Noves tarifes ATM Barcelona

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Alguna noticia dels preus 2012 d’ATM?

Entrada Autor: genissimon » Divendres 25/11/2011 12:46

Estic molt d'acord en el fons del que comentes. Però jo crec que l'arrel del problema és la caducitat dels títols multiviatge. Una T-10 caduca després del següent canvi tarifari (pot durar un any). Una T-50/30 caduca al cap de 30 dies naturals després de la seva primera validació. Potser s'hauria d'implantar una T-50/50 per a aquelles persones que, utilitzant amb molta freqüència el transport públic no arriben als 41 viatges mensuals a partir dels quals compensa una T-50/30 respecte a una T-10.

Salut !!
Fran-Ikarus ha escrit:Concretament, cenyint-nos a títols d'1 zona, has de fer 41 viatges en 30 dies, perquè tenir una T50/30 comenci a compensar no anar tirant de T10.

És a dir, que suposant un mes on surtin 20-21 dies laborables, en el cas de la persona que "només" utilitzi el transport públic 2 cops al dia, els laborables, per anar i tornar de la feina, o de la universitat, o d'allà on sigui, no ha de fallar-ne cap. A la que s'hagi de quedar a casa algun dia per malaltia, comença a "pringar" viatges no utilitzats de T50/30, i li acaba sortint el mes més car que "tirant" de T10. Els mesos que hi hagi menys de 20 dies laborables, ídem.

Des del punt de vista contrari, els mesos que faci més viatges que aquests 2 "fixes" dels laborables, li sortirà a compte la T50/30 exactament a partir del primer viatge "extraordinari" que faci.

Per tant, a aquest tipus d'usuari (probablement el Mortadel·lo ho era, aquest mes) que estigui al voltant dels 40 mesos mensuals "assegurats a mitges" no li surt clarament rentable una T50/30 tal i com està plantejada actualment. De fet, quan jo utilitzava aquest tipus de títols és perquè feia, o bé uns 3 viatges diaris garantits els laborables, o bé perquè el meu estil de vida era de fer molts viatges els caps de setmana, amb la qual cosa em "garantia" bastant la rendibilitat fins i tot en mesos amb molts festius. Molts coneguts, però, no portaven aquest ritme de vida, i era més aviat els 2 viatges fixes en laborables, i poca "vida de viatges" en cap de setmana, així que clarament es veien abocats a la T10.

Perquè la T50/30 cobrís aquest ampli sector d'usuaris (i per tant, en guanyés), penso que el seu preu hauria de garantir una rendibilitat clara a la zona dels 35-36 viatges mensuals. Ara bé, si cada cop que pugen les T10 també pugen les T50/30 i aquesta "zona de rendibilitat" sempre es manté al voltant dels 40, "anem malament per anar a Sants".


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 25/11/2011 13:12

Tornant al tema del fil, missatge via Twitter:

TMB: @ribonito Els preus de totes les targetes del sistema integrat els decidirà el consell d'administració de l'ATM la segona quinze...

(...na de desembre), suposo.

I aquí podeu veure qui forma aquest consell d'administració. Vaja, que els globus sonda llançats aquests dies poden donar-se per fets.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2240

Entrada Autor: albert28 » Divendres 25/11/2011 13:58

Aquesta modificació dels preus afectarà tambè als de bitllets de Rodalies?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 25/11/2011 14:10

Cada operador va pel seu cantó pel que fa a tarifes pròpies. L'ATM només té potestat sobre els títols integrats.

Ara, tampoc et facis gaire il·lusions pel que fa a la resta de bitllets...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2240

Entrada Autor: albert28 » Divendres 25/11/2011 14:16

Per cert quin serà el límit que es pot arribar de preus de bitllets (de l'ATM)? A aquest pas, el transport públic si que serà per unes determinades persones, pels preus. Perquè no hi ha any que no es pugi (l'any passat dues vegades en conseqüència de l'augment de l'IVA), què signfica, o que no gestionen bé els diners perquè s'ha anat inflant el deute?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 25/11/2011 14:36

Bàsicament, l'aportació pública al preu del transport públic (és a dir, la diferència entre el preu que paga l'usuari i el cost real) ha oscil·lat tradicionalment entre el 50 i el 60%. Ara, les autoritats públiques volen reduir aquesta aportació per la reducció de despesa, traslladant-ne la diferència a l'usuari.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Divendres 25/11/2011 14:52

Los diferentes títulos de transporte deberían desaparecer. Una vez haya migrado todo el sistema a tarjetas monedero se debería ir a base de kilometraje y con tarjeta personalizada de manera que por hacer siempre el mismo recorrido tengas una serie de descuentos como hacen en países serios.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 25/11/2011 14:55

Guigui ha escrit:Bàsicament, l'aportació pública al preu del transport públic (és a dir, la diferència entre el preu que paga l'usuari i el cost real) ha oscil·lat tradicionalment entre el 50 i el 60%. Ara, les autoritats públiques volen reduir aquesta aportació per la reducció de despesa, traslladant-ne la diferència a l'usuari.
I, jo pregunto, si pagués tothom no davallaria molt aquesta aportació pública ??

