
Tant il·legal no deu ser la cosa...

Hora i data actual: 17 set. 2025, 01:06
Entrada Autor: Jordi Freixas » 03 set. 2007, 23:30
Entrada Autor: victorcasta » 03 set. 2007, 23:46
La línia del Vallès té inici a Catalunya i final a Catalunya.Jordi Freixas ha escrit:Sí sí sí, però... resulta que ja abans de que s'aprovés l'actual Estatut, ja hi havia traspassades a la Generalitat les antigues línies de FEVE, els Ports de Barcelona i Tarragona, i la línia entre Lleida i La Pobla de Segur (que per cert... a l'arribar a Lleida, connecta amb la resta de vies). També al País Valencià s'estan traspassant línies de RENFE a FGV (la línia Alcoi - Xàtiva, al menys de moment, interconnectada amb RENE). A les Balears també s'ha traspassat la infraestructura de FEVE a SFM.
Tant il·legal no deu ser la cosa...
Entrada Autor: Jordi Freixas » 03 set. 2007, 23:57
Igual que passarà amb la resta de la xarxa, quan passi a mans de la Generalitat.victorcasta ha escrit:I les línies de La Pobla i d'Alcoi porten molts anys finançades pels governs català i valencià, respectivament
Entrada Autor: victorcasta » 04 set. 2007, 00:00
Entrada Autor: Jordi Freixas » 04 set. 2007, 00:23
Entrada Autor: victorcasta » 04 set. 2007, 00:34
Entrada Autor: wefer » 04 set. 2007, 00:51
Mare meva... sort d'això!!!!victorcasta ha escrit:Com que la Renfe no va demostrar mai cap interès per elles, no va tenir cap problema en desprendre's de la línia de La Pobla
Entrada Autor: victorcasta » 04 set. 2007, 07:41
Entrada Autor: genissimon » 04 set. 2007, 09:56
Entrada Autor: genissimon » 04 set. 2007, 14:36
Entrada Autor: genissimon » 05 set. 2007, 11:13
Potser enlloc de dir discrepo hauria d'haver dit puntualitzo o amplio informació. Només volia dir que CGFC va tenir poc a veure amb el tancament del Manresa-Olvan(*), ja que no era una concessió seva, sinó que ja havia revertit a l'estat, primer a EFE i després traspassada a FEVE.fantito ha escrit:[...]No veig en quin punt he dit coses que es puguin interpretar com un error a la meva aportació.
Per cert, si tens ganes d'explicar la història sencera (que desconec) de la CGFC i FCC-FSB des del 1975 fins a FGC, t'ho agrairé.fantito ha escrit:[...]per tant el pas de CGFC per FEVE va ser del tot transitòri i sempre amb l'objectiu de traspassar aquestes linies a la Generalitat[...]
Entrada Autor: genissimon » 05 set. 2007, 13:36
Gràcies pel teu interès.fantito ha escrit:No he inclós el cas particular del Tranvia o Ferrocarril Econòmic de Manresa a Berga per varies raons.[...]
Amb molt de gust puc fer un resum dels darrers anys de l'actual xarxa ferroviària prèvia a la creació de FGC, però no la puc fer de memòria i hauría de consultar diversos documents i estudis.
Entrada Autor: Jordi Freixas » 05 set. 2007, 22:33
Entrada Autor: genissimon » 06 set. 2007, 11:10
Entrada Autor: genissimon » 06 set. 2007, 12:16
Entrada Autor: sortrens » 08 set. 2007, 22:42
Entrada Autor: JaMiRo! » 09 set. 2007, 12:52
Entrada Autor: Rafa Monty » 09 set. 2007, 13:51
Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”
Fem enquesta? Quins trens del metro de Barcelona dels més nous què funcionen ara són millors? #metroBCN
— transport.cat (@transportcat) August 31, 2025