Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 01/04/2007 18:20

Sí sí... està clar, o no tant clar... que al País Valencià van traspassar a la Generalitat Valenciana la línia de Quart de Poblet, i el primer que han fet és treure les vies de RENFE per posar-ne de les d'ample mètric de FGV.



Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Diumenge 01/04/2007 19:06

I això q té a veure amb la línia de la Pobla? Pq si es va traspassar la línia entre Quart de Poblet i Riba-roja era pq FGV la connectaria amb la seva xarxa, q és d'ample mètric. En canvi, la línia de la Pobla està aïllada de qualsevol altre xarxa de FGC, i per tant això és irrellevant.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 01/04/2007 19:31

Depèn de com es miri. Et recordo que a Lleida ja ha arribat l'ample europeu. I que tot i que el tren d'Alta Velocitat arriba a Barcelona a finals d'any, i tot i que possiblement no serveixi per connectar unes vies amb les altres, a Barcelona també hi ha ample europeu: de FGC.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1916
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Diumenge 01/04/2007 19:31

Ara per ara no sembla que tingués massa sentit fer un canvi d'ample de via perquè aïllaries la línia de la resta de la xarxa convencional d'Adif.

Per ex. demà mateix (com aquell qui diu) podrien fer connexions La Pobla-Lleida-Manresa-Barcelona o La Pobla-Lleida-Picamoixons-Tarragona i mataries uns quants ocells d'un tret: la línia guanyaria usuaris potencials, reforçaries els serveis de pseudorodalies de Lleida i també els de regionals.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 01/04/2007 19:43

Cosa d'altra banda, llògica.



Avatar de l’usuari
594-001-0
N6
N6
Entrades: 296

Entrada Autor: 594-001-0 » Diumenge 01/04/2007 22:59

Jordi Freixas ha escrit:Sí sí... està clar, o no tant clar... que al País Valencià van traspassar a la Generalitat Valenciana la línia de Quart de Poblet, i el primer que han fet és treure les vies de RENFE per posar-ne de les d'ample mètric de FGV.
Al traspasarse a la Generalitat la línea Vara de Quart-Riba Roja decidió cerrar y desmantelar el tramo Quart-Riba Roja porque entre Quart y el apeadero del Aeropuerto iban a hacer el metro, en ancho métrico para conectarlo con la L3 que llega ahora hasta Mislata-Almassil, a menos de 1 km de donde pasa la C-4, y no podían hacer el tunel sin cortar la línea, ya que iba justo por debajo de las vías de Renfe. Entre Mislata y Quart, como el metro no pasa justo por debajo, pues se mantuvo para dar servicio a Quart. Ahora, a mediados de este mes, se inagurará la línea del Aeropuerto, y tanto lo que quedaba de la antigua línea Valencia-Llíria de Renfe como la línea C-4 de Cercanías Valencia desaparecerá por completo.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 02/04/2007 10:42

¿Clausuarán la línea C-4 el mismo día que inauguren el "metro" al Aeropuerto?



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 02/04/2007 20:46

Jordi Freixas ha escrit:Depèn de com es miri. Et recordo que a Lleida ja ha arribat l'ample europeu.
Sempre es pot repetir la patètica situació d'Osca.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 03/04/2007 4:34

Home... però em sembla que per Osca els trens AVE poden anar als 300 si coincideix en que no hi ha cap més tren en aquell tram. No sé jo si en en un hipotètic tram Lleida - La Pobla d'Alta Velocitat podria arribar-hi (a no ser que es féssin les gairebé sempre maleides correccions de traçat).



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 03/04/2007 12:08

Jordi Freixas ha escrit:Home... però em sembla que per Osca els trens AVE poden anar als 300 si coincideix en que no hi ha cap més tren en aquell tram.
----------------------------
Editat per administrador
----------------------------


On sí l'has encertada és que els trens només poden córrer si no hi ha cap altre tren circulant-hi. No tenen altre remei: és tot via única (i des de Tardienta, ample mixt UIC-ibèric).

Ara, de 300 km/h a 160 km/h hi ha un abisme.



Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dimarts 03/04/2007 22:49

javi82 ha escrit:I això q té a veure amb la línia de la Pobla? Pq si es va traspassar la línia entre Quart de Poblet i Riba-roja era pq FGV la connectaria amb la seva xarxa, q és d'ample mètric. En canvi, la línia de la Pobla està aïllada de qualsevol altre xarxa de FGC, i per tant això és irrellevant.
efectivament.

Es més...mantenint l'ample actual , es garanteix la operativitat amb la linia de Manresa....
I ja sabem dels hipotetics plans de futur de FGC......



