosos. El delegat del govern a Lleida, Jaume Gilabert, va explicar que el govern ja ha previst la compra de prou sòl per a futures ampliacions, fins i tot per si calgués fer una segona pista. També va afegir que l'aeroport tindrà una zona industrial annexa.
L'aeroport de Lleida tindrà la categoria regional i permetrà vols de passatgers i de mercaderies internacionals amb aeroports no principals amb avions amb una capacitat de fins a 90 passatgers.
La Paeria demana a la Generalitat que l'aeroport d'Alguaire tingui 2.500 metres
El govern de la Paeria presentarà al ple del pròxim dimarts una moció en què sol.licita a la Generalitat que la pista del futur aeroport d'Alguaire sigui més gran que la prevista inicialment. El tripartit lleidatà demanarà que la pista de l'aeroport tingui 2.500 metres de longitud i 50 d'amplada i no els 2.000 previstos actualment per la conselleria de Política Territorial. La Paeria proposa que això s'inclogui al pla director director que està elaborant perquè la infraestructura prioritzi més el caràcter comercial del futur aeroport. Si ho comparem amb altres aeroports de Catalunya, els de Girona i Reus tenen unes pistes de més de 2.400 metres.
--
Segre.
El govern de la Paeria presentarà al ple del pròxim dimarts una moció en què sol.licita a la Generalitat que la pista del futur aeroport d'Alguaire sigui més gran que la prevista inicialment. El tripartit lleidatà demanarà que la pista de l'aeroport tingui 2.500 metres de longitud i 50 d'amplada i no els 2.000 previstos actualment per la conselleria de Política Territorial. La Paeria proposa que això s'inclogui al pla director director que està elaborant perquè la infraestructura prioritzi més el caràcter comercial del futur aeroport. Si ho comparem amb altres aeroports de Catalunya, els de Girona i Reus tenen unes pistes de més de 2.400 metres.
--
Segre.
Però algú creu que tindrà demanda un aeroport a Lleida? Perquè no crec que cap vol internacional pari allí i per tant s'haurà d'anar igualment a Barcelona
els vols domèstics existeixenmegapauer ha escrit:Però algú creu que tindrà demanda un aeroport a Lleida? Perquè no crec que cap vol internacional pari allí i per tant s'haurà d'anar igualment a Barcelona

Danzig ha escrit:els vols domèstics existeixenmegapauer ha escrit:Però algú creu que tindrà demanda un aeroport a Lleida? Perquè no crec que cap vol internacional pari allí i per tant s'haurà d'anar igualment a Barcelona
I els aerotaxis, d'Andorra, i quansevol indret de Catalunya-Nort, ... també.
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
Sempre es pot vendre l'aeroport com "Barcelona-Alguaire". 

