Quins edificis d'estacions de carrilets desapareguts queden?
Quins edificis d'estacions de carrilets desapareguts queden?
Obro aquest fil per fer recompte de les estacions que queden dempeus a Catalunya, sigui l'estat en que es troben, de línies de carrilets desapareguts. Començo:
-Girona
-Olot
-Vidal
-Salou
-Amer
-Girona
-Olot
-Vidal
-Salou
-Amer
He trobat una web a on apareixen fotos del carrilet Manresa-Can Rosal, el que no sé és quines estacions deuen quedar http://images.google.es/imgres?imgurl=h ... 0%26um%3D1
Puig-reig
Guardiola de Berguedà
Guardiola de Berguedà
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Línia d'Olot-Girona:
-Girona
-Olot
-Vidal
-Amer
-Salt
Línia de Sant Feliu de Guíxols-Girona:
-Sant Feliu de Guíxols
-Llambilles
-Quart
-Llagostera
-Font Picant
-Castell d'Aro
-Santa Cristina d'Aro
Línia de Reus-Salou:
-Salou
Línia de Guardiola:
-Puig-reig
-Guardiola de Berguedà
-Girona
-Olot
-Vidal
-Amer
-Salt
Línia de Sant Feliu de Guíxols-Girona:
-Sant Feliu de Guíxols
-Llambilles
-Quart
-Llagostera
-Font Picant
-Castell d'Aro
-Santa Cristina d'Aro
Línia de Reus-Salou:
-Salou
Línia de Guardiola:
-Puig-reig
-Guardiola de Berguedà
metring l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 17/05/2009 22:47, en total s’ha editat 1 vegada.
Raó: Afegir estació
Raó: Afegir estació
Línia Mollerussa-Balaguer:
- Palau d'Anglesola
- Poal
- Térmens-Enllaç
- Térmens
- Menàrguens
- Vallfogona de Balaguer
- Palau d'Anglesola
- Poal
- Térmens-Enllaç
- Térmens
- Menàrguens
- Vallfogona de Balaguer
He vist a http://entrerunes.blogspot.com/2008_07_01_archive.html que també hi és l'estació del Pla de Vilanoveta (no la de la Renfe).

Ripoll-Sant Joan de les Abadesses a la Ruta del Ferro i el Carbó:
-Sant Joan de les Abadesses
Per cert, aquí un tema relacionat: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=15&t=7262
Ripoll-Sant Joan de les Abadesses a la Ruta del Ferro i el Carbó:
-Sant Joan de les Abadesses
Per cert, aquí un tema relacionat: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=15&t=7262
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Guardiola-Castellar de n'Hug (tren de La Pobla de Lillet):
· Riutort-Gavarrós (en runes)
· Castellar de n'Hug (reconstruïda i en ús per al Tren del Ciment o Ferrocarril Turístic de l'Alt Llobregat)
Olvan-Guardiola:
· Guardiola de Berguedà
Manresa-Olvan:
· Puig-reig
· Cal Vidal (reconvertida en oficina d'informació turística i del Parc Fluvial del Llobregat)
· Moll de mercaderies de Balsareny
Salut !!
· Riutort-Gavarrós (en runes)
· Castellar de n'Hug (reconstruïda i en ús per al Tren del Ciment o Ferrocarril Turístic de l'Alt Llobregat)
Olvan-Guardiola:
· Guardiola de Berguedà
Manresa-Olvan:
· Puig-reig
· Cal Vidal (reconvertida en oficina d'informació turística i del Parc Fluvial del Llobregat)
· Moll de mercaderies de Balsareny
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Per el que veig en el blog aquest, sí es tracta de la de RENFE, ja que està a prop dels carrers de Lleida que cita.metring ha escrit:He vist a http://entrerunes.blogspot.com/2008_07_01_archive.html que també hi és l'estació del Pla de Vilanoveta (no la de la Renfe).
P.S: ÉS la de RENFE (bé, ADIF) ja que el propi autor del blog ha posat un enllaç a la pàgina web d'en Bernat.
¿? Es veu mooolt diferent de la d'en Bernat



UT596001 ha escrit:Per el que veig en el blog aquest, sí es tracta de la de RENFE, ja que està a prop dels carrers de Lleida que cita.metring ha escrit:He vist a http://entrerunes.blogspot.com/2008_07_01_archive.html que també hi és l'estació del Pla de Vilanoveta (no la de la Renfe).
P.S: ÉS la de RENFE (bé, ADIF) ja que el propi autor del blog ha posat un enllaç a la pàgina web d'en Bernat.
No, això no és Pla de Vilanoveta. Bé, si ho és però no és l'estació. Aquest magnífic edifici és la seu del Transpirenaic.
Un altre:
- Fitxers adjunts
-
- rgretol.jpg (110.72 KiB) Visualitzat 7927 cops
-
- riutort-gavarros.jpg
- (129.21 KiB) S’ha baixat 875 vegades
-
- rglavabos.jpg (110.72 KiB) Visualitzat 7945 cops
-
- rgescala.jpg (130.27 KiB) Visualitzat 7946 cops
Tant costava de tapiarla i arrajar la teulada? Està (estava) en un lloc magnífic per dedicar-la a usos turístics...
http://www.regio7.cat/secciones/noticia ... antic-tren



