Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Jo ho deia pel fet de podria passar un altre línia que no sigui només la L8 fins a Gràcia quan estigui feta l'ampliació o comencin a fer-la.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 90424&z=14
Bueno, aquí deixo un mapa de com pot ser el transport metropolità de BCN (metro i tramvia)
Metro:
L1: El Prat Estació - Badalona Estació
L2: Aeroport T1 (semidirecte) - Badalona Pompeu Fabra
L3: Pont d'Esplugues - Trinitat Vella
L4: La Sagrera Meridiana - Trinitat Nova
L5: Cornellà Centre - Vall d'Hebron
L6: Sant Joan de Déu - Pl. Catalunya
L7: Pl. Catalunya - Av. Tibidabo
L8: Molí Nou-Ciutat Cooperativa - Gràcia
L9: Aeroport T1 - Can Zam
L10: Polígon Pratenc - Gorg
L11: Trinitat Nova - Can Cuiàs
TRAM
T1: Casablanca - Francesc Macià
T2: Llevant-Les Planes (semicircular) - Francesc Macià
T3: Bon Viatge - Glòries
T4: Sant Feliu Centre - Glòries
T5: Ernest Lluch - Estació de Sant Adrià
T6: Arc de Triomf - Gorg
T7: Ciutadella | Vila Olímpica - Estació de Sant Adrià (per Gran Via)
T8: Estació de Sant Adrià - Arc de Triomf (per Diagonal)
T9: Gorg - Ernest Lluch
Bueno, aquí deixo un mapa de com pot ser el transport metropolità de BCN (metro i tramvia)
Metro:
L1: El Prat Estació - Badalona Estació
L2: Aeroport T1 (semidirecte) - Badalona Pompeu Fabra
L3: Pont d'Esplugues - Trinitat Vella
L4: La Sagrera Meridiana - Trinitat Nova
L5: Cornellà Centre - Vall d'Hebron
L6: Sant Joan de Déu - Pl. Catalunya
L7: Pl. Catalunya - Av. Tibidabo
L8: Molí Nou-Ciutat Cooperativa - Gràcia
L9: Aeroport T1 - Can Zam
L10: Polígon Pratenc - Gorg
L11: Trinitat Nova - Can Cuiàs
TRAM
T1: Casablanca - Francesc Macià
T2: Llevant-Les Planes (semicircular) - Francesc Macià
T3: Bon Viatge - Glòries
T4: Sant Feliu Centre - Glòries
T5: Ernest Lluch - Estació de Sant Adrià
T6: Arc de Triomf - Gorg
T7: Ciutadella | Vila Olímpica - Estació de Sant Adrià (per Gran Via)
T8: Estació de Sant Adrià - Arc de Triomf (per Diagonal)
T9: Gorg - Ernest Lluch
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Coses a dir:Carlos González ha escrit:https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 90424&z=14
Bueno, aquí deixo un mapa de com pot ser el transport metropolità de BCN (metro i tramvia)
Metro:
L1: El Prat Estació - Badalona Estació
L2: Aeroport T1 (semidirecte) - Badalona Pompeu Fabra
L3: Pont d'Esplugues - Trinitat Vella
L4: La Sagrera Meridiana - Trinitat Nova
L5: Cornellà Centre - Vall d'Hebron
L6: Sant Joan de Déu - Pl. Catalunya
L7: Pl. Catalunya - Av. Tibidabo
L8: Molí Nou-Ciutat Cooperativa - Gràcia
L9: Aeroport T1 - Can Zam
L10: Polígon Pratenc - Gorg
L11: Trinitat Nova - Can Cuiàs
TRAM
T1: Casablanca - Francesc Macià
T2: Llevant-Les Planes (semicircular) - Francesc Macià
T3: Bon Viatge - Glòries
T4: Sant Feliu Centre - Glòries
T5: Ernest Lluch - Estació de Sant Adrià
T6: Arc de Triomf - Gorg
T7: Ciutadella | Vila Olímpica - Estació de Sant Adrià (per Gran Via)
T8: Estació de Sant Adrià - Arc de Triomf (per Diagonal)
T9: Gorg - Ernest Lluch
Primer de tot, encara que jo també crec que amb l'ampliació de la L2 s'hauria d'aprofitar per estalviar-se unes quantes parades al Prat, veig massa túnel nou amb alguns girs innecessaris)
Segon, veig innecessària la ampliació/desviació de la T1 fins a Casablanca quan per a la zona Sant-Boi/Viladecans/Gavà, desde el meu punt de vista, seria més adient una nova línia de Metro Lleuger o fins i tot de Rodalies.
Tercer, en el tram ampliat de L1, veig que en gran part està calcat del tram Av. dels vents/Av.Bufalà, aquest fet fa que hi hagi algun gir que es podria suavitzar i que no aprofitis per desplaçar 100m la parada de Montigalà|Loreda per plantar-la més a prop del Centre Comercial Mntigalà.
A part de tot això, les demés propostes que fas m'agraden, sobretot, que fagis pasar el Tram per Laureà Miró/N-340

- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
1-Sobre de la resta de les coses que m'has dit, suposo que tens raó.
2-Si mires altre enllaç que tinc per els Rodalies de BCN segons la meva opinió, veuràs que el traçat de Cornellà-Castefa està proposat
3-El traçat de la T1 fins a Sant Boi, no serà un despropòsit ja que n'hi hauria connexió des d'Esplugues ja que no hi han bones connexions allà
2-Si mires altre enllaç que tinc per els Rodalies de BCN segons la meva opinió, veuràs que el traçat de Cornellà-Castefa està proposat

3-El traçat de la T1 fins a Sant Boi, no serà un despropòsit ja que n'hi hauria connexió des d'Esplugues ja que no hi han bones connexions allà
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Et diria el mateix, la L2 aprofitar vies, com a molt saltar-se la volta d'el Prat, la resta ok. La resta d'amplicions també bé, només trobo a faltar el tram a Drassanes.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Ok a la idea que la L2 se salti la volta pel Prat de Llobregat, però encara es podria anar més enllà, fent l'accés a l'Aeroport per la T1. Aquí va un esquema de com podria anar la línia de tren que comunicaria Sants amb l'Aeroport i després continuaria passant cap a l'oest, direcció Tarragona. Es podria fer una parada just al Prat, a la plaça d'Andalusia (just davant de la Nissan) i preveure també la parada de la terminal satèl·lit.
I la connexió T1 i T2 s'hauria de fer per un altre servei independent. Ja hi ha la L9 que connecta les dues terminals però si calgués es podria fer una llançadora en un túnel sota les pistes per cobrir el 1,5 Km que en línia recta hi ha entre les dues terminals
I la connexió T1 i T2 s'hauria de fer per un altre servei independent. Ja hi ha la L9 que connecta les dues terminals però si calgués es podria fer una llançadora en un túnel sota les pistes per cobrir el 1,5 Km que en línia recta hi ha entre les dues terminals
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
He arribat a la conclusió de que el tram de RENFE de Sant Cugat hauria de passar un altre línia, actualment passen les línies R8 i la R7 finalitza a Cerdanyola Universitat, però crec que la R2 podria passar també, es a dir, els trens CIVIS, a Madrid fan un trajecte CIVIS de la C2 des de Chamartín arribant directament a Sant Fernando de Henares, lo que no sé si seria interessant o una pèrdua de temps ja que n'hi ha la R8 diguem-ne.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- El Maño amañado
- N7
- Entrades: 463
- Ubicació: Sant Martí (Barcelona).
Mmm... El que jo penso que s'hauria de fer és allagar la línia R8 per ambdos costats i possar-hi més freqüència de pas. Si en laborables hi haguessin St. Celoni - Vilafranca cada 15-20', ja estaria bé. En caps de setmana cada 20-30'.Carlos González ha escrit:He arribat a la conclusió de que el tram de RENFE de Sant Cugat hauria de passar un altre línia, actualment passen les línies R8 i la R7 finalitza a Cerdanyola Universitat, però crec que la R2 podria passar també, es a dir, els trens CIVIS, a Madrid fan un trajecte CIVIS de la C2 des de Chamartín arribant directament a Sant Fernando de Henares, lo que no sé si seria interessant o una pèrdua de temps ja que n'hi ha la R8 diguem-ne.
