Consulta bitllet antic de tramvia

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Consulta bitllet antic de tramvia

Entrada Autor: metring » Dimecres 15/08/2012 12:45

Des del Consell Assessor de Patrimoni Històric de TMB, ens han fet arribar aquesta foto d'un bitllet de tramvia, ja que una persona els ha fet aquesta pregunta i ells no saben ben bé d'on és:
Fitxers adjunts
Consulta any - bitllet tramvia.jpg
Consulta any - bitllet tramvia.jpg (23.1 KiB) Visualitzat 2294 cops



Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dimecres 15/08/2012 17:43

Segons el llibre dels Tamvies de Barcelona de Albert Gonzalez,"La Societat....."es va crear al 1899 y al 1925 es va crear TB amb la fusió de totes les restes de les companyies.........



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 15/08/2012 22:24

Més aviat, el que volien saber era l'origen de les dues línies que acabaven a Urquinaona, per les quals era vàlid el bitllet. On són aquests carrers?



Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dimecres 15/08/2012 23:02

el carrer dosrius esta darrera del velodrom d`horta......



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 16/08/2012 0:14

carles10000 ha escrit:el carrer dosrius esta darrera del velodrom d`horta......
:?: Des d'allà sortia el tramvia?

Tinc una resposta d'en Javier Flórez sobre Estevanez via mail:
Javier Flórez ha escrit:Tomando como referencia la calle Estevanez que actualmente es la calle Garcilaso, podeis consultar en LES LÍNIES DE TRAMVIES DE BARCELONA 1872-1971

Una vez tengais abierto el libro, debeis ir a la pagina 91 en donde vereis que se habla de la linea 40, y buscando en las tarifas correspondientes a 1925 observareis como la tarifa era entonces de Pl.Urquinaona a Garcilaso (entonces Estevanez) de 15 centimos.

Por tanto ese es el año a partir del cual se expendia ese billete, pero se estuvo utilizando hasta el año 1946 con la misma tarifa, pero la liinea 40 fue suprimida el 11-04-1941. Osea ese billete puede ser de entre los años 1925 a 1941.

Como curiosidad, no he sabido encontrar la situaciacion de la calle Dos Rius. Posiblemente corresponda a algun cruce de la Avenida Borbon, en cuyo caso la otra linea en donde se expenderia seria la 46 (pagina 99 del libro).

Un mismo billete con una misma tarifa generalmente se usaba en lineas distintas con trayectos parecidos y asi figuraba en ellos.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1768
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 19/08/2012 19:27

La teòria de la línia 46 podría ser bona, ja que molt a prop de l'actual carrer de Pi i Molist, i dins de l'antic Institut Frenopàtic i actualment Parc Central i seu del Districte de Noubarris, hi ha l'aqueducte de Dosrius. Caldrà tanmateix seguir investigant per trobar exactament on era aquest carrer. Salut!
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 21/08/2012 7:29, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2385
Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 19/08/2012 20:04

122-042-132 ha escrit:La teòria de la línia 46 podría ser bona, ja que molt a prop de l'actual carrer de Pi i Molist, i dins de l'antic Institut Frenopàtic i actualment Parc Central i seu del Districte de Noubarris, hi ha l'aqueducet de Dosrius. Caldrà tanmateix seguir investigant per trobar excatament on era aquest carrer. Salut!
Segons el Google Maps, l'actual Carrer Dosrius es troba per darrere del Velòdrom d'Horta, com molt bé ha dit carles10000.

A la web d'en José Mora he trobat un tramvia (el 46) que anava d'Urquinaona a Horta, però es quedava a la Pl.Eivissa. Com es diu en un missatge més a dalt potser l'antic carrer Dos Rius estava aprop de la Pl.Eivissa. Però al bitllet hauria de posar "Pl.Ibiza" i no "Dos Rius". En fi...

La 37 arribava a prop, fins a Virrei Amat.

Jo és el que he trobat, espero haver ajudat ;)

Fonts: http://www.autobusesbcn.es/


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Respon

Torna a “Història del transport”