No serà el taronja de rodalies de catalunya que l'has confós?Jimmy Mimmy ha escrit:L'altre dia passant per meridiana em vaig adonar d'un error bastant curiós: a l'accés de l'estació de la Sagrera, la que no és ni jardins d'Elx ni Hondures, cantó muntanya de la vorera, on hi ha una banderola compartida entre metro i rodalies que fa uns mesos va desaparèixer, doncs la han reposat i en comptes de ser de metro i rodalies, és de metro i FGC!Si no es tracta d'un error és una anticipació bastant avançada al PDI (línia Poblenou-UAB) no creieu? Com anava en cotxe no vaig poguer detindre'm a fer una foto, si puc en pujaré una.
Curiositats de la retolació del metro
Re: Curiositats de la retolació del metro
esta entrada es unicamente de rodalies. Si quieres ir al metro tienes que entrar por la antigua de L-5 garcilaso/meridiana.
La foto es por el cartel, para que vea si es esa R naranja la que vio (digo yo que le cartel mitad metro mitad rodalies de la otra entrada sera este pero en mas pequeño)sagrering ha escrit:esta entrada es unicamente de rodalies. Si quieres ir al metro tienes que entrar por la antigua de L-5 garcilaso/meridiana.
-
- N3
- Entrades: 21
No no és aquesta sortida, es la que hi ha enmig on és el transbord entre L1 L5 i i R, i la banderola no és plana com les de rodalies, sinó que te tres cares com les de tmb, a sobre apareix metro en vermell i abaix fgc en taronja.
-
- N3
- Entrades: 21
Aqui estan les fotos, amés a l'altre cara també hi ha el de Rodalies 

- Fitxers adjunts
-
- IMG_2406.JPG (263.38 KiB) Visualitzat 13511 cops
-
- IMG_2405.JPG (267.03 KiB) Visualitzat 13511 cops
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2385
- Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
- Contacta:
Dos possibles casos:
-La banderola veu el futur i veu la línia aquesta d'FGC que ha de passar per La Sagrera
-La banderola veu que Rodalies de Catalunya es separarà de Renfomentadif i passarà tot a mans d'FGC, d'aquí el logo
Fora de conyes... Si les banderoles les encarrega TMB i diu "compartit Metro i Rodalies", la cagada és de la impremta que ha plasmat els dibuixets a la banderola...
-La banderola veu el futur i veu la línia aquesta d'FGC que ha de passar per La Sagrera
-La banderola veu que Rodalies de Catalunya es separarà de Renfomentadif i passarà tot a mans d'FGC, d'aquí el logo
Fora de conyes... Si les banderoles les encarrega TMB i diu "compartit Metro i Rodalies", la cagada és de la impremta que ha plasmat els dibuixets a la banderola...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Ja, i TMB rep unes banderoles equivocades, i es queda tan ample instal·lant-les-hi igualment, oi?Adolescent barceloní ha escrit:Fora de conyes... Si les banderoles les encarrega TMB i diu "compartit Metro i Rodalies", la cagada és de la impremta que ha plasmat els dibuixets a la banderola...
El que dic: entre les "nostres" administracions, compta més el disseny bufó que la informació de debò.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Aviam, dubto que fos així, jo apostaria que han anat al magatzem, i com que les dues són taronja, s'han equivocat. I qui les ha posat, senzillament, no en tindria ni idea i/o complia amb la seva feina.Guigui ha escrit:Ja, i TMB rep unes banderoles equivocades, i es queda tan ample instal·lant-les-hi igualment, oi?Adolescent barceloní ha escrit:Fora de conyes... Si les banderoles les encarrega TMB i diu "compartit Metro i Rodalies", la cagada és de la impremta que ha plasmat els dibuixets a la banderola...
El que dic: entre les "nostres" administracions, compta més el disseny bufó que la informació de debò.
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N5
- Entrades: 112
Indagant pel fòrum he trobat aquesta secció i he recordat un dubte que he tingut desde fa temps. Algú sap quines son les dimensions del rètols del metro? Recordo que quan van començar les obres d'adaptació a PMR a plaça espanya vaig veure a operaris transportant els rètols que es trovaben al costat del passadís d'enllaç amb la L3 i eren més grans del que pensava. A ull diria que son uns 40-50cm d'altura i quasi 2 metres de llarg, però si algú sap les dades exactes ho podria dir per aquest subfòrum?
-
- N9
- Entrades: 2426
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
A ojo de buen cubero diría que el alto has acertado, pero el largo deben ser 2,5 metros por lo menos. De todos modos hay excepciones, me explico. Esa es la medida estándard, pero te pongo dos ejemplos que me vienen a la memoria ahora donde el final de un andén implicaba o dejar sin cartel un metro o más de largo en una esquina o poner un cartel con el largo acortado, quedando un cartel donde l'amplada abarcaba sólo las letras del nombre de la estación, siendo por lo tanto más corto y sin márgenes: sucede en las estaciones de Barceloneta y de Sant Martí (Centre). Creo que está anomalía también pasa en otras estaciones, me pareció haberla visto en alguna de las línea 3, pero que yo recuerde, de memoria, me sé esas dos. Los carteles acortados deben tener de largo metro y poquito, lo que ocupan las letras del nombre de la estación y poco más porque como digo, no tienen márgenes.
Creo que me entendéis a lo que me refiero, si alguien no lo ha entendido que lo indique, porfa.
Creo que me entendéis a lo que me refiero, si alguien no lo ha entendido que lo indique, porfa.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- LeoMetropol
- N4
- Entrades: 64
- Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
- Contacta:

Bones! Avui a l’instagram de TMB han penjat això. Veig que posava (Provisional) sota el nom de Joan XXIII. Era així el rètol llavors? Es refereix al nom? He flipat
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
Sí, a projecte crec que l'estació s'anava a anomenar "Sant Adrià"
perquè justament és la més propera al centre actual (que realment és el barri de Sant Adrià Nord), però com que l'estació està situada a Badalona, es va escollir un nom "neutral" fins que van posar el nom actual compost.
Per cert a veure si TMB es posa a publicar totes les fotos d'aquella època (anys 80 i 90) que sembla un forat negre.

