Cornellà: 25 centímetres entre tren i andana

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7215
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Cornellà: 25 centímetres entre tren i andana

Entrada Autor: wefer » Diumenge 11/11/2007 20:52

http://www.avui.cat/
------------------------------------
Vint-i-cinc centímetres entre el tren i l’andana
El risc de caure, relliscar o quedar atrapat entre l’andana i el tren és massa alt a l’estació de Renfe de Cornellà de Llobregat. Els més de vint-i-cinc centímetres que separen el tren de l’andana a l’estació han provocat més d’un ensurt als usuaris de Rodalies que baixen o pugen d’un vagó

El risc de caure, relliscar o quedar atrapat entre l’andana i el tren és massa alt a l’estació de Renfe de Cornellà de Llobregat. Els més de vint-i-cinc centímetres que separen el tren de l’andana a l’estació han provocat més d’un ensurt als usuaris de Rodalies que baixen o pugen d’un vagó. Agilitat i precaució són elements que juguen molt a favor per evitar caure de nassos.

“És sorprenent la distància que hi ha entre l’andana i el tren i els que més ho pateixen són les persones grans”, assegura Itziar Larisgoitia. La Itziar viu a Masnou i treballa a Esplugues. Per anar a la feina cada dia agafa el Rodalies fins a Cornellà i al matí ha presenciat més d’una ensopegada. “És hora punta i la gent va amb tantes presses que no mira ni on trepitja. És fàcil caure”, afirma.

La dificultat a l’hora d’accedir al tren és doble per a les persones amb escassa mobilitat. Descartant els trens amb escales, aquesta separació representa per a les persones grans i les de mobilitat reduïda una autèntica barrera arquitectònica. “Alguns s’agafen on poden per no perdre l’equilibri”, explica. Les persones amb mobilitat reduïda necessiten l’ajuda d’algun altre usuari perquè les rodes no quedin encaixonades entre tren i andana.

Plataformes

Els usuaris creuen que aquesta separació es deu a la pròpia orografia de l’estació. “L’andana en direcció Barcelona fa una mica de revolt i potser per això el tren s’allunya encara més”, indica Oriol Castro. Els habituals d’aquesta estació creuen que un plataforma com les col·locades a les andanes del metro seria una solució efectiva.
Però Renfe, encarregat de la gestió d’aquesta estació, no preveu reparar aquesta distància de manera immediata. Conscient d’aquesta separació, l’ens estatal assegura que està col·laborant en la redacció i posada en marxa d’un pla general per modificar aquesta i la resta d’andanes que pateixen aquesta deficiència. El projecte conjunt de Renfe, Adif i el ministeri de Foment pretén aixecar les andanes a l’alçada dels trens.

Renfe informa que està previst de manera imminent la instal·lació d’un ascensor que connecti l’estació de metro amb la de Renfe. Segons fonts de l’ens ferroviari, l’objectiu és millorar l’accessibilitat als Rodalies.



Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Diumenge 11/11/2007 21:00

Estaria bé posar com a Madrid (a Cercanías està a Ramón y Cajal, a metro a Lavapiés, Estrecho, etc): Propera parada: Atención, estación en curva. Al salir tengan cuidado para ni introducir el pie entre coche y andén.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 11/11/2007 21:21

El projecte conjunt de Renfe, Adif i el ministeri de Foment
No sé de què em sona aquesta fórmula... :D


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Diumenge 11/11/2007 23:06

wefer ha escrit:Renfe informa que està previst de manera imminent la instal·lació d’un ascensor que connecti l’estació de metro amb la de Renfe. Segons fonts de l’ens ferroviari, l’objectiu és millorar l’accessibilitat als Rodalies.
Fa 3 anys que haurien d'haver tirat a terra un mur que separa l'andana diecció Martorell de l'ascensor d'enllaç amb el metro... Aquests són capaços de construir un de nou i no tocar el mur... :twisted:


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Dilluns 12/11/2007 1:02

I ara amb els Civia l'espai entre l'andana i el tren és molt més gran. Fins i tot a una persona sense cap problema físic pot tenir algun problema per a pujar al tren.



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dilluns 12/11/2007 7:34

Túnels del Garraf ha escrit:
wefer ha escrit:Renfe informa que està previst de manera imminent la instal·lació d’un ascensor que connecti l’estació de metro amb la de Renfe. Segons fonts de l’ens ferroviari, l’objectiu és millorar l’accessibilitat als Rodalies.
Fa 3 anys que haurien d'haver tirat a terra un mur que separa l'andana diecció Martorell de l'ascensor d'enllaç amb el metro... Aquests són capaços de construir un de nou i no tocar el mur... :twisted:
A la seva època (2002-2004) aquest mur estava previst que s'enderroqués i es fes una mena d'intercanviador real amb METRO i TRAM, doncs bé només es va aconseguir gràcies a RENFE i a les seves negatives que el citat intercanviador es fes entre METRO i TRAM deixant RENFE al marge per la seva tossudessa.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 12/11/2007 20:10

Guigui ha escrit:No sé de què em sona aquesta fórmula... :D
Dígalo, dígalo, dígalo. :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
sigfrid440s
N6
N6
Entrades: 292
Facebook: ssygger
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: sigfrid440s » Dilluns 12/11/2007 22:37

Es un problema que es dona a moltes estacións, el fet de que estiguin en corva com Montcada Reixac-Manresa i a es amb via peraltada...

Ara be, a moltes estacions en recta les andandes no están recrescudes, y personalment he de dir que estic fart de fer paracaidisme a les 447...



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”