Història al Youtube
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
Història al Youtube
Poso un vídeo molt interessant, de la Vall de Núria l'any 77
Al minut 5:30 es veu el rastre negre d'una via sobre les pistes, el funicular de la Coma del Clot! i al 6:02 es veu com baixa.
D'altra banda, admireu les "E" circulant. és, amés, una bona oportunitat per rememorar l'antic traçat, sense el túnel del Roc de Dui.
Al minut 5:30 es veu el rastre negre d'una via sobre les pistes, el funicular de la Coma del Clot! i al 6:02 es veu com baixa.
D'altra banda, admireu les "E" circulant. és, amés, una bona oportunitat per rememorar l'antic traçat, sense el túnel del Roc de Dui.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Jo sincerament no acabo d'entendre el tema del nou túnel, si s'ha passat 75 anys circulant per l'antic traçat... tampoc entenc l'eliminació de les E i els vagons, segons va dir el responsable de la Vall de Núria, no tenen l'ok d'uns eginyers suïssos però en canvi a Suïssa fins i tot circulen cremalleres a vapor. No entenc aquesta mania de carregar-se el passat.
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
Cert, amés, s'ha perdut molt de l'atractiu del traçat, amb les tecnologies d'avui dia es podia haver fet proteccions de formigó, però sembla que el cremallera és, per a ells, un transport entre Ribes i la Vall de Núria, i no un atractiu turístic més dels Pirineus.xevi ha escrit:Jo sincerament no acabo d'entendre el tema del nou túnel, si s'ha passat 75 anys circulant per l'antic traçat... tampoc entenc l'eliminació de les E i els vagons, segons va dir el responsable de la Vall de Núria, no tenen l'ok d'uns eginyers suïssos però en canvi a Suïssa fins i tot circulen cremalleres a vapor. No entenc aquesta mania de carregar-se el passat.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
No-Do, El Tibidabo, i en especial el seu funicular
Comparació, 100 anys de per mig, 1908*2008
Comparació, 100 anys de per mig, 1908*2008
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1767
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Caramb!, quins records, aquest video del Tibidabo. Moltes gràcies Lluita 1714.
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
Recopilació documental de RENFE, del No-Do
Senyors, no és que m'estigui aficionant al NO-DO, aquella televisió amb la "crosta fascista"
Però té valor històric, almenys per al ferrocarril. I és curiós l'ús que se'n fa de la sardana als vídeos que tracten de Catalunya.
Al vídeo del Carrilet d'Olot, és curios com, a Girona, li deien al pagès... "Pagès, que estàs boig?"... en català, al No-Do, en el benentès de que el català estava prohibit.
Senyors, no és que m'estigui aficionant al NO-DO, aquella televisió amb la "crosta fascista"

Però té valor històric, almenys per al ferrocarril. I és curiós l'ús que se'n fa de la sardana als vídeos que tracten de Catalunya.
Al vídeo del Carrilet d'Olot, és curios com, a Girona, li deien al pagès... "Pagès, que estàs boig?"... en català, al No-Do, en el benentès de que el català estava prohibit.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Per què no recuperar un fil de 2009?
Part del Telediario 2 del 6-5-1985 on es parla dels problemes econòmics de la Maquinista Terrestre y Marítima. Encara que de lluny, hi apareix un tren en construcció... veieu el vídeo

Part del Telediario 2 del 6-5-1985 on es parla dels problemes econòmics de la Maquinista Terrestre y Marítima. Encara que de lluny, hi apareix un tren en construcció... veieu el vídeo

- M1171-M1172-M1169...
- N7
- Entrades: 350
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Com han canviat les coses! I encara no havien començat amb 3000 i 4000, molt bon vídeo per compensar la recent pèrdua. Segur que n'hi ha molts més de vídeos així, tot i que ara no en recordo cap en concret.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Vídeo amb un bon començament de trens de la sèrie 1000 del metro de Barcelona en el seu màxim esplendor.
Continuem amb l'interior un autobús de finals dels 70... amb torns i màquina de venda de bitllets a l'intrerior!
I acabem... bé, coses dels 70
Veure el vídeo a Youtube
Continuem amb l'interior un autobús de finals dels 70... amb torns i màquina de venda de bitllets a l'intrerior!
I acabem... bé, coses dels 70

Veure el vídeo a Youtube
- M1171-M1172-M1169...
- N7
- Entrades: 350
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Uns 1000 ben cuidats! Com se'ls troba a faltar.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
Com a data curiosa, els trens del Mürrenbahn que surten una mica més tard estaven nous de trinca al '67 i van estar en servei fins aquest any (no sé si ja els han tret o no), més de mig segle, ja que la línia no té connexió a cap altre ferrocarril i per tant es molt complicat de portar-hi els trens.