ConStrucció de la línia del Bernina, en fotos.

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » 20 març 2011, 17:57

Em sorprèn el mur de protecció contra les allaus. No era més fàcil, ràpid i segur fer una coberta sobre la via? un arc de de mig punt, com els que se solen fer.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23841
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » 20 març 2011, 18:14

Els murs, distribuïts per la pendent, eviten la formació d'allaus. En canvi, cobrir tot el tram en risc amb galeries seria molt més costós.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » 20 març 2011, 18:27

A mi és que em semblava més car pujar pedres fins a una certa alçada per posar les parets amb les seves bases fetes a pic i pala a la roca per tal de que aguantin l'empenta d'una allau. Tot i així, hi ha un benefici que no havia pensat, el paisatge des del tren.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Respon

Torna a “Història del transport”