Cornellà: 25 centímetres entre tren i andana
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7215
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Cornellà: 25 centímetres entre tren i andana
http://www.avui.cat/
------------------------------------
Vint-i-cinc centímetres entre el tren i l’andana
El risc de caure, relliscar o quedar atrapat entre l’andana i el tren és massa alt a l’estació de Renfe de Cornellà de Llobregat. Els més de vint-i-cinc centímetres que separen el tren de l’andana a l’estació han provocat més d’un ensurt als usuaris de Rodalies que baixen o pugen d’un vagó
El risc de caure, relliscar o quedar atrapat entre l’andana i el tren és massa alt a l’estació de Renfe de Cornellà de Llobregat. Els més de vint-i-cinc centímetres que separen el tren de l’andana a l’estació han provocat més d’un ensurt als usuaris de Rodalies que baixen o pugen d’un vagó. Agilitat i precaució són elements que juguen molt a favor per evitar caure de nassos.
“És sorprenent la distància que hi ha entre l’andana i el tren i els que més ho pateixen són les persones grans”, assegura Itziar Larisgoitia. La Itziar viu a Masnou i treballa a Esplugues. Per anar a la feina cada dia agafa el Rodalies fins a Cornellà i al matí ha presenciat més d’una ensopegada. “És hora punta i la gent va amb tantes presses que no mira ni on trepitja. És fàcil caure”, afirma.
La dificultat a l’hora d’accedir al tren és doble per a les persones amb escassa mobilitat. Descartant els trens amb escales, aquesta separació representa per a les persones grans i les de mobilitat reduïda una autèntica barrera arquitectònica. “Alguns s’agafen on poden per no perdre l’equilibri”, explica. Les persones amb mobilitat reduïda necessiten l’ajuda d’algun altre usuari perquè les rodes no quedin encaixonades entre tren i andana.
Plataformes
Els usuaris creuen que aquesta separació es deu a la pròpia orografia de l’estació. “L’andana en direcció Barcelona fa una mica de revolt i potser per això el tren s’allunya encara més”, indica Oriol Castro. Els habituals d’aquesta estació creuen que un plataforma com les col·locades a les andanes del metro seria una solució efectiva.
Però Renfe, encarregat de la gestió d’aquesta estació, no preveu reparar aquesta distància de manera immediata. Conscient d’aquesta separació, l’ens estatal assegura que està col·laborant en la redacció i posada en marxa d’un pla general per modificar aquesta i la resta d’andanes que pateixen aquesta deficiència. El projecte conjunt de Renfe, Adif i el ministeri de Foment pretén aixecar les andanes a l’alçada dels trens.
Renfe informa que està previst de manera imminent la instal·lació d’un ascensor que connecti l’estació de metro amb la de Renfe. Segons fonts de l’ens ferroviari, l’objectiu és millorar l’accessibilitat als Rodalies.
------------------------------------
Vint-i-cinc centímetres entre el tren i l’andana
El risc de caure, relliscar o quedar atrapat entre l’andana i el tren és massa alt a l’estació de Renfe de Cornellà de Llobregat. Els més de vint-i-cinc centímetres que separen el tren de l’andana a l’estació han provocat més d’un ensurt als usuaris de Rodalies que baixen o pugen d’un vagó
El risc de caure, relliscar o quedar atrapat entre l’andana i el tren és massa alt a l’estació de Renfe de Cornellà de Llobregat. Els més de vint-i-cinc centímetres que separen el tren de l’andana a l’estació han provocat més d’un ensurt als usuaris de Rodalies que baixen o pugen d’un vagó. Agilitat i precaució són elements que juguen molt a favor per evitar caure de nassos.
“És sorprenent la distància que hi ha entre l’andana i el tren i els que més ho pateixen són les persones grans”, assegura Itziar Larisgoitia. La Itziar viu a Masnou i treballa a Esplugues. Per anar a la feina cada dia agafa el Rodalies fins a Cornellà i al matí ha presenciat més d’una ensopegada. “És hora punta i la gent va amb tantes presses que no mira ni on trepitja. És fàcil caure”, afirma.
La dificultat a l’hora d’accedir al tren és doble per a les persones amb escassa mobilitat. Descartant els trens amb escales, aquesta separació representa per a les persones grans i les de mobilitat reduïda una autèntica barrera arquitectònica. “Alguns s’agafen on poden per no perdre l’equilibri”, explica. Les persones amb mobilitat reduïda necessiten l’ajuda d’algun altre usuari perquè les rodes no quedin encaixonades entre tren i andana.
Plataformes
Els usuaris creuen que aquesta separació es deu a la pròpia orografia de l’estació. “L’andana en direcció Barcelona fa una mica de revolt i potser per això el tren s’allunya encara més”, indica Oriol Castro. Els habituals d’aquesta estació creuen que un plataforma com les col·locades a les andanes del metro seria una solució efectiva.
Però Renfe, encarregat de la gestió d’aquesta estació, no preveu reparar aquesta distància de manera immediata. Conscient d’aquesta separació, l’ens estatal assegura que està col·laborant en la redacció i posada en marxa d’un pla general per modificar aquesta i la resta d’andanes que pateixen aquesta deficiència. El projecte conjunt de Renfe, Adif i el ministeri de Foment pretén aixecar les andanes a l’alçada dels trens.
Renfe informa que està previst de manera imminent la instal·lació d’un ascensor que connecti l’estació de metro amb la de Renfe. Segons fonts de l’ens ferroviari, l’objectiu és millorar l’accessibilitat als Rodalies.
Estaria bé posar com a Madrid (a Cercanías està a Ramón y Cajal, a metro a Lavapiés, Estrecho, etc): Propera parada: Atención, estación en curva. Al salir tengan cuidado para ni introducir el pie entre coche y andén.
No sé de què em sona aquesta fórmula...El projecte conjunt de Renfe, Adif i el ministeri de Foment

a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N7
- Entrades: 385
- Ubicació: Sitges BCN
Fa 3 anys que haurien d'haver tirat a terra un mur que separa l'andana diecció Martorell de l'ascensor d'enllaç amb el metro... Aquests són capaços de construir un de nou i no tocar el mur...wefer ha escrit:Renfe informa que està previst de manera imminent la instal·lació d’un ascensor que connecti l’estació de metro amb la de Renfe. Segons fonts de l’ens ferroviari, l’objectiu és millorar l’accessibilitat als Rodalies.

67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
I ara amb els Civia l'espai entre l'andana i el tren és molt més gran. Fins i tot a una persona sense cap problema físic pot tenir algun problema per a pujar al tren.
A la seva època (2002-2004) aquest mur estava previst que s'enderroqués i es fes una mena d'intercanviador real amb METRO i TRAM, doncs bé només es va aconseguir gràcies a RENFE i a les seves negatives que el citat intercanviador es fes entre METRO i TRAM deixant RENFE al marge per la seva tossudessa.Túnels del Garraf ha escrit:Fa 3 anys que haurien d'haver tirat a terra un mur que separa l'andana diecció Martorell de l'ascensor d'enllaç amb el metro... Aquests són capaços de construir un de nou i no tocar el mur...wefer ha escrit:Renfe informa que està previst de manera imminent la instal·lació d’un ascensor que connecti l’estació de metro amb la de Renfe. Segons fonts de l’ens ferroviari, l’objectiu és millorar l’accessibilitat als Rodalies.
Dígalo, dígalo, dígalo.Guigui ha escrit:No sé de què em sona aquesta fórmula...

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- sigfrid440s
- N6
- Entrades: 292
- Facebook: ssygger
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Es un problema que es dona a moltes estacións, el fet de que estiguin en corva com Montcada Reixac-Manresa i a es amb via peraltada...
Ara be, a moltes estacions en recta les andandes no están recrescudes, y personalment he de dir que estic fart de fer paracaidisme a les 447...
Ara be, a moltes estacions en recta les andandes no están recrescudes, y personalment he de dir que estic fart de fer paracaidisme a les 447...