http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 7&idioma=0
El Departament de TES impulsa un pla d'actuacions per a reduir els accidents provocats per animals a la xarxa viària
El director general d’Infraestructures de Mobilitat Terrestre, Xavier Flores, ha presentat avui els resultats d’un estudi d’accidentalitat provocada per animals en llibertat a la xarxa viària, alhora que ha anunciat un pla de mesures per a reduir aquest tipus d’accidents i, millorar, així, la seguretat viària. A Catalunya es produeixen anualment un miler d’accidents d’aquest tipus, un 50% provocats per porcs senglars.
El director general d’Infraestructures de Mobilitat Terrestre, Xavier Flores, exposa avui a consells comarcals, ajuntaments i altres administracions, societats de caçadors i associacions de conductors els resultats d’un estudi sobre accidentalitat provocada per animals en llibertat a les carreteres catalanes (2007-2011). A partir d’aquesta anàlisi, s’han pogut detectar els punts de la xarxa més sensibles i elaborar un pla d’actuacions per reduir aquest tipus d’accidents a la xarxa de carreteres de la Generalitat, que també s’ha presentat avui.
Cada any, es produeixen a Catalunya una mitjana de 1.200 accidents provocats per animals, dels quals, un 55% aproximadament corresponen a ungulats (porcs senglars i cèrvids). El cas més habitual és el d’un xoc contra un porc senglar, en una carretera secundària (de calçada única), que es produeix sobretot al vespre i durant la tardor.
La gran majoria d’aquests accidents (el 92%) no provoca víctimes personals i quan causa ferits, el 95% són lleus. Amb tot, atès el volum d’accidents que es registra anualment, el cost social i econòmic que comporten i l’increment que s’ha produït –un 40% des de 2007– la Generalitat s’ha marcat com objectiu reduir aquesta accidentalitat.
Pla d’actuacions
L’estudi ha permès identificar i prioritzar els trams on desenvolupar les actuacions a la xarxa de carreteres de la Generalitat per a reduir l’accidentalitat provocada per animals i millorar, així, la seguretat viària, tot tenint en compte els factors següents: nombre d’accidents que s’hi han registrat durant els últims anys, freqüència i gravetat. S’han analitzat aquests punts sobre el terreny, per tal d’establir quina és la mesura més adient en cada cas –traçat, característiques i estat de la via, trànsit que registra, accidentalitat– també tenint en compte els resultats d’experiències anteriors.
El Departament de Territori i Sostenibilitat preveu incidir de manera progressiva en els pròxims mesos en 143 de trams arreu de la xarxa de la seva titularitat, en el marc de les actuacions que du a terme de conservació i manteniment. Les mesures incloses en el pla, algunes de les quals ja s’han començat a aplicar, consisteixen en:
Tancament perimetral. Consisteix en la instal·lació de tancaments perimetrals que impedeixin als animals accedir a la carretera i que els condueixi cap alguna estructura que els permeti creuar la via (túnel, pas de fauna, viaducte, etc). Cal tenir en compte que aquest sistema només és viable en les carreteres que tenen accessos segregats --principalment, autovies i autopistes.
Senyalització vertical advertidora del risc de presència de fauna. El més adient és que incorpori la indicació de longitud del tram de risc i que s’implanti en els punts on és més necessari, ja que una col·locació indiscriminada pot disminuir la seva perceptibilitat per part del conductor i, per tant, la seva efectivitat.
Senyalització advertidora reforçada. Correspon a un senyal d’advertiment sobre plafó reflectant que també incorpora la recomanació de circular a una velocitat reduïda i que pot ser aplicada segons la temporada de major risc, en aquells trams on la problemàtica és més greu i altres mesures no han resultat suficientment efectives.
Gestió dels marges de la via. Consisteix en mantenir la zona propera als marges de la carretera neta d’elements que entorpeixin la visibilitat dels conductors i que puguin servir de refugi als animals. Aquesta mesura es planteja en la temporada de major risc.
Campanyes informatives. Elaboració de material informatiu sobre la diversitat de fauna salvatge i del risc d’irrupció d’animals a les carreteres, recomanacions per als conductors, significat de la senyalització, entre d’altres.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... 254d4e.pdf
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 11:06
Pla d'actuació per reduir accidents x atropellaments animals
Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Pla d'actuació per reduir accidents x atropellaments animals
Entrada Autor: metring » Dilluns 03/06/2013 14:19
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos