Joaquim Nadal vol segregar Rodalies

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 11/08/2007 11:09

Ja està....Ferrocarrils Catalans de Via Ampla !
:D

Nota. per raons històriques no inclou la Lleida-La Pobla de Segur.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 11/08/2007 13:07

Hola!
jordidr ha escrit:Jo crec que son ganes de tocar els ous, i que esperen k l'estat regali totes les unitats de Renfe Rodalies i Regionals Catalans a la Generalitat?
Seran totes les ganes de tocar els ous que comentes, però aquests trens foren pagats amb els diners de tots els espanyols (això, afortunadament o desgraciadament ens inclou als catalans). Donat com està el tema de la balança fiscal, crec que cedir aquests trens a la Generalitat no està de més. ;)

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 11/08/2007 19:26

metring ha escrit:
victorcasta ha escrit:Ja ho va fer amb FEVE amb les xarxes autonòmiques i no va passar res. A més, Rodalies és un servei deficitari i pot ser que al Govern espanyol li interessi treure-s'ho de sobre...
Si, però FEVE per poc no es carrega Catalans i F. de Catalunya...
:roll:
Ja ho va fer prou bé a Girona :evil:
JaMiRo! ha escrit:
jordidr ha escrit:Jo crec que son ganes de tocar els ous, i que esperen k l'estat regali totes les unitats de Renfe Rodalies i Regionals Catalans a la Generalitat?
Seran totes les ganes de tocar els ous que comentes, però aquests trens foren pagats amb els diners de tots els espanyols (això, afortunadament o desgraciadament ens inclou als catalans). Donat com està el tema de la balança fiscal, crec que cedir aquests trens a la Generalitat no està de més. ;)
Donat que les balances fiscals no s'han publicat tot i la promesa de Zapatero, jo no faria volar gaire coloms. Com a molt Renfe Operadora podria llogar o fins i tot vendre un cert nombre d'automotors, que després ja veurem si seran suficients o no pels serveis que vol prestar la Generalitat. El traspàs de personal serà molt més fumut.

Però abans de tot això, aquest nou ens de la Generalitat hauria d'estar autoritzat a circular per a la infraestructura d'ADIF.

Cada vegada que en Nadal obre la boca és per dir-la més grossa.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 11/08/2007 19:37

A Girona? Què va passar? Fes-me'n cinc cèntims, porfi.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 11/08/2007 19:43

A finals dels anys 60 FEVE va clausurar les quatre línies de via estreta que sortien de Girona: la d'Olot, la de Banyoles, la de Sant Feliu de Guíxols i la de Palamós.

Tot un genocidi ferroviari.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 11/08/2007 19:46

Quina vergonya, sort que aquí a Barcelona, la Generalitat va salvar els Ferrocarrils! Jo soc política, i els hi demano responsabilitats a FEVE!!!



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 11/08/2007 20:13

metring ha escrit:
victorcasta ha escrit:Ja ho va fer amb FEVE amb les xarxes autonòmiques i no va passar res. A més, Rodalies és un servei deficitari i pot ser que al Govern espanyol li interessi treure-s'ho de sobre...
Si, però FEVE per poc no es carrega Catalans i F. de Catalunya... :roll:
I es va carregar tots els carrilets gironins...

Edito: No havia vist els darrers missatges.
aarongilp l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 11/08/2007 21:02, en total s’ha editat 1 vegada.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

jordidr
N7
N7
Entrades: 615

Entrada Autor: jordidr » Dissabte 11/08/2007 20:41

Haviam jo no estic dient el que crec o no crec que ens mereixem, per suposat catalunya es mereix automotors de renfe im molt mes, simplement estic intentant aportar el que per mi es una vissio realista



Avatar de l’usuari
Izo
N6
N6
Entrades: 186
Ubicació: Piera, Montserratí

Entrada Autor: Izo » Diumenge 12/08/2007 0:20

Guigui ha escrit:A mi em fa l'efecte que el que pretenen amb aquesta nova companyia hipotètica és tenir-la separada en tots els aspectes d'FGC, de manera que el desgavell (tècnic i financer) d'una no esquitxi l'altra. I, en el cas ideal de que aconsegueixi assolir el mateix nivell que FGC, passarien a fusionar-les, si és que la llei ho permet.
Jo també m'ho ensumo, això. Perquè els problemes a rodalies no acabarien amb el traspàs de la seva gestió a la Generalitat; no en un futur a mig termini.


Cahorniverns, nicarons, magas è garuns

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 13/08/2007 14:26

entfe001 ha escrit:A finals dels anys 60 FEVE va clausurar les quatre línies de via estreta que sortien de Girona: la d'Olot, la de Banyoles, la de Sant Feliu de Guíxols i la de Palamós.

Tot un genocidi ferroviari.
La de Palamós i Banyoles es va tancar el 1956, crec recordar, en època de EFE (Explotación de Ferrocarriles por el Estado). La precursora de FEVE.

La de Girona a Sant Feliu i la d'Olot (+15-7-1969). Tot i que en Martí Piera i Escofet l'últim director de les dues companyies i lluitador incansable per evitar la seva clausura, que traspassà no fa gaires anys va promoure un estudi a SOFRERAIL (una consultora francesa) que, amb una inversió no gaire gran i unificant les dues línies, aquestes serien rendibles. Fins i tot s'estudiava la seva possible electrificació.

Per no parlar del Tortosa-La Cava, del Reus-Salou, del Manresa-Olvan (+30-6-73), l'Olvan-Guardiola (+2-5-72) i el Guardiola-La Pobla de Lillet i Castellar de n'Hug (realment al Clot del Moro, +14-10-63). I el Manresa-Martorell no se'l van carregar pel trànsit de potassa i sal de Sallent i Súria al Port i a la Solvay de Martorell.

Potser l'únic que no va clausurar EFE-FEVE va ser el Mollerussa-Balaguer.

Salut !!



jordidr
N7
N7
Entrades: 615

Entrada Autor: jordidr » Dilluns 13/08/2007 14:39

El servei de Rodalies no millorara fins que hagui estat sota una bona administracio durant uns quants anys acompanyada d'una forta inversio. A mes a mes cal recordar que en opcs anys s´ha de fer una complexa redistribucio de linies, dos noves estacions a la ciutat...



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 14/08/2007 10:44

genissimon ha escrit:Potser l'únic que no va clausurar EFE-FEVE va ser el Mollerussa-Balaguer.

Salut !!
El Reus-Salou no el va clausurar FEVE, sino Hispania... aquesta línia, que era rendible, el va comprar l'empresa que feia el servei d'autobús Reus-Salou (és a dir, Hispània) i va clausurar el tren. Així es van carregar la competència.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 14/08/2007 13:29

UT596001 ha escrit:El Reus-Salou no el va clausurar FEVE, sino Hispania... aquesta línia, que era rendible, el va comprar l'empresa que feia el servei d'autobús Reus-Salou (és a dir, Hispània) i va clausurar el tren. Així es van carregar la competència.
Segur que no va traspassar la "gestió" a FEVE i aquesta darrera la va tancar?

El mateix va passar amb TEISA i el FC Olot-Girona i el Girona-Sant Feliu de Guíxols.

Hauré de consultar la "bíblia".

Salut !!



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”