Sagrerenc, les quatre vies de l'estació d'Hospitalet de Llobregat son perque es va dissenyar l'estació com a estació terminal, però al final es va allargar fins a la plaça d'Espanya.
Respecte les parades que proposes, no tindria en compte el Gornal doncs a Martorell-central pots enllaçar amb les línies R4 i R8 de RENFE.
Jo tindria en compte les parades que proposes afegint l'enllaç del bus L77 de Sant Boi de Llobregat que en uns 20min et deixa a l'aeroport de Barcelona pel preu del bitllet, en el meu cas 6 zones.
També afegiria Martorell-enllaç ja que permet l'intercambi de persones entre el R5 i l'R6 ja que, si els dos son puntuals, es troben en aquesta estació i penso que es un punt molt important en la línia.
La resta de parades es poden fer amb el S8 o L8 fent transbord a on convingui més (es un metro, oi?).
437.001. Discrepo d'afegir les estacions d'Europa-Fira i Ildefons Cerdà, ja qu ecomencem a afegir minuts al viatge. Em remeteixo al que li deia a en Sagrerenc, en el teu cas, baixar a Hospitalet i fer transbord al L8 o S8.
Un R5 Manresa-Baixador - Plaça Espanya triga una hora vint-i-nou minuts.
Un R4 Manresa - Sants triga una hora i vint-i-quatre minuts.
L'R6 dura uns deu minuts més que l'R5.
També hi ha una tercera opció tant per l'R5 i l'R6 que es fer el transbord a RENFE des de Martorell-Central, que per això es va fer, i es que s'escurça el viatge en quinze minuts. Es mitja hora de tren (RENFE)
Atualment la xarxa d'FGC de Manresa-Igualada - Barcelona estroba saturada des de Martorell. TInc entés que les 4 vies ja haurien de ser des d'aquesta estació fins a Pl. Espanya. Però en bona part del traçat, potser fins Molí Nou, no hi ha amplada per a 4 vies, excepte punts concrets o alguna estació. Ara bé, una tercera via...podria ser suficient, tenin en compte que tant l'R5 com l'R6 tenen dos viatges per hora. Però planteja seriosos problemes, si volem reseguir la traça, a Pallejà, Sant Andreu de la Barca, Martorell-Vila, Martorell-Central, els ponts que travessen el Llobregat....i si parlessim d'un tunel, practicament hauria de començar després de travessar l'autopista i gairebé fins plaça Espanya; o bé, un replateig nou amb dues línies completament segregades després de Martorell-Central.
També seria interessant el replanteig de la via d'FGC al Port de Barcelona i allargar-la fins al Moll Vell (per posar un punt final, els que en sabeu més podreu dir amb més coneixença del tema que jo).
Au, fins aquí per avui.
👍0👎0