Nota. per raons històriques no inclou la Lleida-La Pobla de Segur.
Joaquim Nadal vol segregar Rodalies
-
liniadelRipollés
- N10

- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Hola!
Salut!
Seran totes les ganes de tocar els ous que comentes, però aquests trens foren pagats amb els diners de tots els espanyols (això, afortunadament o desgraciadament ens inclou als catalans). Donat com està el tema de la balança fiscal, crec que cedir aquests trens a la Generalitat no està de més.jordidr ha escrit:Jo crec que son ganes de tocar els ous, i que esperen k l'estat regali totes les unitats de Renfe Rodalies i Regionals Catalans a la Generalitat?
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Ja ho va fer prou bé a Gironametring ha escrit:Si, però FEVE per poc no es carrega Catalans i F. de Catalunya...victorcasta ha escrit:Ja ho va fer amb FEVE amb les xarxes autonòmiques i no va passar res. A més, Rodalies és un servei deficitari i pot ser que al Govern espanyol li interessi treure-s'ho de sobre...
Donat que les balances fiscals no s'han publicat tot i la promesa de Zapatero, jo no faria volar gaire coloms. Com a molt Renfe Operadora podria llogar o fins i tot vendre un cert nombre d'automotors, que després ja veurem si seran suficients o no pels serveis que vol prestar la Generalitat. El traspàs de personal serà molt més fumut.JaMiRo! ha escrit:Seran totes les ganes de tocar els ous que comentes, però aquests trens foren pagats amb els diners de tots els espanyols (això, afortunadament o desgraciadament ens inclou als catalans). Donat com està el tema de la balança fiscal, crec que cedir aquests trens a la Generalitat no està de més.jordidr ha escrit:Jo crec que son ganes de tocar els ous, i que esperen k l'estat regali totes les unitats de Renfe Rodalies i Regionals Catalans a la Generalitat?
Però abans de tot això, aquest nou ens de la Generalitat hauria d'estar autoritzat a circular per a la infraestructura d'ADIF.
Cada vegada que en Nadal obre la boca és per dir-la més grossa.
A Girona? Què va passar? Fes-me'n cinc cèntims, porfi.
A finals dels anys 60 FEVE va clausurar les quatre línies de via estreta que sortien de Girona: la d'Olot, la de Banyoles, la de Sant Feliu de Guíxols i la de Palamós.
Tot un genocidi ferroviari.
Tot un genocidi ferroviari.
Quina vergonya, sort que aquí a Barcelona, la Generalitat va salvar els Ferrocarrils! Jo soc política, i els hi demano responsabilitats a FEVE!!!
I es va carregar tots els carrilets gironins...metring ha escrit:Si, però FEVE per poc no es carrega Catalans i F. de Catalunya...victorcasta ha escrit:Ja ho va fer amb FEVE amb les xarxes autonòmiques i no va passar res. A més, Rodalies és un servei deficitari i pot ser que al Govern espanyol li interessi treure-s'ho de sobre...
Edito: No havia vist els darrers missatges.
aarongilp l’ha editat per darrera vegada el dia: 11 ago. 2007, 21:02, en total s’ha editat 1 vegada.

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Haviam jo no estic dient el que crec o no crec que ens mereixem, per suposat catalunya es mereix automotors de renfe im molt mes, simplement estic intentant aportar el que per mi es una vissio realista
Jo també m'ho ensumo, això. Perquè els problemes a rodalies no acabarien amb el traspàs de la seva gestió a la Generalitat; no en un futur a mig termini.Guigui ha escrit:A mi em fa l'efecte que el que pretenen amb aquesta nova companyia hipotètica és tenir-la separada en tots els aspectes d'FGC, de manera que el desgavell (tècnic i financer) d'una no esquitxi l'altra. I, en el cas ideal de que aconsegueixi assolir el mateix nivell que FGC, passarien a fusionar-les, si és que la llei ho permet.
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
- genissimon
- N10

- Entrades: 3432
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
La de Palamós i Banyoles es va tancar el 1956, crec recordar, en època de EFE (Explotación de Ferrocarriles por el Estado). La precursora de FEVE.entfe001 ha escrit:A finals dels anys 60 FEVE va clausurar les quatre línies de via estreta que sortien de Girona: la d'Olot, la de Banyoles, la de Sant Feliu de Guíxols i la de Palamós.
Tot un genocidi ferroviari.
La de Girona a Sant Feliu i la d'Olot (+15-7-1969). Tot i que en Martí Piera i Escofet l'últim director de les dues companyies i lluitador incansable per evitar la seva clausura, que traspassà no fa gaires anys va promoure un estudi a SOFRERAIL (una consultora francesa) que, amb una inversió no gaire gran i unificant les dues línies, aquestes serien rendibles. Fins i tot s'estudiava la seva possible electrificació.
Per no parlar del Tortosa-La Cava, del Reus-Salou, del Manresa-Olvan (+30-6-73), l'Olvan-Guardiola (+2-5-72) i el Guardiola-La Pobla de Lillet i Castellar de n'Hug (realment al Clot del Moro, +14-10-63). I el Manresa-Martorell no se'l van carregar pel trànsit de potassa i sal de Sallent i Súria al Port i a la Solvay de Martorell.
Potser l'únic que no va clausurar EFE-FEVE va ser el Mollerussa-Balaguer.
Salut !!
El servei de Rodalies no millorara fins que hagui estat sota una bona administracio durant uns quants anys acompanyada d'una forta inversio. A mes a mes cal recordar que en opcs anys s´ha de fer una complexa redistribucio de linies, dos noves estacions a la ciutat...
El Reus-Salou no el va clausurar FEVE, sino Hispania... aquesta línia, que era rendible, el va comprar l'empresa que feia el servei d'autobús Reus-Salou (és a dir, Hispània) i va clausurar el tren. Així es van carregar la competència.genissimon ha escrit:Potser l'únic que no va clausurar EFE-FEVE va ser el Mollerussa-Balaguer.
Salut !!
- genissimon
- N10

- Entrades: 3432
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Segur que no va traspassar la "gestió" a FEVE i aquesta darrera la va tancar?UT596001 ha escrit:El Reus-Salou no el va clausurar FEVE, sino Hispania... aquesta línia, que era rendible, el va comprar l'empresa que feia el servei d'autobús Reus-Salou (és a dir, Hispània) i va clausurar el tren. Així es van carregar la competència.
El mateix va passar amb TEISA i el FC Olot-Girona i el Girona-Sant Feliu de Guíxols.
Hauré de consultar la "bíblia".
Salut !!


