Seguiment de 1100s a la L4

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 03/09/2007 12:30

traveller ha escrit:No crec que consumeixin mes k un 1100 eh...? pensa en tota la calor que desprenen, sobretot al frenar... a més, a partir del 2100, els trens moderns porten un sistema de fre regeneratiu que fa que una bona part de l'energia consumida en frenar, la retorni a la xarxa per que la aprofiti el tren de darrere...

Saluts
1)el frè regeneratiu ja l'equipen les sèries 3000 i 4000 que estan a prop de complir els 20 anys.

2) els 1100 desprenen calor només al frenar. Si no frenessin (elèctricament) no desprendrien calor (a part de l'animal).[/u]



Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Dilluns 03/09/2007 15:07

El LLOP ha escrit:
1)el frè regeneratiu ja l'equipen les sèries 3000 i 4000 que estan a prop de complir els 20 anys.

2) els 1100 desprenen calor només al frenar. Si no frenessin (elèctricament) no desprendrien calor (a part de l'animal).[/u]
Bona matització quant a la antiguitat d'aquest sistema de fre, però la qüestió és que els 1100 no tenen aquest sistema, i per tant, és una energia que es transforma en calor (efectivament a la frenada) quan podia ser reaprofitada per un altre tren; a més, es normal que la principal despesa de calor sigui al frenar, ja que és quan es consumeix més energia. El meu argument es basa a l'aprofitament d'aquesta gran despesa d'energia, que amb un carrussel de 19 trens sèrie 1100 s'ha de notar força respecte a 19 trens """"moderns"""" (ja m'enteneu).

P.D.: "Només" a la frenada tampoc es precís; l'aire condicionat desprèn també molta calor, fins al punt que a tallers sempre l'han de tenir anul·lat.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 03/09/2007 15:20

traveller ha escrit:
El LLOP ha escrit:
1)el frè regeneratiu ja l'equipen les sèries 3000 i 4000 que estan a prop de complir els 20 anys.

2) els 1100 desprenen calor només al frenar. Si no frenessin (elèctricament) no desprendrien calor (a part de l'animal).[/u]
Bona matització quant a la antiguitat d'aquest sistema de fre, però la qüestió és que els 1100 no tenen aquest sistema, i per tant, és una energia que es transforma en calor (efectivament a la frenada) quan podia ser reaprofitada per un altre tren; a més, es normal que la principal despesa de calor sigui al frenar, ja que és quan es consumeix més energia. El meu argument es basa a l'aprofitament d'aquesta gran despesa d'energia, que amb un carrussel de 19 trens sèrie 1100 s'ha de notar força respecte a 19 trens """"moderns"""" (ja m'enteneu).

P.D.: "Només" a la frenada tampoc es precís; l'aire condicionat desprèn també molta calor, fins al punt que a tallers sempre l'han de tenir anul·lat.
1)quan els 1100 frenen no consumeixen energia sinó que la generen, per aixó s'ha de "cremar" a les resistències del tren. Es aquesta energia generada la que s'aprofita en els altres trens mitjançant el fre regeneratiu de les sèries 3000 en endavant.
2) a l'aire condicionat el que dona calor son els disipadors, que es el que en els aires condicionats domèstics s'instal.la a l'exterior. Als trens que hi han a la cotxera, com es lògic, no es poden deixar fora, per aixó i per no fer treballar els equips inutilment, s'opta per desconnectar-los. Però aquesta calor apenes es aprecialbe amb el tren en servei.



Avatar de l’usuari
Pep
N5
N5
Entrades: 130
Ubicació: Hospital Clínic -> Sortida Villarroel - (B) 14, 59, 63

Entrada Autor: Pep » Dilluns 03/09/2007 17:05

Sobre això del fre regeneratiu hi ha coses que no entenc...

dieu que fa 20 anys que circulen trens amb el fre regeneratiu. Aquest fre es capaç de retornar l'energia elèctrica que es produeix en les frenades perquè un altre tren la consumeixi, així es redueix el consum d'electricitat total.

Llavors, perquè fa uns mesos van fer tanta propaganda que gràcies als nous metros (5000's i 9000's) s'havia reduit el consum? A veure, mentira no era, perquè al retirar els 1000 clar que això havia de passar. Però jo vaig interpretar que venien la moto com si fossin els primers trens que portaven aquesta tecnologia!