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 25/11/2011 15:00

Guigui ha escrit:Cada operador va pel seu cantó pel que fa a tarifes pròpies. L'ATM només té potestat sobre els títols integrats.

Ara, tampoc et facis gaire il·lusions pel que fa a la resta de bitllets...
En el cas concret de Rodalies de Catalunya, se li va concedir a l'ATM de Barcelona la potestat per fixar les tarifes dels títols propis.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 25/11/2011 15:07

Guigui ha escrit:Bàsicament, l'aportació pública al preu del transport públic (és a dir, la diferència entre el preu que paga l'usuari i el cost real) ha oscil·lat tradicionalment entre el 50 i el 60%. Ara, les autoritats públiques volen reduir aquesta aportació per la reducció de despesa, traslladant-ne la diferència a l'usuari.
De fet, la Generalitat aportarà la mateixa quantitat de diners que al 2011, traslladant a l'usuari l'increment del cost i la reducció de l'aportació de l'Estat.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 15/12/2011 19:35

http://www.europapress.cat/economia/not ... 71323.html

El bitllet de metro i bus de Barcelona apujarà el 2012 per sobre de l'IPC

BARCELONA, 15 Dic. (EUROPA PRESS) -

El preu del bitllet del transport públic de l'àrea de Barcelona apujarà el 2012 per sobre de l'IPC --que rondarà el 3%--, ha reconegut aquest dijous el primer tinent d'alcalde de la capital catalana i president de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Joaquim Forn.

Els canvis tarifaris encara no estan tancats però s'aprovaran dilluns en el consell d'administració de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), que aprovarà el pressupost per a l'any que ve, han confirmat a Europa Press fonts de l'ATM.

Aquesta jornada es presumeix clau per al preu dels abonaments i ajustos a aplicar en el transport, ja que el mateix dia al matí es reunirà el consell de TMB --que gestiona el Metro i bus urbà--, que també prendrà decisions en la línia d'estrènyer-se el cinturó.

A la Comissió municipal de Seguretat i Mobilitat, Forn ha apostat perquè els augments "repercuteixin el mínim possible a la butxaca de la gent", ja que està molt castigada per la crisi, si bé es prendran també un altre tipus de mesures que no ha concretat per salvaguardar el transport d'alta qualitat.

El transport públic metropolità --que té bitllets integrats per a metro, bus, tramvia, Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i Rodalies Renfe-- pretén equilibrar el finançament al sistema que els usuaris aporten pagant el bitllet i la de les administracions, que se situa en 40%-60%, respectivament.

A això se li suma ara la important disminució de les aportacions per contribuir a finançar el sistema que l'Estat ha previst per a l'any que ve: preveu aportar 112,8 milions d'euros, 71 menys que aquest 2011, situant-se a nivells de l'any 2004, segons fonts municipals.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 16/12/2011 9:43

Fem una porra amb el preu de la T10 d'1 zona? (amb precisió de 0,05 €)

Jo dic 8,70 €


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 16/12/2011 9:56

Jo aposto per 8,90 €


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Divendres 16/12/2011 10:06

8,75 €



PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Divendres 16/12/2011 12:03

8.80€-8.85€



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 16/12/2011 14:52

8,95€, per acostar-la al màxim als 9€ sense canviar la unitat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 16/12/2011 16:40

Jo crec que 9 euros clavats: a més a més, estalviaran diners en no haver de canviar tant les caixes del canvi en cèntims.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dilluns 19/12/2011 0:12

Lluita1714 ha escrit:Jo crec que 9 euros clavats: a més a més, estalviaran diners en no haver de canviar tant les caixes del canvi en cèntims.
Estic amb tu, 9€ la T-10 i el senzill 1,60 segur!


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Dilluns 19/12/2011 11:25

Noves dades, per la pujada (potser superior) del 10% en les tarifes, fico què la T10 d'una zona costarà 9.15€-9.20€ i el bitllet senzill d'una zona entre 1.60€ i 1.65€



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 19/12/2011 12:01

Ei, no val, trampós, ja t'havies agafat 2 números en comptes d'1, i ara te'n vols agafar 2 més? :llengua


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Transport en general”