Salut !!
Fran-Ikarus ha escrit:Concretament, cenyint-nos a tĂtols d'1 zona, has de fer 41 viatges en 30 dies, perquè tenir una T50/30 comenci a compensar no anar tirant de T10.
És a dir, que suposant un mes on surtin 20-21 dies laborables, en el cas de la persona que "nomĂ©s" utilitzi el transport pĂşblic 2 cops al dia, els laborables, per anar i tornar de la feina, o de la universitat, o d'allĂ on sigui, no ha de fallar-ne cap. A la que s'hagi de quedar a casa algun dia per malaltia, comença a "pringar" viatges no utilitzats de T50/30, i li acaba sortint el mes mĂ©s car que "tirant" de T10. Els mesos que hi hagi menys de 20 dies laborables, Ădem.
Des del punt de vista contrari, els mesos que faci més viatges que aquests 2 "fixes" dels laborables, li sortirà a compte la T50/30 exactament a partir del primer viatge "extraordinari" que faci.
Per tant, a aquest tipus d'usuari (probablement el Mortadel·lo ho era, aquest mes) que estigui al voltant dels 40 mesos mensuals "assegurats a mitges" no li surt clarament rentable una T50/30 tal i com estĂ plantejada actualment. De fet, quan jo utilitzava aquest tipus de tĂtols Ă©s perquè feia, o bĂ© uns 3 viatges diaris garantits els laborables, o bĂ© perquè el meu estil de vida era de fer molts viatges els caps de setmana, amb la qual cosa em "garantia" bastant la rendibilitat fins i tot en mesos amb molts festius. Molts coneguts, però, no portaven aquest ritme de vida, i era mĂ©s aviat els 2 viatges fixes en laborables, i poca "vida de viatges" en cap de setmana, aixĂ que clarament es veien abocats a la T10.
Perquè la T50/30 cobrĂs aquest ampli sector d'usuaris (i per tant, en guanyĂ©s), penso que el seu preu hauria de garantir una rendibilitat clara a la zona dels 35-36 viatges mensuals. Ara bĂ©, si cada cop que pugen les T10 tambĂ© pugen les T50/30 i aquesta "zona de rendibilitat" sempre es mantĂ© al voltant dels 40, "anem malament per anar a Sants".