Fa deu anys ningú donava un ral per l'aeroport de Girona, i ara és base d'operacions de RyanAir al sud d'Europa...
I, Reus també, ...entfe001 ha escrit:Fa deu anys ningú donava un ral per l'aeroport de Girona, i ara és base d'operacions de RyanAir al sud d'Europa...
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
Urbanisme podria disposar d'un document definitiu de l'aeroport d'Alguaire al novembre
La Generalitat podria disposar d'un document definitiu sobre el projecte de l'aeroport d'Alguaire el pròxim mes de novembre. Si més no, aquest és el calendari que s'ha fixat els Serveis Territorials d'Urbanisme. La comissió ha aprovat parcialment, com ja va fer el passat mes de juliol, el pla especial. Ara, el document ha d'incloure nous aspectes referents als usos i serveis de l'infraestructura. A partir de la setmana vinent, el projecte tornarà a estar a exposició pública durant un mes. Tot seguit, serà el torn perquè els ajuntaments afectats puguin presentar les seves propostes o modificacions. El director dels Serveis Territorials d'Urbanisme, Joan Llort, ha destacat que de moment, però, només han rebut una al.legació. Amb aquest nou procés, l'aprovació definitiva per donar llum verda al futur aeroport no arribaria fins d'aquí dos mesos. Llort assegura que, malgrat el retard, l'important és que totes les parts estiguin d'acord. La comissió d'Urbanisme d'aquest dijous també ha aprovat el pla d'ordenació municipal a Bell-lloc. L'actuació permetrà la construcció de gairebé 800 nous habitatges. A més, el municipi disposarà d'unes 85 hectàrees de sól industrial.
--
Segre.
La Generalitat podria disposar d'un document definitiu sobre el projecte de l'aeroport d'Alguaire el pròxim mes de novembre. Si més no, aquest és el calendari que s'ha fixat els Serveis Territorials d'Urbanisme. La comissió ha aprovat parcialment, com ja va fer el passat mes de juliol, el pla especial. Ara, el document ha d'incloure nous aspectes referents als usos i serveis de l'infraestructura. A partir de la setmana vinent, el projecte tornarà a estar a exposició pública durant un mes. Tot seguit, serà el torn perquè els ajuntaments afectats puguin presentar les seves propostes o modificacions. El director dels Serveis Territorials d'Urbanisme, Joan Llort, ha destacat que de moment, però, només han rebut una al.legació. Amb aquest nou procés, l'aprovació definitiva per donar llum verda al futur aeroport no arribaria fins d'aquí dos mesos. Llort assegura que, malgrat el retard, l'important és que totes les parts estiguin d'acord. La comissió d'Urbanisme d'aquest dijous també ha aprovat el pla d'ordenació municipal a Bell-lloc. L'actuació permetrà la construcció de gairebé 800 nous habitatges. A més, el municipi disposarà d'unes 85 hectàrees de sól industrial.
--
Segre.
Nadal assenyala que les expropiacions del futur aeroport d'Alguaire s'iniciaran quan s'aprovi el pla especial
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha assegurat aquest matí a Solsona que l'inici legal de les expropiacions dels terrenys per a la construcció de l'aeroport de Lleida a Alguaire, es produirà "en el moment en què el pla especial de la infraestructura estigui definitivament aprovat" ja que és quan el Govern pot prendre un acord. Nadal ha destacat que en l'última informació pública que s'ha donat "només hi consta una al·legació" i això indica que el plantejament dels terrenys ha estat el correcte tot i que en aquest sentit el Govern "no es pot permetre cap escletxa jurídica".
--
ACN.
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha assegurat aquest matí a Solsona que l'inici legal de les expropiacions dels terrenys per a la construcció de l'aeroport de Lleida a Alguaire, es produirà "en el moment en què el pla especial de la infraestructura estigui definitivament aprovat" ja que és quan el Govern pot prendre un acord. Nadal ha destacat que en l'última informació pública que s'ha donat "només hi consta una al·legació" i això indica que el plantejament dels terrenys ha estat el correcte tot i que en aquest sentit el Govern "no es pot permetre cap escletxa jurídica".
--
ACN.
No us prengueho malament, ... però esclexa juridica ("no es pot permetre cap escletxa jurídica") significa el canvi de la "e" per una "a"??
"quan s'aprovi el pla espacial"
8)


"quan s'aprovi el pla espacial"





