Com els crancs: el tren de l'Aeroport

Un oient de Rac1 va trobar, remenant hemeroteques, una perla interessant: l'any 1975 es podia anar a l'aeroport en tan sols 12 minuts mitjançant el nou servei ràpid que havia implementat la Renfe. Actualment el trajecte és de 18 minuts. Quan s'inaugurà, el servei s'oferia cada 15 minuts. La freqüència actual és de 30 minuts.
Val a dir algunes coses:
* La línia de l'Aeroport fou innovadora en el seu temps. No feia parades, i utilitzava una plataforma especial, separada de la resta de trens. El servei el prestaven les llavors moderníssimes unitats 440 (conegudes com a japoneses), algunes de les quals encara circulen actualment.
* Al cap de poc temps, veïns de Bellvitge i d'El Prat van començar a reclamar la parada dels trens a les respectives estacions. Alguna d'aquestes peticions va traduir-se en una pregunta parlamentària . L'aturada s'aconseguí a inicis dels vuitanta, el que implicava un augment de temps i també un canvi en la gestió del servei.
* La petició de què s'aturessin els trens a Bellvitge i el Prat s'argumentava en el fet de què els trens directes registraven una ocupació modesta, el que contrastava amb la saturació dels combois existents al corredor. De fet, cal recordar que en aquells anys el nombre de passatgers que anualment utilitzaven l'aeroport del Prat era més o menys similar al que actualment utilitzen l'aeroport de Girona (3 milions de passatgers).
* La relativa baixa demanda i el pas de tren directe a tren amb parades van forçar una revisió de la freqüència, que passà de 15 minuts a 20 minuts, i posteriorment fins a 30 minuts.
En definitiva, el que passa actualment amb la línia de l'Aeroport és que encara s'arrastra una decisió dels anys vuitanta que es prengué de manera temporal per optimitzar una infraestructura infrautilitzada i que no fou revertida en el seu moment. Amb l'agreujant de què bona part de les infraestructures específiques que es van cosntruir (com els viaductes a l'Hospitalet) van ser eliminades quan es va construir la línia d'alta velocitat.