Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Perque no? Si el Tram va a l'aire lliure en altres llocs de Barcelona Ciutat perque no el metro? A més l'estació de Renfe que enllaçarà també va a l'aire lliure i no sembla pas que la vagin a soterrar ni a treure.
sortrens l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 06/12/2008 19:52, en total s’ha editat 1 vegada.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Perque no? Si el Tram va a l'aire lliure en altres llocs de Barcelona Ciutat perque no el metro? A més l'estació de Renfe que enllaçarà també va a l'aire lliure i no sembla pas que la vagin a soterrar ni a treure.victorcasta ha escrit:En tota aquella zona tan densament urbanitzada??sortrens ha escrit:I perque no fer aquesta última estació de la la L1 sense soterrar al aire lliure?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
La línia de Renfomentadif va ser abans que les cases, i les cases hi són abans que la hipotètica estació de metro. Així de senzill.sortrens ha escrit:Perque no? Si el Tram va a l'aire lliure en altres llocs de Barcelona Ciutat perque no el metro? A més l'estació de Renfe que enllaçarà també va a l'aire lliure i no sembla pas que la vagin a soterrar ni a treure.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Jo parlo de posar les vies de la futura estació de la L1 de metro al costat de les de Renfe, hi ha espai suficient.Guigui ha escrit:La línia de Renfomentadif va ser abans que les cases, i les cases hi són abans que la hipotètica estació de metro. Així de senzill.sortrens ha escrit:Perque no? Si el Tram va a l'aire lliure en altres llocs de Barcelona Ciutat perque no el metro? A més l'estació de Renfe que enllaçarà també va a l'aire lliure i no sembla pas que la vagin a soterrar ni a treure.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Una cosa és fer un gir de 90º amb una bicicleta, i una altra fer-ho amb una línia de metro.sortrens ha escrit:Jo parlo de posar les vies de la futura estació de la L1 de metro al costat de les de Renfe, hi ha espai suficient.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Això que proposes no te cap ni peus, de veritat. La L1, d'arribar finalment a Badalona Platja, ho faria sota Martí Pujol, un carrer per on hi passen cotxes, persones i demés, i per tant hauria de sortir a la superficie més enllà del carrer, i això es ja passada l'estació, sense espai per fer un gir de 90 graus fins posar-se en paral·lel a la mateixa. I a sobre, on tu dius que haurien de possar l'estació, ara hi ha un carrer que precissament ve de Martí Pujol i porta cap el Port.sortrens ha escrit:Jo parlo de posar les vies de la futura estació de la L1 de metro al costat de les de Renfe, hi ha espai suficient.Guigui ha escrit:La línia de Renfomentadif va ser abans que les cases, i les cases hi són abans que la hipotètica estació de metro. Així de senzill.sortrens ha escrit:Perque no? Si el Tram va a l'aire lliure en altres llocs de Barcelona Ciutat perque no el metro? A més l'estació de Renfe que enllaçarà també va a l'aire lliure i no sembla pas que la vagin a soterrar ni a treure.
De fet encara no sé on (ni com) pensen possar la cua de maniobres, apart del tema de la proximitat amb el mar. L'únic que em ve al cap es el que deia algú fa dies de fer arribar només una part dels trens al tros de la L1 Fondo-Badalona, el qual faria factible evitar la cua de maniobres.
Vox
Vox l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 07/12/2008 23:43, en total s’ha editat 1 vegada.
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
O podrien fer andana central i sortida alternada de la via 1 o via 2.Vox ha escrit:De fet encara no sé on (ni com) pensen possar la cua de maniobres, apart del tema de la proximitat amb el mar. L'únc que em ve al cap es el que deia algú fa dies de fer arribar només una part dels trens al tros de la L1 Fondo-Badalona, el qual faria factible evitar la cua de maniobres.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Hola, recupreo aquest fil per parlar de la prolongació de la L1 fins Badalona Platja.
A tots ens va sobtar aquesta última estació per enllçar amb Renfe, pero aprofitant que l' ample de vía es el mateix, el que es podria fer es conercar la cua de la L1 amb la linia del Maresme, d' aquesta manera alguns metros podrien perllongarse cap al Maresme, el que donaria als usuaris del Maresme accès mes directe a indrets on les rodalies no hi arriben com Santa Coloma i Nou Barris (si es perlonga la L3 fisn Trinita Vella). No faria falta fer estació d' enllaç amb l' actual Renfe Badalona, a partir de Badalona centre, la linia pot girar en direcció Mongat fins trobar-se amb el traçat de rodalies.
A tots ens va sobtar aquesta última estació per enllçar amb Renfe, pero aprofitant que l' ample de vía es el mateix, el que es podria fer es conercar la cua de la L1 amb la linia del Maresme, d' aquesta manera alguns metros podrien perllongarse cap al Maresme, el que donaria als usuaris del Maresme accès mes directe a indrets on les rodalies no hi arriben com Santa Coloma i Nou Barris (si es perlonga la L3 fisn Trinita Vella). No faria falta fer estació d' enllaç amb l' actual Renfe Badalona, a partir de Badalona centre, la linia pot girar en direcció Mongat fins trobar-se amb el traçat de rodalies.
Diferent electrificació, diferent caixa dels cotxes, diferent alçada d'andanes, diferent distància entre estacions, diferent tipus i estructura de servei... En resum, massa diferències per a connectar els dos serveis.
Si els FGC entre Catalunya i Sarrià ja són una mostra de com s'aguanta en precari una combinació de metro light i rodalia heavy, doncs no et dic res d'ajuntar TMB i Renfomentadif...
Si els FGC entre Catalunya i Sarrià ja són una mostra de com s'aguanta en precari una combinació de metro light i rodalia heavy, doncs no et dic res d'ajuntar TMB i Renfomentadif...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1768
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Doncs mireu, perque no som prouvalents, perque la proposta d'En Iluro, tot i una mica utòpica; ben pensada i ben feta, perqué no?. Salut
En tot cas, com que desconec bastant el tema d'ingenieria, no puc opinar, però m'ha agafat una proposta al cap. Ara que estan amb tot el tema del tranvia de la Diagonal, tenint el tram i la L3 amb ample de 1435, no es podria fer una espècie de premetro? M'explico:
A Diagonal-P de Gràcia es trobarien L3 i Tram (un per sobre i un per sota, amb els plànols actuals). Es podria fer que la L3 fes una pujada cap a l'exterior i enllacés amb la línia del Tram? (i així crear noves possibilitats de rutes). Tenen el mateix ample de via, potser no tenen el mateix gàlib ni la mateixa tensió, però...
A Diagonal-P de Gràcia es trobarien L3 i Tram (un per sobre i un per sota, amb els plànols actuals). Es podria fer que la L3 fes una pujada cap a l'exterior i enllacés amb la línia del Tram? (i així crear noves possibilitats de rutes). Tenen el mateix ample de via, potser no tenen el mateix gàlib ni la mateixa tensió, però...
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
Els Citadis són de pis baix 100%, i les andanes del metro tenen una alçada considerable. A més de que no s'aportaria res barrejant conceptes diferents: el tranvia respon a unes necessitats concretes i el metro a unes altres.tren250 ha escrit:En tot cas, com que desconec bastant el tema d'ingenieria, no puc opinar, però m'ha agafat una proposta al cap. Ara que estan amb tot el tema del tranvia de la Diagonal, tenint el tram i la L3 amb ample de 1435, no es podria fer una espècie de premetro? M'explico:
A Diagonal-P de Gràcia es trobarien L3 i Tram (un per sobre i un per sota, amb els plànols actuals). Es podria fer que la L3 fes una pujada cap a l'exterior i enllacés amb la línia del Tram? (i així crear noves possibilitats de rutes). Tenen el mateix ample de via, potser no tenen el mateix gàlib ni la mateixa tensió, però...
