Vehicles històrics de TMB

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Vehicles històrics de TMB

Entrada Autor: BCN2008 » Dimarts 03/11/2009 14:25

A la nova hora punta digital de la web de TMB hi apareix un enllaç al .pdf que enllaço. En ell es pot veure tots els vehicles històrics que té TMB, diferenciant-los en "vehicles en bon estat", "vehicles en procés de restauració", "vehicles en estat regular", "vehicles en mal estat" i "vehicles en molt mal estat".
http://www.tmb.cat/publicacions_tmb/hor ... cs_tmb.pdf



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dimarts 03/11/2009 15:59

Efectivament, es tracta del libret editat per TMB que el dia 8 de Juliol d'enguany es va distribuïr entre els assitents a l'acte de presentació del Chausson i dels tramvies restaurats no operatius dins del recinte de les cotxeres del "Triàngle" a l'exterior.

Per cert que aquest "Triàngle" cada cop s'assembla més al de "Les Bermudes". Pel que fa al material històric. De l'altre, potser també, perquè aquesta empresa, és ara com ara, l'única que no et deixa fotografiar, si ets aficionat, ¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡ Ni l'interior dels vehícles del tramvia Blau!!!!!!!!!, tant els normals com els "Tunejats", altra cosa és si es tracta d'un "guiri". En fi que els fem de comparses d'un parc temàtic modernista sense cobrar ni un duro i al damunt hem de sortir a la foto contents i somrients, amb el dret constitucional a la pròpia imatge en permanent estat d'excepció i si et pesquen a tu fent una foto, t'engeguen els gossos.

La llei de l'embut en tots els seus artícles.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dimarts 03/11/2009 16:32

És ridícul que posin el troleibús (que a més no es seu, sinò que és propietat de l'AAFCB) com a "vehicle en bon estat", i en canvi, els articulats de l'Autònoma, que fins fa poc encara funcionaven, estiguin catalogats com a "estat regular", i com també el d'hidrògen (que encara està nou, de fet).

Ah! i del Mataró-Argentona 5 només queda el que es veu a la foto: vist que no tenia capacitat per restaurar-lo tot, Salmeron li va salvar 'la cara'. Així que dubto que el restaurin algun dia a partir només d'aquest tros. Del número 6, millor no parlar. Ens podríen saltar les llàgrimes...


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Marcel Estadella
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: Sabadell
Contacta:

Entrada Autor: Marcel Estadella » Dimarts 03/11/2009 17:43

Bona tarda

Pel que fa al troleibus , la pifia ja va ser reconeguda al Consell Asessor per part dels editors del llibre i en van demanar disculpes . Malauradament , el llibre ja estava fet i s'haurà de subsanar l'error en properes edicions .

Els articulats de la UAB estàven en estat de marxa , pero amb el temps que van passar al ras , alguna pega van anar acumulant . A banda de que mes d'un dels recuperats té seients de plàstic , poc acordes amb l'época de construcció . Diguem que la qualificació peca de excessivament rigorosa .

Del d'Hidrògen i dels tranvies no en puc parlar per desconeixement . Els vehicles d'Hidrògen formen part d'una tecnologia més aviat complicada , i possiblement el problema sigui de motorització ; de totes maneres , han de carregar la pila en una instal.lació específica , aixi que d'operatiu.........

Salutacions

Marcel



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 05/11/2009 0:46

Doncs a aquestes classificacions encara se les pot aplicar l' "atenuant" del component subjectiu que sempre acaban tenint, però dir que el bus amb calca 5000 va ser el prototipus del Pegaso 6420... Etiqueta que, curiosament, no és aplicada al Mercedes Citaro CUTE. Més endavant, ens trobem amb un 6420 de la sèrie de prototipus que, per no desmentir el pobre 5000, hauria de passar a ser un "pre-prototipus". M'omple d'intriga què tenia de curiós l'aspecte de la grua Pegaso 2011 (si la meitat dels camions pesats de l'època tenien una cabina com aquesta!), l'estat actual de la qual és encara més desgarrador "si cabe", després de llegir com va col·laborar en el manteniment del parc d'autobusos ("de desagradecidos está el mundo lleno", podria dir el camió si parlés... o potser és que parla, i per això és curiós). I devia ser divertit veure el camio-torre Ebro "circulant a la línia" del Tramvia Blau, i la cara dels turistes que esperaven pujar a un tramvia... :martell1

