Història al Youtube

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Història al Youtube

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 02/04/2009 1:24

Poso un vídeo molt interessant, de la Vall de Núria l'any 77
Al minut 5:30 es veu el rastre negre d'una via sobre les pistes, el funicular de la Coma del Clot! i al 6:02 es veu com baixa.
D'altra banda, admireu les "E" circulant. és, amés, una bona oportunitat per rememorar l'antic traçat, sense el túnel del Roc de Dui.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

xevi
N7
N7
Entrades: 626

Entrada Autor: xevi » Dijous 02/04/2009 14:47

Jo sincerament no acabo d'entendre el tema del nou túnel, si s'ha passat 75 anys circulant per l'antic traçat... tampoc entenc l'eliminació de les E i els vagons, segons va dir el responsable de la Vall de Núria, no tenen l'ok d'uns eginyers suïssos però en canvi a Suïssa fins i tot circulen cremalleres a vapor. No entenc aquesta mania de carregar-se el passat.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 02/04/2009 19:31

xevi ha escrit:Jo sincerament no acabo d'entendre el tema del nou túnel, si s'ha passat 75 anys circulant per l'antic traçat... tampoc entenc l'eliminació de les E i els vagons, segons va dir el responsable de la Vall de Núria, no tenen l'ok d'uns eginyers suïssos però en canvi a Suïssa fins i tot circulen cremalleres a vapor. No entenc aquesta mania de carregar-se el passat.
Cert, amés, s'ha perdut molt de l'atractiu del traçat, amb les tecnologies d'avui dia es podia haver fet proteccions de formigó, però sembla que el cremallera és, per a ells, un transport entre Ribes i la Vall de Núria, i no un atractiu turístic més dels Pirineus.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 26/04/2009 12:05

No-Do, El Tibidabo, i en especial el seu funicular

Comparació, 100 anys de per mig, 1908*2008


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1766
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 26/04/2009 20:18

Caramb!, quins records, aquest video del Tibidabo. Moltes gràcies Lluita 1714.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 26/04/2009 22:14

Recopilació documental de RENFE, del No-Do



Senyors, no és que m'estigui aficionant al NO-DO, aquella televisió amb la "crosta fascista" :)
Però té valor històric, almenys per al ferrocarril. I és curiós l'ús que se'n fa de la sardana als vídeos que tracten de Catalunya.

Al vídeo del Carrilet d'Olot, és curios com, a Girona, li deien al pagès... "Pagès, que estàs boig?"... en català, al No-Do, en el benentès de que el català estava prohibit.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7211
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 28/10/2024 0:44

Per què no recuperar un fil de 2009? :)

Part del Telediario 2 del 6-5-1985 on es parla dels problemes econòmics de la Maquinista Terrestre y Marítima. Encara que de lluny, hi apareix un tren en construcció... veieu el vídeo ;)




Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N7
N7
Entrades: 350
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Dilluns 28/10/2024 16:45

Com han canviat les coses! I encara no havien començat amb 3000 i 4000, molt bon vídeo per compensar la recent pèrdua. Segur que n'hi ha molts més de vídeos així, tot i que ara no en recordo cap en concret.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4510
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 28/10/2024 23:23

Bona captura!



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7211
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 07/11/2024 2:00

Vídeo amb un bon començament de trens de la sèrie 1000 del metro de Barcelona en el seu màxim esplendor.
Continuem amb l'interior un autobús de finals dels 70... amb torns i màquina de venda de bitllets a l'intrerior!
I acabem... bé, coses dels 70 :)

Veure el vídeo a Youtube



Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N7
N7
Entrades: 350
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Dimecres 13/11/2024 18:21

Uns 1000 ben cuidats! Com se'ls troba a faltar.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7211
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 18/11/2024 13:59

Tramvies a Barcelona, línia Barcelona-Tarragona Renfe (aparició de Metro Transversal), línia Barcelona-La Tor de Querol Renfe i tren Groc SNCF.
Es recomana acompanyar amb música relaxant:




Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 337

Entrada Autor: Elefant » Dilluns 18/11/2024 18:37

wefer ha escrit: Dilluns 18/11/2024 13:59 Tramvies a Barcelona, línia Barcelona-Tarragona Renfe (aparició de Metro Transversal), línia Barcelona-La Tor de Querol Renfe i tren Groc SNCF.
Es recomana acompanyar amb música relaxant:

Com a data curiosa, els trens del Mürrenbahn que surten una mica més tard estaven nous de trinca al '67 i van estar en servei fins aquest any (no sé si ja els han tret o no), més de mig segle, ja que la línia no té connexió a cap altre ferrocarril i per tant es molt complicat de portar-hi els trens.



Respon

Torna a “Història del transport”