Consulta bitllet antic de tramvia
Consulta bitllet antic de tramvia
Des del Consell Assessor de Patrimoni Històric de TMB, ens han fet arribar aquesta foto d'un bitllet de tramvia, ja que una persona els ha fet aquesta pregunta i ells no saben ben bé d'on és:
- Fitxers adjunts
-
- Consulta any - bitllet tramvia.jpg (23.1 KiB) Visualitzat 2294 cops
- carles10000
- N6
- Entrades: 210
- Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram
Segons el llibre dels Tamvies de Barcelona de Albert Gonzalez,"La Societat....."es va crear al 1899 y al 1925 es va crear TB amb la fusió de totes les restes de les companyies.........
Més aviat, el que volien saber era l'origen de les dues línies que acabaven a Urquinaona, per les quals era vàlid el bitllet. On són aquests carrers?
- carles10000
- N6
- Entrades: 210
- Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram
el carrer dosrius esta darrera del velodrom d`horta......
carles10000 ha escrit:el carrer dosrius esta darrera del velodrom d`horta......

Tinc una resposta d'en Javier Flórez sobre Estevanez via mail:
Javier Flórez ha escrit:Tomando como referencia la calle Estevanez que actualmente es la calle Garcilaso, podeis consultar en LES LÍNIES DE TRAMVIES DE BARCELONA 1872-1971
Una vez tengais abierto el libro, debeis ir a la pagina 91 en donde vereis que se habla de la linea 40, y buscando en las tarifas correspondientes a 1925 observareis como la tarifa era entonces de Pl.Urquinaona a Garcilaso (entonces Estevanez) de 15 centimos.
Por tanto ese es el año a partir del cual se expendia ese billete, pero se estuvo utilizando hasta el año 1946 con la misma tarifa, pero la liinea 40 fue suprimida el 11-04-1941. Osea ese billete puede ser de entre los años 1925 a 1941.
Como curiosidad, no he sabido encontrar la situaciacion de la calle Dos Rius. Posiblemente corresponda a algun cruce de la Avenida Borbon, en cuyo caso la otra linea en donde se expenderia seria la 46 (pagina 99 del libro).
Un mismo billete con una misma tarifa generalmente se usaba en lineas distintas con trayectos parecidos y asi figuraba en ellos.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1768
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
La teòria de la línia 46 podría ser bona, ja que molt a prop de l'actual carrer de Pi i Molist, i dins de l'antic Institut Frenopàtic i actualment Parc Central i seu del Districte de Noubarris, hi ha l'aqueducte de Dosrius. Caldrà tanmateix seguir investigant per trobar exactament on era aquest carrer. Salut!
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 21/08/2012 7:29, en total s’ha editat 1 vegada.
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2385
- Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
- Contacta:
Segons el Google Maps, l'actual Carrer Dosrius es troba per darrere del Velòdrom d'Horta, com molt bé ha dit carles10000.122-042-132 ha escrit:La teòria de la línia 46 podría ser bona, ja que molt a prop de l'actual carrer de Pi i Molist, i dins de l'antic Institut Frenopàtic i actualment Parc Central i seu del Districte de Noubarris, hi ha l'aqueducet de Dosrius. Caldrà tanmateix seguir investigant per trobar excatament on era aquest carrer. Salut!
A la web d'en José Mora he trobat un tramvia (el 46) que anava d'Urquinaona a Horta, però es quedava a la Pl.Eivissa. Com es diu en un missatge més a dalt potser l'antic carrer Dos Rius estava aprop de la Pl.Eivissa. Però al bitllet hauria de posar "Pl.Ibiza" i no "Dos Rius". En fi...
La 37 arribava a prop, fins a Virrei Amat.
Jo és el que he trobat, espero haver ajudat

Fonts: http://www.autobusesbcn.es/
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.