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 04/04/2007 11:37

sequera ha escrit:
javi82 ha escrit:I això q té a veure amb la línia de la Pobla? Pq si es va traspassar la línia entre Quart de Poblet i Riba-roja era pq FGV la connectaria amb la seva xarxa, q és d'ample mètric. En canvi, la línia de la Pobla està aïllada de qualsevol altre xarxa de FGC, i per tant això és irrellevant.
efectivament.

Es més...mantenint l'ample actual , es garanteix la operativitat amb la linia de Manresa....
I ja sabem dels hipotetics plans de futur de FGC......
Però la renovació del tram Cervera-Calaf s'ha fet amb travessa polivalent. La de la línia de la Pobla no.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2409
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 04/04/2007 12:21

UT596001 ha escrit: Però la renovació del tram Cervera-Calaf s'ha fet amb travessa polivalent. La de la línia de la Pobla no.
Realment sembla una incoherència: Adif reforma un tram que li pertany com si tingués en compte que algun dia podria formar part de la nova línia transversal en ample UIC (que ja veurem qui la gestiona), i FGC lliga el tram de La Pobla durant un bon grapat d'anys a l'ample ibèric, cosa difícil de compaginar amb els projectes de perllongació cap al nord per l'anacronisme que suposaria fer en ample ibèric una línia que arribès a Andorra o a la Val d'Aran.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 04/04/2007 23:49

Potser ho van fer així perquè era més barat.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 07/04/2007 12:34

entfe001 ha escrit:Sigui com sigui, caldria veure la lletra petita del contracte per saber de qui és responsabilitat que circulin tamagotxis sobresaturats a la línia.
Ahir vaig pujar a la Pobla i veig que ja apliquen una solució a que no hi hagin 596 sobresaturats: a Lleida, amb el que surt a les 13.45, el que fan és enviar la gent que va Balaguer (i només a Balaguer) per carretera, per així descongestionar el tren.

Tot i així el tren va sortir ple de Lleida, això sí, sense anar ningú de peu.

Per cert, ahir vaig comprovar personalment en el bus Pobla-Sort que SÍ para als pobles intermitgos (Baró, Montardit de Baix i Gerri de la Sal) però a l'hora de tarificar-lo es fa com si haguessis pujat a l'origen.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dissabte 07/04/2007 12:44

I no hi ha cap altra solució millor que enviar la gent a l'autobús? I l'autobús que posen és de FGC, renfe o Alsina Graells? No sé, però si hi havia dos 592.200 haurien de mirar d'utilitzar-los pels trens que van a La Pobla o fins i tot demanar a renfe que tots els trens que circulin per la línia de La Pobla siguin 592.200, no? :roll:



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 07/04/2007 12:47

Trenscat ha escrit:I no hi ha cap altra solució millor que enviar la gent a l'autobús? I l'autobús que posen és de FGC, renfe o Alsina Graells? No sé, però si hi havia dos 592.200 haurien de mirar d'utilitzar-los pels trens que van a La Pobla o fins i tot demanar a renfe que tots els trens que circulin per la línia de La Pobla siguin 592.200, no? :roll:
Els busos et dic segur que NO són de Alsina Graells... només els vaig veure de manera mig fugaç, no sé si posaria al davant "RENFE" o "FGC", imagino que seria de FGC.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1916
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 07/04/2007 13:29

I com deriven els viatgers a l'autobús? Com els informen? :?



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 07/04/2007 13:48

Les parades del mig no són oficials però es fan.
UT596001 ha escrit:
entfe001 ha escrit:Sigui com sigui, caldria veure la lletra petita del contracte per saber de qui és responsabilitat que circulin tamagotxis sobresaturats a la línia.
Ahir vaig pujar a la Pobla i veig que ja apliquen una solució a que no hi hagin 596 sobresaturats: a Lleida, amb el que surt a les 13.45, el que fan és enviar la gent que va Balaguer (i només a Balaguer) per carretera, per així descongestionar el tren.

Tot i així el tren va sortir ple de Lleida, això sí, sense anar ningú de peu.

Per cert, ahir vaig comprovar personalment en el bus Pobla-Sort que SÍ para als pobles intermitgos (Baró, Montardit de Baix i Gerri de la Sal) però a l'hora de tarificar-lo es fa com si haguessis pujat a l'origen.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 07/04/2007 15:07

Sky ha escrit:I com deriven els viatgers a l'autobús? Com els informen? :?
Per la megafonia de l'estació. Deien:

"Atenció, els viatgers amb destinació a les estacions de Balaguer hauran d'agafar els autocars estacionats a l'exterior de l'estació".

Imagino a més que segurament els taquillers, si algú demanava bitllet a Balaguer se li informaria d'aquesta circumstància.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”