I el trajecte resultant quedaria força il·lògic. El més normal en una cruïlla, és que les dues línies es creuin.victorcasta ha escrit:Els Citadis són de pis baix 100%, i les andanes del metro tenen una alçada considerable. A més de que no s'aportaria res barrejant conceptes diferents: el tranvia respon a unes necessitats concretes i el metro a unes altres.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Hola, refloto aquest clàssic fil per preguntar sobre l´estat de les coses a qui en pugui saber:
L1 Fondo-Badalona Centre
L2 Pep Ventura-Badalona Centre
L2 Sant Antoni-Parc Logístic
L3 Trinitat Nova-Trinitat Vella
L3 de Zona Universitària cap a Esplugues? Sant Just? Sant Joan Despí? Sant Feliu?
L4 La Pau-Sagrera Meridiana
L5 Horta-Vall d´Hebron
L1 Fondo-Badalona Centre
L2 Pep Ventura-Badalona Centre
L2 Sant Antoni-Parc Logístic
L3 Trinitat Nova-Trinitat Vella
L3 de Zona Universitària cap a Esplugues? Sant Just? Sant Joan Despí? Sant Feliu?
L4 La Pau-Sagrera Meridiana
L5 Horta-Vall d´Hebron
L1 Fondo-Badalona Centre: en projecte
L2 Pep Ventura-Badalona Centre: avança al seu ritme (de cargol). El túnel està foradat, i la darrera data oficial d'inauguració és l'estiu que ve. Més informació sobre el tema a http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=1866
L2 Sant Antoni-Parc Logístic: en projecte
L3 Trinitat Nova-Trinitat Vella: res de res, "algun dia ho faran"
L3 a partir de Zona Universitària: en debat públic. Diverses opcions sobre la taula: dos ramals St. Feliu/St. Boi, giragonsa paral·lela a Renfe i tram a St. Feliu (la preferida pel cacic local i ningú més)
L4 La Pau-Sagrera Meridiana: en fase d'estudi informatiu. El tram més proper a Sagrera ha sigut foradat per la tuneladora de la L9, línia que al començament utilitzarà el túnel que finalment anirà a parar a la L4.
L5 Horta-Vall d'Hebron: inauguració l'any que ve
L2 Pep Ventura-Badalona Centre: avança al seu ritme (de cargol). El túnel està foradat, i la darrera data oficial d'inauguració és l'estiu que ve. Més informació sobre el tema a http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=1866
L2 Sant Antoni-Parc Logístic: en projecte
L3 Trinitat Nova-Trinitat Vella: res de res, "algun dia ho faran"
L3 a partir de Zona Universitària: en debat públic. Diverses opcions sobre la taula: dos ramals St. Feliu/St. Boi, giragonsa paral·lela a Renfe i tram a St. Feliu (la preferida pel cacic local i ningú més)
L4 La Pau-Sagrera Meridiana: en fase d'estudi informatiu. El tram més proper a Sagrera ha sigut foradat per la tuneladora de la L9, línia que al començament utilitzarà el túnel que finalment anirà a parar a la L4.
L5 Horta-Vall d'Hebron: inauguració l'any que ve
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Pues en síntesis:
L2 Pep Ventura-Badalona Centre y L5 Horta-Vall d´Hebron:
Obras avanzando a "ritmo Barcelona" (velocidad de tortuga reumática) pero sin sobresaltos.Crucemos los dedos para que las obras sigan sin problemas y puedan funcionar para eso del 2011.
L1 Fondo-Badalona Centre ,L2 Sant Antoni-Parc Logístic y L4 La Pau-Sagrera Meridiana:
Que yo sepa,los proyectos definitivos de estos tramos ya están casi ultimados,sólo es cuestión de disponer de "money" para poder licitar las obras...[abro modo irónico]y ahora con el nuevo acuerdo de financiación eso no va a resultar ningún problema y seguro que adjudican la construcción de todos ellos durante lo que queda de este año o el que viene ! [cierro modo irónico].
L3 de Zona Universitària cap a Esplugues? Sant Just? Sant Joan Despí? Sant Feliu?:
Pues tu mismo lo dices...., estamos muy lejos todavía de ver el proyecto definitivo me temo.