En fin, Pilarín :blah


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23581
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 05/11/2009 9:03

Sobre els 1100, una font ens ha assegurat que ara per ara només queda el 1169-1171 :(



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 05/11/2009 9:39

metring ha escrit:Sobre els 1100, una font ens ha assegurat que ara per ara només queda el 1169-1171 :(
els 5 cotxes?


ES PELIGROSO ASOMARSE

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 05/11/2009 9:43

No és per ser "agorero" però això pinta molt malament, tant de bo m'equivoqui.

El que més em rebenta és que aquesta situació s'està duent a terme amb un silenci brutal afavorit entre d'altres coses pel joc subterrani, i mai millor dit, amb el que es fa.

I aquí una de les pitjors coses, éls aficionats, les associacions quan un tema d'aquests té a veure amb Renfe, diem que tot el que l'envolta és un desastre que no hi ha manera i sense ser mentida molts cops és que ni tan sols s'ha intentat i en el cas que estem tot i fer-se les coses d'aquesta manera serveixen de ben poc i a sobre ens movem amb un servilisme que fa por.

I ara seria un bon moment per repassar totes les mentides que s'han dit fins aquest moment.

Baranes del Liceu, restaurades a mitges tard i malament.

Sèrie 1000 no preservada tot i haver-se manifestat de moltes maneres que sí que ho seria, entre d'altres un paper a les cabines el seu darrer dia de circulació.

I no sé si me'n deixo alguna més.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23825
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 05/11/2009 10:00

josep_serre ha escrit:I aquí una de les pitjors coses, éls aficionats, les associacions quan un tema d'aquests té a veure amb Renfe, diem que tot el que l'envolta és un desastre que no hi ha manera i sense ser mentida molts cops és que ni tan sols s'ha intentat i en el cas que estem tot i fer-se les coses d'aquesta manera serveixen de ben poc i a sobre ens movem amb un servilisme que fa por.
Precisament, la sensibilitat de TMB envers la història del transport no surt gaire ben parada en aquest Fòrum, que diguem...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23581
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 05/11/2009 10:42

Mortadel·lo ha escrit:
metring ha escrit:Sobre els 1100, una font ens ha assegurat que ara per ara només queda el 1169-1171 :(
els 5 cotxes?
Perdó, fins al 1172.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 05/11/2009 12:57

No dic el contrari, més aviat crec que l'enfoc i actitud envers aquesta situació no és la més adequada, i no dic coses més explícites perquè vull esperar els esdeveniments primer.
Guigui ha escrit: Precisament, la sensibilitat de TMB envers la història del transport no surt gaire ben parada en aquest Fòrum, que diguem...


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7283
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 05/11/2009 13:10

Si ara mateix queden tres cotxes 1100, aquests haurien de ser els que es conservaran.
TMB ha dit des del principi que es conservarien 3 cotxes, a la qual cosa s'ha reclamat des de diverses bandes que fos una composició de 5 cotxes com a mínim la que es conservés. Però TMB no ha acceptat mai aquest punt excusant-se en la falta d'espai.

Personalment, no veig que hi hagi gaire diferència entre l'espai ocupat per 3 cotxes i l'espai ocupat per 5, tenint en compte les magnituds de les instal·lacions de TMB o fins i tot la possibilitat de cercar instal·lacions externes per desar-lo.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2409
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 05/11/2009 13:13

wefer ha escrit:Personalment, no veig que hi hagi gaire diferència entre l'espai ocupat per 3 cotxes i l'espai ocupat per 5, tenint en compte les magnituds de les instal·lacions de TMB o fins i tot la possibilitat de cercar instal·lacions externes per desar-lo.
Al Clot del Moro hi ha un munt d'espai...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 05/11/2009 13:14

La qüestió és que segons s'ha dit ara en queden cinc, per trist que sigui no estarem tranquils fins que només en quedin tres.