Per cert a veure si TMB es posa a publicar totes les fotos d'aquella època (anys 80 i 90) que sembla un forat negre.
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
"Mina" (l'actual Besòs Mar) també ho posava així, amb "(provisional)" a sota
LeoMetropol ha escrit: ↑Dimarts 06/08/2024 0:53 Bones! Avui a l’instagram de TMB han penjat això. Veig que posava (Provisional) sota el nom de Joan XXIII. Era així el rètol llavors? Es refereix al nom? He flipat
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Doncs bé, estava llegint la Bíblia Salmeroniana i un parell de fotografies van confirmar les meves sospites.
A la xarxa del Metro de Barcelona, a les estacions més antigues, la retolació "oficial" va arribar fins a més de 10 anys tard. Per exemple, una foto de TMB a Diagonal línia 3 l'any 1986 i una foto del Carles Salmerón a Catalunya línia 3 l'abril del 1992 es pot veure fins i tot com es reaprofitaven elements de la retolació antiga, com per exemple el cartell
ANDÉN DIRECCIÓN
ZONA UNIVERSITARIA
però en català i en minúscules
Direcció
Zona Universitària
així com el cartell del nom de l'estació i la línia en castellà i la numeració romana. A la desapareguda wiki d'aquesta web hi havia una foto de Jaume Susany a Jaume I l'any 1991, però el cartell de l'estació estava descolorit.
Aquesta estació, quan es va reformar l'any 1992 (foto de la mateixa wiki), veiem que el cartell continu amb el nom de l'estació és gris i es va posar el gràfic de situació de la línia al mateix cartell, en lloc de posar això a la vora de l'andana, tal com dicta el disseny original. La part superior on es posen les indicacions de sortida o correspondències amb el color de la línia. Aquesta tècnica es va implementar a altres estacions clàssiques com Espanya línia 1 o bé a tota la línia 2, de Paral·lel fins a La Pau.
A algunes estacions com Catalunya línia 3 (i crec que Urgell línia 1 em sona que també), hi havia cartell continu en gris, però sense la franja superior abans esmentada.
Les meves sospites eren que la nova senyalització era incompatible amb algunes estacions (bàsicament era inútil posar els "termòmetres" a la vora de l'andana) i van fer aquest "pegat" fins que van fer la revisió que coneixem avui dia, que es va començar a implementar a les noves estacions de la línia 3 i la resta és història.
Recordeu més estacions que hagin rebut la senyalització "moderna" tard?
Ara que TMB està publicant fotos d'aquella època, a veure si fa un àlbum amb totes les fotos que tinguin desades al seu arxiu!!
A la xarxa del Metro de Barcelona, a les estacions més antigues, la retolació "oficial" va arribar fins a més de 10 anys tard. Per exemple, una foto de TMB a Diagonal línia 3 l'any 1986 i una foto del Carles Salmerón a Catalunya línia 3 l'abril del 1992 es pot veure fins i tot com es reaprofitaven elements de la retolació antiga, com per exemple el cartell
ANDÉN DIRECCIÓN
ZONA UNIVERSITARIA
però en català i en minúscules
Direcció
Zona Universitària
així com el cartell del nom de l'estació i la línia en castellà i la numeració romana. A la desapareguda wiki d'aquesta web hi havia una foto de Jaume Susany a Jaume I l'any 1991, però el cartell de l'estació estava descolorit.
Aquesta estació, quan es va reformar l'any 1992 (foto de la mateixa wiki), veiem que el cartell continu amb el nom de l'estació és gris i es va posar el gràfic de situació de la línia al mateix cartell, en lloc de posar això a la vora de l'andana, tal com dicta el disseny original. La part superior on es posen les indicacions de sortida o correspondències amb el color de la línia. Aquesta tècnica es va implementar a altres estacions clàssiques com Espanya línia 1 o bé a tota la línia 2, de Paral·lel fins a La Pau.
A algunes estacions com Catalunya línia 3 (i crec que Urgell línia 1 em sona que també), hi havia cartell continu en gris, però sense la franja superior abans esmentada.
Les meves sospites eren que la nova senyalització era incompatible amb algunes estacions (bàsicament era inútil posar els "termòmetres" a la vora de l'andana) i van fer aquest "pegat" fins que van fer la revisió que coneixem avui dia, que es va començar a implementar a les noves estacions de la línia 3 i la resta és història.
Recordeu més estacions que hagin rebut la senyalització "moderna" tard?
Ara que TMB està publicant fotos d'aquella època, a veure si fa un àlbum amb totes les fotos que tinguin desades al seu arxiu!!
- M1171-M1172-M1169...
- N7
- Entrades: 350
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Això seria molt desitjat. Si almenys tenim les fotos ja és millor que res. Dit això no hi ha res com veure coses així a vida real.
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows