R-4 que havia a la Renault de Meridiana
R-4 que havia a la Renault de Meridiana
Per als que ja tenim una certa edat, recordeu l'R-4 que hi havia dalt de l'edifici a on és el concesionari de la Renault, a Meridiana, prop de Glòries? Semblava que era a punt de caure, feia un efecte molt curiós. Llàstima de no tenir cap foto, per tal que les noves generacions ho veiessin! Per cert, algú sap fins a quin any hi va ser?
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Mmm... jo el recordo vagament.
El que sí recordo, és que cap a l'any 80, els meus pares van anar allà per canviar el nostre benvolgut seat 124 familiar (que de tota manera encara tindríem per casa 7 o 8 anys més per portar trastos) per un flamant Renault 7 TL de segona generació (i segona mà encara que amb només 1 any i mig) de color granate. Aquest R7 duraria uns 12 anys més, fins l'any 92.
Quins temps
El que sí recordo, és que cap a l'any 80, els meus pares van anar allà per canviar el nostre benvolgut seat 124 familiar (que de tota manera encara tindríem per casa 7 o 8 anys més per portar trastos) per un flamant Renault 7 TL de segona generació (i segona mà encara que amb només 1 any i mig) de color granate. Aquest R7 duraria uns 12 anys més, fins l'any 92.
Quins temps

- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Era un Renault 4 CV, el primer model que va fabricar FASA a Valladolid, i conegut popularment a Espanya com a "4-4" (4 portes, 4 places, etc.)
Realment era un detall simpàtic. Podria ser que el treiessin als anys 90, aprofitant el canvi de look de Renault (el romb actual és d'aquesta època, l'anterior era un disseny del 1972-73)
Hi ha un concessionari Opel a la Meridiana, entre Sagrera i Fabra i Puig, on, a la segona planta, es veuen precisament un Renault 4-4, un 600, i algun clàssic popular més.
Realment era un detall simpàtic. Podria ser que el treiessin als anys 90, aprofitant el canvi de look de Renault (el romb actual és d'aquesta època, l'anterior era un disseny del 1972-73)
Hi ha un concessionari Opel a la Meridiana, entre Sagrera i Fabra i Puig, on, a la segona planta, es veuen precisament un Renault 4-4, un 600, i algun clàssic popular més.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
El que estic segur es que a l'any 1999, quan vaig anar a treballar a aquest edific de la Renault, convertit en oficines, ja no hi era.
Convertit en oficines? Si encara hi és el concesionari...
Les plantes inferiors son el concesionari Renault, pero apartir de la tercera o de la quarta es van convertir en oficines.
Resposta del concesionari:
El motivo por el cual fue retirado nuestro vehículo R4, fue por razones
de seguridad vial, y ara aproximadamente unos 10 años que se retiró.
Atentamente,
REAGROUP BARCELONA GLORIAS
El motivo por el cual fue retirado nuestro vehículo R4, fue por razones
de seguridad vial, y ara aproximadamente unos 10 años que se retiró.
Atentamente,
REAGROUP BARCELONA GLORIAS
No era més conegut com a "4 llaunes"?Fran-Ikarus ha escrit:Era un Renault 4 CV, el primer model que va fabricar FASA a Valladolid, i conegut popularment a Espanya com a "4-4" (4 portes, 4 places, etc.)
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
El 4 llaunes era el R4.megapauer ha escrit:No era més conegut com a "4 llaunes"?
Certament per la denominació sembla el mateix model, però l'únic que hi té a veure és que el segon és el successor del primer.
4CV o 4/4:
http://es.wikipedia.org/wiki/Renault_4CV
R4:
http://es.wikipedia.org/wiki/Renault_4
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
No pas. El sucessor del Renault 4 CV (o 4/4) és el Dauphine (1956) i les seves posteriors versions. El R4 (en realitat Renault 4), aparegut el 1962, era un concepte de cotxe completament nou que no substituia a cap model (de fet el substitut del Dauphine, llençat el mateix any 1962, va ser l'R8)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Què gran l'R4 que va fabricar-se fins els JJOO... 

