Segons vaig llegir no fa gaire (diria que a FTC mateix), l'estació de Banco no es va obrir perquè es va construïr "petita". Resumeixo de memòria: Quan cap als anys 10 del segle XX es va urbanitzar la Via Laietana es van projectar uns túnels per si en un futur hi havia de passar algun sistema de transport, i es va construïr el forat per una estació (efectivament, a la cruïlla entre Laietana i Catedral). La falta de calers va fer que el projecte inicial acabés en tres seccions inconnexes de túnel i una estació a mig acabar.
Anys més tard, quan es va reprendre el projecte de transport subterrani, es van adonar que el túnel era excessivament petit. En el moment de la seva construcció es va pensar que per sota hi passaria una mena de tramvia, i per això es va fer un gàlib tant petit. Les obres del metro van haver de rebaixar 2 metres l'alçada dels túnels, i la companyia va optar per construïr una estació Laietana avall (la de Jaume I - Pl. de l'Àngel) i van desestimar l'estació a mig fer de l'Av. Catedral.
Una altra dada que desmunta la llegenda del tren dels diners és que quan es va fer el forat per l'estació, no existia el banc a la superfície.
Ara bé... ningú diu que, un cop el banc obert, s'hagués fet servir mai aquest forat per fer-hi parar trens fora d'horari i carregar els sacs de calerons...
De seguida que recordi o trobi el lloc on vaig llegir la informació completa, us ho passo.
Salut!
Edito:
Ho vaig llegir al Wiki:
http://www.transport.cat/wiki/index.php/Banco👍0👎0