La possibilitat de guardar-ho en instal·lacions pròpies és viable fins i tot inatal·lant via en espais no aprofitats d'algunes instal·lacions com ara Can Boixeres.
wefer ha escrit:Si ara mateix queden tres cotxes 1100, aquests haurien de ser els que es conservaran.
TMB ha dit des del principi que es conservarien 3 cotxes, a la qual cosa s'ha reclamat des de diverses bandes que fos una composició de 5 cotxes com a mínim la que es conservés. Però TMB no ha acceptat mai aquest punt excusant-se en la falta d'espai.

Personalment, no veig que hi hagi gaire diferència entre l'espai ocupat per 3 cotxes i l'espai ocupat per 5, tenint en compte les magnituds de les instal·lacions de TMB o fins i tot la possibilitat de cercar instal·lacions externes per desar-lo.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23581
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 05/11/2009 13:24

De moment, he preguntat al C.A. què en saben del tema.



Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dijous 05/11/2009 17:59

De veritat no us creieu que deixaran aquest 1100?

Dubto molt que el desballestin (només ho farien en cas de que tot el "museu" tingués la mateixa sort) i entre que deixin tres o cinc vagons tampoc hi ha gaire diferència. El que és important, i que segurament no faran, seria deixar un amb la decoració origina dels 1000, verda i amb seients liles.

Ja sé que teniu al cap la imatge dels defestrats mils, però es que exteriorment entre 1000 i 1100 les diferències són mínimes, és el mateix que passa amb els Pegaso 6420 i 6424. En la meva opinió, millor que es dediquin a conservar bé un sol exemplar que no que reparteixin la força en dos pràcticament iguals. Més que res, perquè aquest últim cas és el que corre el risc de desencoratjar els impulsors. I això sí que seria negatiu per a tots els aficionats.

I, en tot cas, trobo graciós que el Josep Serre digui que els aficionats són a la inòpia (i per tant són corresponsables de la situacions com la mala restauració de les baranes de Liceu). No oblidem que la decisió final no és nostra, només podem exercir una pressió pública, i és el que fem.


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23581
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 05/11/2009 18:03

Aquesta és la clau: l'únic que podem fer nosaltres és donar a conèixer a l'opinió pública aquests casos, no tallem el bacallà per decidir què es guarda o què es restaura i com.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 06/11/2009 21:44

Trytasa Baldaquino ha escrit:Dubto molt que el desballestin (només ho farien en cas de que tot el "museu" tingués la mateixa sort) i entre que deixin tres o cinc vagons tampoc hi ha gaire diferència.
N'hi ha una, fonamental: "cinc vagons" són de fet dues UT, que podrien arribar a circular simultàniament per separat de manera independent (de fet, així van començar, si més no els 1000), en sengles composicions M-R-M i M-M (o M-M i M-M, si el remolc "fes nosa" en un moment donat)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
tintin
N6
N6
Entrades: 176
Ubicació: Barcelona - Horta

Entrada Autor: tintin » Diumenge 08/11/2009 11:36

Hola nois,

quan vam estar allà a les cotxeres del triangle per allò dels vehicles històrics, jo vaig anar cap abaix y baixant a l'esquerre hi havia una especie de cortines de plàstic i allà darrere hi havia un 1100 que em van dir que li estaven netejant els motors.
Us poso una foto.
Fitxers adjunts
Serie 1100 redimensió.jpg
Serie 1100 neteja motors Cotxeres Triangle
(140.05 KiB) S’ha baixat 771 vegades



xevi
N7
N7
Entrades: 633

Entrada Autor: xevi » Dimarts 10/11/2009 19:07

Serie 400 (L1)
Tinc entès que el cotxe de la serie 400 estava a Sagrera, algú sap si és encara allà? Es pot veure?



Respon

Torna a “Història del transport”