La nit del dilluns passat pretenia tornar a casa cap a les 23.20 de la nit. Em vaig trobar que el Vilafranca de les 23.21 tenia prevista la seva arribada a les 0.33 (+1h 12min) i el Martorell de les 0.08 havia d'arribar a les 0.20, però va arribar a les 0.22 (+14 min). Els panells de Sants van descoordinats: mentre uns marquen l'hora "oficial" del tren sempre, uns altres van variant l'hora d'arribada del tren segons la previsió. D'altra banda, la megafonia només comença a informar que el tren ve tard un cop ha arribat l'hora en què el tren hauria de ser aquí. D'aquesta manera, si no mires la pantalla i simplement esperes, perds l'ocasió de buscar transports alternatius.
Un fet curiós és el tema de la desolació de l'estació a partir de les 23.30 - 23.40. Les botigues han tancat, no hi ha taquilles ni cap altre servei d'atenció al client. Els interventors del vestíbul han marxat i deixen les portes on ells es solen col·locar obertes de bat a bat. En l'hora que jo vaig passar allà calculo que un 60% de la gent va passar sense pagar,mentre que un disciplinat 40% pagava. Que quedi clar que aquestes xifres no són rigoroses. L'únic representant de "l'empresa" eren els guàrdies de seguretat que es passejaven per allà: de blau els de l'estació, de marró-prosegur els dels trens. Qualsevol problema, dubte o queixa ... Te la guardes.
Interessant també l'arribada a Martorell, on el noi de prosegur va venir a preguntar al maquinista si ja podia tancar la paradeta (ja feina una bona estona que hauria d'haver plegat el noi). El maquinista es va limitar a dir que ell no en sabia res. Per cert, la devolució express, me la guardo també: el bar-taquilla evidentment també era tancat a les 0.55.
Això sí, els diaris només van parlar, l'endemà, d'una avaria a les 6 del matí a Terrassa, crec. Un tren com el de Vilafranca, que portava, com a mínim, 1h i 26 minuts de retard, no existeix.
👍0👎0