L3 Trinitat Nova-Trinitat Vella:
Este tramo estaba "pintado" en los primeros planos del PDI (como Badalona Centre-Morera de la L2 por ejemplo),pero yo no he visto intención alguna de hacer ni siquiera el proyecto.(de juzgado de guardia que esta corta pero vital prolongación,no se acometiera simultáneamente a la de Canyelles-T.Nova).
Resumiendo,esto es lo que hay...si alguien quiere rectificarme algo o dar información más detallada de algún tramo,pues estupendo.
Un saludo a todos.
L2 Pep Ventura-Badalona Centre y L5 Horta-Vall d´Hebron:
Obras avanzando a "ritmo Barcelona" (velocidad de tortuga reumática) pero sin sobresaltos.Crucemos los dedos para que las obras sigan sin problemas y puedan funcionar para eso del 2011.
L1 Fondo-Badalona Centre ,L2 Sant Antoni-Parc Logístic y L4 La Pau-Sagrera Meridiana:
Que yo sepa,los proyectos definitivos de estos tramos ya están casi ultimados,sólo es cuestión de disponer de "money" para poder licitar las obras...[abro modo irónico]y ahora con el nuevo acuerdo de financiación eso no va a resultar ningún problema y seguro que adjudican la construcción de todos ellos durante lo que queda de este año o el que viene ! [cierro modo irónico].
L3 de Zona Universitària cap a Esplugues? Sant Just? Sant Joan Despí? Sant Feliu?:
Pues tu mismo lo dices...., estamos muy lejos todavía de ver el proyecto definitivo me temo.
L3 Trinitat Nova-Trinitat Vella:
Este tramo estaba "pintado" en los primeros planos del PDI (como Badalona Centre-Morera de la L2 por ejemplo),pero yo no he visto intención alguna de hacer ni siquiera el proyecto.(de juzgado de guardia que esta corta pero vital prolongación,no se acometiera simultáneamente a la de Canyelles-T.Nova).
Resumiendo,esto es lo que hay...si alguien quiere rectificarme algo o dar información más detallada de algún tramo,pues estupendo.
Un saludo a todos.

-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
Des de Sagrera Meridiana fins al megapou de bifurcació L4-L9 està acabat. Queda un petit tram d'uns centenars de metres on hi anirà l'estació de Santander, tram que es construirà mitjançant murs pantalla.Guigui ha escrit:L4 La Pau-Sagrera Meridiana: en fase d'estudi informatiu. El tram més proper a Sagrera ha sigut foradat per la tuneladora de la L9, línia que al començament utilitzarà el túnel que finalment anirà a parar a la L4.
Hola.
Després d´haver visitat http://www.gencat.cat em venen les següents preguntes al cap:
Com pot ser que l´execució del tram Pep Ventura-Badalona Centre de la L2 estigui pressupostada en 60,9 milions d´euros, i en canvi l´ESTUDI del perllongament de la L1 entre Fondo i Badalona Centre estigui pressupostat en 240 milions d´euros? O he entès alguna cosa malament?
Després d´haver visitat http://www.gencat.cat em venen les següents preguntes al cap:
Com pot ser que l´execució del tram Pep Ventura-Badalona Centre de la L2 estigui pressupostada en 60,9 milions d´euros, i en canvi l´ESTUDI del perllongament de la L1 entre Fondo i Badalona Centre estigui pressupostat en 240 milions d´euros? O he entès alguna cosa malament?
No m'estranyaria gens que fos així, i de ser-ho, ho consideraria gravíssim i denunciable a la C.E., doncs amb aquests calers, es podria fer bastant per exemple, a la L9.
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
240 milions d'euros és la inversió que suposaria l'obra, no pas l'estudi informatiu.437.001 ha escrit:Hola.
Després d´haver visitat http://www.gencat.cat em venen les següents preguntes al cap:
Com pot ser que l´execució del tram Pep Ventura-Badalona Centre de la L2 estigui pressupostada en 60,9 milions d´euros, i en canvi l´ESTUDI del perllongament de la L1 entre Fondo i Badalona Centre estigui pressupostat en 240 milions d´euros? O he entès alguna cosa malament?