Vaig ser l'únic "tontu" que ho va interpretar aixi? :oops:



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 03/09/2007 18:38

Pep ha escrit:Vaig ser l'únic "tontu" que ho va interpretar aixi? :oops:
Segur que no, perquè és amb aquesta idea que ens venen la moto amb tot allò modenno.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 03/09/2007 18:58

Fa un temps que a cotxeres van dir-me que quan un 3000 va fer un servei amb passatgers a la L-5 ara fa molts anys, cada cop que el 3000 frenava tornava elèctricitat a la catenaria i com els 1000 no la recollien, la tensió a la catenaria augmentava i la tensió marxava i és bloquejava el servei.
D'ençà, com és que els 2100 poden conviure amb els 1100 i els 3000 no poden amb els 1000 i com diueu, el 3000 i el 2100 porten el mateix sistèma?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimarts 04/09/2007 11:42

Miquel ha escrit:Fa un temps que a cotxeres van dir-me que quan un 3000 va fer un servei amb passatgers a la L-5 ara fa molts anys, cada cop que el 3000 frenava tornava elèctricitat a la catenaria i com els 1000 no la recollien, la tensió a la catenaria augmentava i la tensió marxava i és bloquejava el servei.
D'ençà, com és que els 2100 poden conviure amb els 1100 i els 3000 no poden amb els 1000 i com diueu, el 3000 i el 2100 porten el mateix sistèma?
els que patien aquesta sobre-tensió eren els 1000 que circulaven a prop del 3000 que feia que sel's hi obrissin les disjuntors i diferents problemes elèctrics. Aixó va passar durant l'època "negre" de la l5 quan els tren estaven mes fets malbé. Aixó es va sol.lucionar quan es va començar a a instal.lar a les sèries 1000 i 1100 convertidors estàtics i disjuntors tipus s3000. Per aixó quan van començar a circular els 5000 a la L5 no va passar res, com tampoc passa res ara a la L4 amb els 2100.



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimarts 04/09/2007 13:18

Avui he fet el tram de Barceloneta-La Pau i només he vist que 1100's, cap rastre de 2100's.

He anat en una de les unitats sense logos però no m'he quedat amb quina unitat era, ja que estava mirant pel visor de la càmera :D



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimecres 05/09/2007 13:40

Avui en el mateix tram m'he creuat amb 4 (o 5, ara no recordo) 2100, tots seguits. Els números de torn no els he vist gaire bé, però crec que el d'un era el 402.

De 1100:

M-R-M-1176-1175
1207-?-?-?-?



Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Dimecres 05/09/2007 14:42

avui dimecres:

2100: 401, 402, 403, 404. 410.
1100: 405, 406, 407, 408, 409, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419.

sobre les 13 el torn 407 l'han cambiat a 2100, ja que el 403 estava retirat per horari.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 07/09/2007 15:05

7/9/07: M-R-M-M-1167


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 12/09/2007 11:21

11/9/07: 1166-1417-1165-1168-1167


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Divendres 21/09/2007 23:32

Avui al Pg. de Colom a les 11.46 h he vist un camió amb un cotxe de 1000/1100 (no duia numeració) en direcció a la Zona Franca.

Tinc fotos però no me les deixa carregar.


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 22/09/2007 12:01

Túnels del Garraf ha escrit:Avui al Pg. de Colom a les 11.46 h he vist un camió amb un cotxe de 1000/1100 (no duia numeració) en direcció a la Zona Franca.

Tinc fotos però no me les deixa carregar.
Un altre cap a l'OCSAL... :|


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Dissabte 22/09/2007 12:58

Una foto:


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dissabte 22/09/2007 13:11

l'empresa de la gòndola es farà d'or a aquest pas. >:(



Vox
N8
N8
Entrades: 1263
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dissabte 22/09/2007 16:23

:'(


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dissabte 22/09/2007 17:55

Jo encara diria mes

:'( :'( :'(



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 26/09/2007 16:20

jo abandono la meva tasca altruístico-milcentera, si algú vol agafar el relleu el marrón és tot vostre
:tranqui


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 27/10/2007 17:19

26/10/07: 1142-1411-1141-1144-1143 (contràriament al que s'havia dit, el 1142 continua al seu lloc, o bé el tren del remolc amb plaques 1411 continua encapçalat per un motor que porta les plaques 1142 :x )


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari”