ConStrucció de la línia del Bernina, en fotos.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
ConStrucció de la línia del Bernina, en fotos.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
Em sorprèn el mur de protecció contra les allaus. No era més fàcil, ràpid i segur fer una coberta sobre la via? un arc de de mig punt, com els que se solen fer.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Els murs, distribuïts per la pendent, eviten la formació d'allaus. En canvi, cobrir tot el tram en risc amb galeries seria molt més costós.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
A mi és que em semblava més car pujar pedres fins a una certa alçada per posar les parets amb les seves bases fetes a pic i pala a la roca per tal de que aguantin l'empenta d'una allau. Tot i així, hi ha un benefici que no havia pensat, el paisatge des del tren.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.