El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
Els vols internacionals molt probablement no parin a Lleida. Però un aeroport a la capital de la Terra Ferma pot beneficiar molt al turisme dels Pirineus. De fet, el TAV porta bastant gent (i molta més que portarà en el futur) de diversos llocs d'Espanya (com Madrid, per exemple) fins a Lleida i, des d'allà, es pren un tren per pujar fins a les estacions d'esquí dels Pirineus. O sigui, que un aeroport a Lleida per a fins turísitcs és una idea que jo considero molt bona, a part d'altres usos que se li pugui donar a Alguaire, com el de servir d'aeroport regional dels Pirineus (tot i que a La Seu d'Urgell en volen (o volien) fer un). Sigui com sigui i tenint en compte que avui en dia estan tant de moda les línies aèries de baix cost, algunes podrien escoliir Alguaire com a la seva base d'operacions (tal com passa ara amb Ryanair i l'aeroport de Girona).megapauer ha escrit:Però algú creu que tindrà demanda un aeroport a Lleida? Perquè no crec que cap vol internacional pari allí i per tant s'haurà d'anar igualment a Barcelona
No ho sé, jo ho veig com una infraestructura de futur. 8)
Doncs jo com a Lleidatà veig que Lleida província té 400mil habitants i que s'hauria d'intentar controlar d'alguna manera l'abús turístic a una zona del Pirineu on encara s'hi pot estar tranquil. No voldria veure el Pirineu com una COsta Brava.
Exactament. L'arribada del TAV i la construcció d'Alguaire i els seus fins turístics només tenen sentit amb polítiques econòmico-turístiques sostenibles tant per part de la Generalitat com dels governs i entitats regionals/locals. Si es fa una política turística com Déu mana, es fomentarà l'ús del TAV o Alguaire per arribar al Pirineu en comptes d'usar el vehicle privat, com passa ara tantes vegades, i així no omplirem el Pirineu d'automòvils, aparcaments immensos, fums de cotxes i retencions quilomètriques per anar a les pistes d'esquí o per entrar a Andorra.megapauer ha escrit:Doncs jo com a Lleidatà veig que Lleida província té 400mil habitants i que s'hauria d'intentar controlar d'alguna manera l'abús turístic a una zona del Pirineu on encara s'hi pot estar tranquil. No voldria veure el Pirineu com una COsta Brava.
Com a suport de BCN-Prat?
Potser...segurament que sí.
Com a iman cap als Pirineus?
Ho dubto...el tipus de turisme internacional, ara com ara, no cerca el Pirineu (excepte el francès, i aquests ja saben per on venir...).
Respecte al turisme nacional, un aeroport per després fer un transbord tan llarg?
Nah.
El que potser s´hauria de considerar és fer serveis ferroviaris fins a la Pobla de Segur d´altes prestacions...a França hi ha TGVs fins a Chamonix o Bourg-St-Maurice...irònic, no?
P.S: No conec el tipus de turisme estranger que esquia a la Val d´Aran
(n´hi ha?), però si hi van , deuen utilitzar l´aeroport de Toulouse-Blagnac o Lourdes-Tarbes-Pau (que són molt més a prop que no Lleida).
Per cert, no hi ha cap línia de bus Lleida-Benabarre-Pont de Suert-Vielha-Toulouse ni Lleida-Benabarre-Pont de Suert-Vielha-Tarbes-Lourdes-Pau. És llàstima.
Potser...segurament que sí.
Com a iman cap als Pirineus?
Ho dubto...el tipus de turisme internacional, ara com ara, no cerca el Pirineu (excepte el francès, i aquests ja saben per on venir...).
Respecte al turisme nacional, un aeroport per després fer un transbord tan llarg?
Nah.
El que potser s´hauria de considerar és fer serveis ferroviaris fins a la Pobla de Segur d´altes prestacions...a França hi ha TGVs fins a Chamonix o Bourg-St-Maurice...irònic, no?
P.S: No conec el tipus de turisme estranger que esquia a la Val d´Aran
(n´hi ha?), però si hi van , deuen utilitzar l´aeroport de Toulouse-Blagnac o Lourdes-Tarbes-Pau (que són molt més a prop que no Lleida).
Per cert, no hi ha cap línia de bus Lleida-Benabarre-Pont de Suert-Vielha-Toulouse ni Lleida-Benabarre-Pont de Suert-Vielha-Tarbes-Lourdes-Pau. És llàstima.
Evidentment, el nombre de turistes estrangers que van al nostre Pirineu no és tan elevat com els que van a la Costa Brava (afortunadament). Però si pensem que un nombre considerable de turistes que van a la Costa Brava no baixen en avió al El Prat sinó a l'aeroport de Girona, podriem pensar que en un futur els turistes estrangers que vindrien al Pirineu baixarien en avió a Alguaire enlloc de Barna. Això sí, si els Pirineus tinguessin el mateix nombre de turistes (o l'equivalent) que els que tenen els Alps...437.001 ha escrit:Com a iman cap als Pirineus?
Ho dubto...el tipus de turisme internacional, ara com ara, no cerca el Pirineu (excepte el francès, i aquests ja saben per on venir...).

D'altra banda, i tal com està la cosa ara per ara, amb aquest turisme 'nacional' (o d'anar per casa, com dic jo) fer l'ús d'Alguaire per arribar-nos als Pirineus no té lògica, evidentment. Per tant, per potenciar la comunicació interpirinenca o Pirineus - resta-del-territori, crec que és més prioritari potenciar línies ferroviàries regionals/locals que no pas el TAV o Alguaire.
Baixador per a Can Bonastre (entre Piera i Masquefa) ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!
Un dels eixos pirinencs a potenciar, sens dubte. Juntament amb el de la Catalunya Nord: Perpinyà-Prada de Conflent-Puigcerdà i, des de Puigcerdà, la línia Puigcerdà-Barcelona i la Puigcerdà-Lleida-Tortosa437.001 ha escrit:Per cert, no hi ha cap línia de bus Lleida-Benabarre-Pont de Suert-Vielha-Toulouse ni Lleida-Benabarre-Pont de Suert-Vielha-Tarbes-Lourdes-Pau. És llàstima.
Baixador per a Can Bonastre (entre Piera i Masquefa) ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!
Una pregunta sense cap importància, que vas editar?437.001 ha escrit:...



El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)