Llegiu això a l'interessant article de http://railsiferradures.blogspot.com/20 ... nvias.html :
[...]La línea de Barcelona a Vilanova y Valls se inauguró en 1881. En aquella fecha su estación Término o estación de los "ferrocarriles directos" estaba establecida en las antiguas huertas de San Beltrán, y se dirigía hacia el Llobregat bajo los acantilados de Montjuich.
En 1882 abriría el Cementerio de Montjuich y dadas las malas comunicaciones que existían entre él y Barcelona, la compañía no dudó en establecer un apeadero a la entrada de dicho cementerio. Es de suponer que dicho servicio tendría gran éxito en estas fechas.[...]
Tal i com ho entenc jo, era un baixador apart, no es tractava de l'estació dels horts de Sant Bertran.
Teniu més informació?
Baixador davant cementiri Montjuïc?
Jo diria que no es va arribar mai a construïr, ja que al lloc (just quan la línia passa enfront del cementiri) es va cobrir la línia per poder fer-hi al damunt la placeta que hi ha devant del mateix cementiri, és a dir, a on hi ha l'edifici de les oficines i la petita capella. A l'interior del túnel no hi ha res que s'assembli a un baixador o similar. Potser el baixador estava desplaçat cap a un dels extrems del cementiri, i en tot cas a la banda Llobregat. Altra cosa és que es reformès posteriorment, cosa que se'm faria rara perquè ni en tinc cap notícia, ni m'ho sembla pel tipus de construcció. També val a dir que si bé el cementiri va ser obert al públic al 1882, ni molt menys tenia la configuració actual, ja que es va anar construïnt seguint més o menys el projecte original conforme es va anar omplint.
Com a curiositat, aquest túnel va ser catal·logat el 1937/38 com una de les poquísimes opcions de refugi antiaeri que hi havia a l'antic barri de Can Tunis, amb una dubtosa efectivitat per a aquesta funció.
Com a curiositat, aquest túnel va ser catal·logat el 1937/38 com una de les poquísimes opcions de refugi antiaeri que hi havia a l'antic barri de Can Tunis, amb una dubtosa efectivitat per a aquesta funció.
- Fitxers adjunts
-
- cementiri (2).JPG (67.5 KiB) Visualitzat 1134 cops
-
- cementiri.JPG (110.28 KiB) Visualitzat 1134 cops
Què és alló??