Encara que... No costaria res allagar encara una mica més la línia i que faci Maçanet-UAB-SVC. Seria l'alternativa en Rodalies (i directe, no ho oblidem!) de fer de punta a punta la corona de Rodalies sense passar per la capital.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Tinc un altre idea per els túnels de BCN, a veure què us sembla
Túnel Pl. Catalunya: R1, R7
Túnel d'Aragó: R2, Regionals, Intercity
Túnel de Travessera de Gràcia: R3, R4
Túnel Pl. Catalunya: R1, R7
Túnel d'Aragó: R2, Regionals, Intercity
Túnel de Travessera de Gràcia: R3, R4
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Bé, molt bé.Carlos González ha escrit:Tinc un altre idea per els túnels de BCN, a veure què us sembla
Túnel Pl. Catalunya: R1, R7
Túnel d'Aragó: R2, Regionals, Intercity
Túnel de Travessera de Gràcia: R3, R4
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
És un altre idea, de fet em conformo tant al mapa que el vaig dibuixar com en aquest comentari que he fet



Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Una pregunta, aquí en el fòrum es veu que es parla sobre de l'altíssima freqüència que hauria de tenir Sabadell i Terrassa, i què penseu de la idea del TRAMVallès, que sembla que no es parla gens????
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
¿Podría sustituir algunas líneas "B" de Moventis?
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
¿Qué líneas "B"? ¿Es que acaso hay líneas de buses innecesarias allí?Renfe445 ha escrit:¿Podría sustituir algunas líneas "B" de Moventis?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
B1, B2, Bx... Yo no sé si son innecesarias si existe ese tranvía.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Aquesta seria la idea per el tren-tram del Vallès Occidental, o TRAMVallès.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 50546&z=12
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 50546&z=12
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Hola, em preguntava si vegeu bé que els FGC B-V s'ampliïn en el futur fins a Matadepera.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
-
- N3
- Entrades: 35
- Ubicació: Sabadell
Jo perllongaria, abans, la línia de Sabadell fins a Castellar. Encara que se segurament deu ser més car pel terreny, pot servir a més població.
- trensmat
- N9
- Entrades: 1593
- Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Jo tinc unes propostes per l'àrea de Barcelona en matèria de ferroviària (Renfe, FGC, Metro i Tram).
Proposta 1: Creació de Hub ferroviari a l'estació de Sants on haurà una correspondència amb FGC que seria necessari i molt beneficiós.
Proposta 2: Retorn de la línia L6 a Reina Elisenda i prolongació de la línia L6 fins Molins de Rei.
Proposta 3: Creació de la línia T7 entre Ciutadella Vila Olímpica - Ciutat Meridiana.
Proposta 4: Ampliació de la línia L8 fins Vallirana i adaptació de la línia L8 al ample UIC.
Proposta 5: Creació del ramal sur entre l'aeroport i Gavà per conectar amb el sud de Catalunya.
Proposta 6: Estudi de FGC creació de la línia Mataró - Argentona - La Roca del Vallès - Granollers.
Proposta 1: Creació de Hub ferroviari a l'estació de Sants on haurà una correspondència amb FGC que seria necessari i molt beneficiós.
Proposta 2: Retorn de la línia L6 a Reina Elisenda i prolongació de la línia L6 fins Molins de Rei.
Proposta 3: Creació de la línia T7 entre Ciutadella Vila Olímpica - Ciutat Meridiana.
Proposta 4: Ampliació de la línia L8 fins Vallirana i adaptació de la línia L8 al ample UIC.
Proposta 5: Creació del ramal sur entre l'aeroport i Gavà per conectar amb el sud de Catalunya.
Proposta 6: Estudi de FGC creació de la línia Mataró - Argentona - La Roca del Vallès - Granollers.
Hay cosas que me gustan pero si no me equivoco en el limbo esta la idea de la linia orbital Mataro/Granollers/Martorell/Vilafranca/Vilanova i la Geltru, por lo tanto optaria mas por hacer Mataro/Granollers en ancho iberico y asi tener otro tramo mas de este proyecto que no se si estara olvidado o todavia se acuerdan de el.trensmat ha escrit:Jo tinc unes propostes per l'àrea de Barcelona en matèria de ferroviària (Renfe, FGC, Metro i Tram).
Proposta 1: Creació de Hub ferroviari a l'estació de Sants on haurà una correspondència amb FGC que seria necessari i molt beneficiós.
Proposta 2: Retorn de la línia L6 a Reina Elisenda i prolongació de la línia L6 fins Molins de Rei.
Proposta 3: Creació de la línia T7 entre Ciutadella Vila Olímpica - Ciutat Meridiana.
Proposta 4: Ampliació de la línia L8 fins Vallirana i adaptació de la línia L8 al ample UIC.
Proposta 5: Creació del ramal sur entre l'aeroport i Gavà per conectar amb el sud de Catalunya.
Proposta 6: Estudi de FGC creació de la línia Mataró - Argentona - La Roca del Vallès - Granollers.