http://www.regio7.cat/secciones/noticia ... antic-tren
La Generalitat enderroca a Guardiola un dels últims vestigis de l´antic tren
L'edifici, que havia estat la caseta del guardabarrera, era propietat de l'ACA i es trobava en un estat ruïnós
JORDI ESCUDÉ | GUARDIOLA DE BERGUEDÀ
La Generalitat ha procedit a l'enderroc de l'antiga caseta del guardabarrera, a Guardiola de Berguedà, un dels últims edificis vinculats al llegat ferroviari de l'alt Llobregat que quedava dempeus, però que feia dècades que es trobava en desús i amenaçava de caure pel seu estat ruïnós, fins al punt que constituïa un risc evident per a la seguretat en cas que algú s'hi acostés. Així ho han assegurat fonts del departament de Política Territorial i Obres Públiques, que és qui s'ha encarregat de tirar a terra l'edifici d'acord amb l'Agència Catalana de l'Aigua com a propietària de l'immoble.
L'antiga caseta del guardabarrera era ubicada a tocar de la C-16, al costat de la font de la Set, al terme municipal de Guardiola de Berguedà. L'alcaldessa, Montserrat Ribera, reconeix que hi havia la necessitat d'emprendre algun tipus d'actuació envers aquest edifici pel mal estat de conservació en què es trobava, tot i que des de l'Ajuntament s'havia valorat la possibilitat de restaurar-lo i donar-li "una utilitat turística com a porta d'entrada al Parc Natural del Cadí-Moixeró". Tanmateix, la Generalitat ha considerat més oportú enderrocar-lo "perquè no tenia cap valor patrimonial ni arquitectònic, i estava en desús".

Algú sap si a La Cava queda edifici d'estació? De Tortosa, ja vaig veure que si.
- Fitxers adjunts
-
- Tortosa-La Cava.jpg (101.39 KiB) Visualitzat 7781 cops
Aquí teniu una foto d'avui mateix d'Almeda, per on hem passat. Però què li han fet???? 

- Fitxers adjunts
-
- almdea.jpg
- (83.92 KiB) S’ha baixat 612 vegades
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
Bé doncs la de Sant Andreu l'han enderrocat. Qualsevol xapussa com la d'Almeda és millor que no pas el que han fet a Sant Andreu de la Barca.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Ja he trobat la informació sobre les obres de l'antiga estació a http://nou.cornellaweb.com/files/conten ... anismo.pdf
Ahir vam veure l'antic edifici de Cornellà Riera, a on es troba la seu de l'Associació d'amics del ferrocarril de Cornellà:
- Fitxers adjunts
-
- cornellariera.jpg (91.84 KiB) Visualitzat 7472 cops
- ElDesi1994
- N7
- Entrades: 343
- Facebook: Josué Ferrero
- Ubicació: Mollet del Vallès
- Contacta:
En quant a l'antic Ferrocarril - Carrilet: Mollet del Vallès - Caldes de Montbui:
Encara queda el reuinós edifici de l'estació de Gallecs, anomenat en la seva época "Gallechs". També l'estaciò de Santa Perpètua de Mogoda és conservaba bastant bé gràcies a l'amo de la benzinera del costat, però fa cosa de 2 anys, la va enderrocar. L'estació de Palau i Plegamans, va desapareixer, igual que la de Caldes de Montbui (que va ser un centre cívic fins al seu enderrocament fa 15 anys). L'estació de Mollet - Sant Fost, també la van enderrocar als anys 70, posant un edifici nou.
L'unica estació que queda en peu, en el que aquest carrilet feia parada comercial, és Mollet - Santa Rosa, que segueix amb l'edifici original, però una mica remodelat.
Recordo que en Carles Salmerón va fer un llibre magnífic d'aquest carrilet.
Encara queda el reuinós edifici de l'estació de Gallecs, anomenat en la seva época "Gallechs". També l'estaciò de Santa Perpètua de Mogoda és conservaba bastant bé gràcies a l'amo de la benzinera del costat, però fa cosa de 2 anys, la va enderrocar. L'estació de Palau i Plegamans, va desapareixer, igual que la de Caldes de Montbui (que va ser un centre cívic fins al seu enderrocament fa 15 anys). L'estació de Mollet - Sant Fost, també la van enderrocar als anys 70, posant un edifici nou.
L'unica estació que queda en peu, en el que aquest carrilet feia parada comercial, és Mollet - Santa Rosa, que segueix amb l'edifici original, però una mica remodelat.
Recordo que en Carles Salmerón va fer un llibre magnífic d'aquest carrilet.
Parlem amb propietat.
- davidbarna
- N5
- Entrades: 110
- Ubicació: Barcelona
A l'antiga línia del carrilet d'Olot també resta dempeus l'estació de Bescanó, tot i que l'alcalde tenia altres idees sobre què fer-ne (veure http://quotidianitats.blogspot.com/2009 ... io-de.html). També es conserven (o millor dit, s'aguanten) les restes del típic edifci adjacent dels lavabos.