http://www.avui.cat/terrassa/notices/20 ... a_5080.php
Cotxes "Made in Terrassa"
L'empresa terrassenc Inducar va dissenyar i construir íntegrament el Seat 850 i el 1200 Sport
Marc Morató
Avinguda del Vallès
Ult. Act. 09/08/2009 14:16
És la gran desconeguda. Seat, Renault, Citroën, Audi, Ford. Hi ha centenars de marques de cotxes. Però n'hi ha una que poca gent la recorda i que va ser molt important a la dècada dels 70. Es tracta de la marca Inducar. Una empresa 100% terrassenca que es va fer un nom dins del món de l'automoció. Mai va comercialitzar cotxes amb la seva marca, però va dissenyar i fabricar per l'empresa Seat els models 850 de quatre portes i el 1200 Sport.
La cooperativa Inducar (Industrial de Carrocerias) es va constituir el mes de desembre de l'any 1969. Anteriorment s'havia anomenat Carrocerias Costa. La fàbrica es trobava situada a la carretera de Castellar i posteriorment, amb el canvi de nom es van traslladar a l'avinguda del Vallès.
Inducar va tenir en la marca Seat el seu principal client. Desenvolupava en la seva totalitat les carroceries que els hi encarregaven. Destaquen tres personatges claus de la història de l'empresa egarenca. En primer lloc, Josep Samarra, que va ser-ne el Director General fins l'any 1992. En segon terme, Antoni Amat que n'era el director tècnic i enginyer jefe de la cooperativa. I finalment, Pere Roqueta. L'autèntica alma mater de la realització del prototip del Seat 850 i el 1200 Sport. Actuava com a director de l'Àrea de prototips i va ser l'artífex de la construcció d'aquests dos models tant emblemàtics dins la història de Seat.
Però la producció no es va limitar a Seat. La marca nordamericana Ford va començar a treballar amb Inducar. Va coincidir a finals dels 70, amb la fi de la fabricació del 1200 Sport. Pels americans mai van dissenyar cap model de cotxe.
La seva activitat se centrava en el subministrament de peces, especialment, línies d'escapament i amortidors. Tot i així, Inducar basava gran part de la seva facturació als seus tractes amb Ford. Unes relacions molt fructíferes que es van allargar fins a la dècada dels 90.
L'any 1995 l'activitat va baixar i es van començar a produir pèrdues, fins arribar a fer una suspensió de pagaments. En aquest moment, la Generalitat de Catalunya hi va intervenir i va donar un impuls a la cooperativa amb una forta injecció econòmica.
Aquesta acció va sevir per renéixer i tornar a tenir contactes amb el grup Seat-Volkswagen. Però sis anys més tard, la societat Inducar va desaparèixer i es va convertir en Egacomet S.L (Egarense de componentes metálicos). Es van vendre els terrenys on hi havia l'empresa per fer front als importants deutes que tenien amb els creditors. Dos anys més tard, l'empresa va fer fallida i es va crear Componentes Metálicos de Automoción, S.L. Finament, i després de molts intents per sobreviure, l'any 2006 es va acabar tota l'activitat i es van enderrocar les instal·lacions.
Sens dubte, la història d'una empresa terrassenca que va treballar estretament amb les grans marques d'automòbils i que va tenir la sort de construir íntegrament dos models de Seat que ara ocupen un lloc privilegiat a la memòria dels aficionats al motor.
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 15:35
Cotxes "Made in Terrassa"
Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Torna a “Història del transport”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos