Cap el 2010: la lliberalització del sector ferroviari

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Cap el 2010: la lliberalització del sector ferroviari

Entrada Autor: metring » Dijous 25/12/2008 23:06

Enceto aquest fil, per parlar de tot allò relacionat amb un fet que es preveu comenci d'aquí a un any i escaig: la lliberalització del sector ferroviari, de la qual ja se'n ha parlat en algun missatge, però donat el poc temps que manca per a que aquesta sigui realitat, centrarem el tema en aquest fil.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 25/12/2008 23:29

A mi el que em ronda pel cap és si ja hi haurà alguna companyia que estigui fent els seus plans per a la liberalització del sector, fent estudis sobre línies que podrien passar-hi els seus trens, etc...
o ho tenen "prohibit" fins al 2010. (això voldria dir que al 2010 no crec que tinguéssim encara probablement cap companyia)


Salutacions,

Oriol

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 26/12/2008 0:06

El 2010, de moment, ens haurem de conformar amb la lliberalització del tràfic internacional de passatgers, i quedarà per més endavant el tràfic interior (del qual, possiblement, es lliberalitzarà la llarga distància i no els rodalies i regionals). Tot i això, els operadors privats només s'hi llançaran si veuen que la cosa els pot sortir rentable, si no, seguirem com fins ara.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7211
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 19/01/2009 10:35

Que jo sàpiga, el trànsit de mercaderies ja està liberalitzat... i no veig pas una massa d'empreses oferint els seus trens propis. Hi ha algun cas aïllat, i res més.
No hi ha prou amb liberalitzar per decret, cal també donar les condicions necessàries per a que sigui negoci. I això, ara per ara, no es compleix.



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”