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Home, la gran majoria dels cotxes de la història s'han fabricat fins a alguns JJ.OO.
Enunciada la "parida" de la nit, passo a matitzar que els últims (R4 GTL Clan fabricats a Eslovènia) van durar fins el 1994 (fins el Mundial dels Estats Units
)

Enunciada la "parida" de la nit, passo a matitzar que els últims (R4 GTL Clan fabricats a Eslovènia) van durar fins el 1994 (fins el Mundial dels Estats Units

Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Bé, doncs llegint el títol del fil i citant-te a tu... era un Quatre llauneswefer ha escrit:El 4 llaunes era el R4.megapauer ha escrit:No era més conegut com a "4 llaunes"?
Certament per la denominació sembla el mateix model, però l'únic que hi té a veure és que el segon és el successor del primer.
R4:
http://es.wikipedia.org/wiki/Renault_4

- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
No, el que estava "exposat" a l'exterior de Renault EACASA Glòries (Meridiana) no era pas un R4 ("quatre llaunes"), era un Renault 4 CV ("4/4"). El que no és correcte és el títol del tema.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
La ESO ha fet estralls.Reagroup Barcelona Glorias ha escrit:El motivo por el cual fue retirado nuestro vehículo R4, fue por razones
de seguridad vial, y ara aproximadamente unos 10 años que se retiró.
Si haguéssim del parlar del sistema educatiu ibèric (Portugal inclòs), en tindríem per obrir tot un nou fòrum.entfe001 ha escrit:La ESO ha fet estralls.

a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Vaja, se m'havia passat que el concessionari havia respost... Bé, no em sorpren que tampoc ells sàpiguin distingir entre un R4 i un 4CV o 4/4 (de fet, probablement la persona que ha respost ni tan sols hi fos, llavors, i li hagi calgut demanar a algú altre què era allò del "R4 penjat"). El que té gràcia (però s'enten, clar) és això de la "seguretat vial". És un eufemisme per dir que "podia caure", je je... 

Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Home, vull pensar que el tenien ben agafat. Però l'idea era ben original, eh?
-
- N5
- Entrades: 82
- Ubicació: L´Hospitalet.
Acabo de llegir aquí de la existència d´un Renault 4/4 dalt de la façana d´un concesionari de la Renault a la Meridiana barcelonina.
Donç resulta que a L´Hospitalet tambè hi había hagut un altre durant molt anys, al primer pis d´un edifici de la Avinguda Prat de la Riba, entre el Centre i Cosme Toda. Als baixos, no cal dir-ho, hi havía un Concesionari de la Renault, i a les plantes superiors el magatzem/cotxera dels vehicles nous. Jó diría que va ser a molts primers 90s. ó molt finals dels 80s. que el van treure, i ja fa uns anys que el concesionari va desapareixer, l´edifici fou comvertit en pisos, i als baixos ara hi ha una agència o concesionari Mercedes.
Algú s´en recorda tambè d´ell. I tè fotos? (jó en tenía i nó les tinc).
Donç resulta que a L´Hospitalet tambè hi había hagut un altre durant molt anys, al primer pis d´un edifici de la Avinguda Prat de la Riba, entre el Centre i Cosme Toda. Als baixos, no cal dir-ho, hi havía un Concesionari de la Renault, i a les plantes superiors el magatzem/cotxera dels vehicles nous. Jó diría que va ser a molts primers 90s. ó molt finals dels 80s. que el van treure, i ja fa uns anys que el concesionari va desapareixer, l´edifici fou comvertit en pisos, i als baixos ara hi ha una agència o concesionari Mercedes.
Algú s´en recorda tambè d´ell. I tè fotos? (jó en tenía i nó les tinc).
Nó me'n recordo, i això que jó sempre hé passat amb determinada freqüència per aquella zona. Si nó és que fos als anys 80 però molt aviat...hospitalenc ha escrit: Algú s´en recorda tambè d´ell. I tè fotos? (jó en tenía i nó les tinc).
D'això, proposo fusionar aquest fil amb el de faltes d'ortografia

Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.