Futur de l'estació de França
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
...excepte per a qui tingui una T-Mesm.h.t. ha escrit:Queda poc temps, doncs, per poder accedir a l'estació només per visitar-la sense viatjar.

Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- raulitinbcn
- N8
- Entrades: 1171
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Ubicació: Barcelina
No se si es el tema més adequat. De pas es pot preguntar a l'alcaldesa que pensa sobre el futur de l'estació, etc. Jo no hi podré ser segurament.
Gabinet de premsa d'alcaldia ha escrit:Dimarts 12 de gener, a les 17:30 hores, a l’Estació de França, l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, assistirà a la inauguració de l’exposició “15 anys d’imatges” que organitza el diari 20 Minutos en ocasió del seu 15è aniversari.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Han preguntat via Twitter a Adif i Rodalies pel tancament tarifari amb torniquets de l'Estació de França, i pel que responen no sembla que es posaran. També diuen que l'accés nou del Carrer Ocata no té encara data d'obertura. Aixi doncs, podrem continuar anant a l'EDF per visitar-la i fer fotos sense viatjar.
ferroparc l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 19/01/2016 15:24, en total s’ha editat 1 vegada.
The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.
- Ganz
- N7
- Entrades: 330
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Ubicació: Puigcerdà
Els serveis RG1, R11 i R3 Puigcerdà/Tor Querol tindrien que sortir de l'EDF... així com els serveis BCN-Europa. Arguments a favor:
-Túnel del Passeig de Gràcia sense serveis R11, millora la fiabilitat de l'R2.
-Túnel de Pl. Catalunya sense serveis R3 Puigcerdà/Tor Querol ni RG1, permet un retorn dels R7 a l'Hospitalet.
-Túnel de Provença: sense serveis internacionals.
-Millora de la gestió del tráfic a BCN-Sants.
-Reutilització lógica de l'EDF com estació d'origen de tots aquells serveis cap a la frontera francesa i més enllà.
-Element que permetria una major dinamització de la economía del barri de la Barceloneta... sense destrossar-la.
-La construcció de l'estació de la Sagrera és una barbaritat en tots els sentits que ens està costant molt... i més que ens costarà.
Elements en contra:
-Mala connectivitat per transport públic des de l'EDF... l'R2 sud, l'L4 i uns pocs autobusos no és la millor connectivitat possible (fins i tot estant molt a prop del centre). Una ampliació del Trambesòs ajudaria molt, fins i tot un trasllat de l'estació d'autobusos de Nord (o la de Sants, encara seria millor) a l'EDF...
-Obres necessàries i no massa senzilles per fer arribar l'ERTMS, els 25000 V 50 Hz i els 1435 mm a l'EDF (en dues vies).
-Retorn una mica més complicat del material AV buit cap a Can Tunis.
Amb tot, jo aposto per aquestes modificacions que proposo. En cas contrari, Barcelona-Barceloneta o, en el seu defecte, Barcelona-Litoral em semblen noms més adeqüats actualment que "Estació de Franca" o "Barcelona-Término", que lien a l'usuari normal i que serveixen més a la nostàlgia que a una finalitat pràctica.
-Túnel del Passeig de Gràcia sense serveis R11, millora la fiabilitat de l'R2.
-Túnel de Pl. Catalunya sense serveis R3 Puigcerdà/Tor Querol ni RG1, permet un retorn dels R7 a l'Hospitalet.
-Túnel de Provença: sense serveis internacionals.
-Millora de la gestió del tráfic a BCN-Sants.
-Reutilització lógica de l'EDF com estació d'origen de tots aquells serveis cap a la frontera francesa i més enllà.
-Element que permetria una major dinamització de la economía del barri de la Barceloneta... sense destrossar-la.
-La construcció de l'estació de la Sagrera és una barbaritat en tots els sentits que ens està costant molt... i més que ens costarà.
Elements en contra:
-Mala connectivitat per transport públic des de l'EDF... l'R2 sud, l'L4 i uns pocs autobusos no és la millor connectivitat possible (fins i tot estant molt a prop del centre). Una ampliació del Trambesòs ajudaria molt, fins i tot un trasllat de l'estació d'autobusos de Nord (o la de Sants, encara seria millor) a l'EDF...
-Obres necessàries i no massa senzilles per fer arribar l'ERTMS, els 25000 V 50 Hz i els 1435 mm a l'EDF (en dues vies).
-Retorn una mica més complicat del material AV buit cap a Can Tunis.
Amb tot, jo aposto per aquestes modificacions que proposo. En cas contrari, Barcelona-Barceloneta o, en el seu defecte, Barcelona-Litoral em semblen noms més adeqüats actualment que "Estació de Franca" o "Barcelona-Término", que lien a l'usuari normal i que serveixen més a la nostàlgia que a una finalitat pràctica.
El que salvaria EDF seria convertir-la en estació passant, prolongant vies pel Moll de la Fusta i darrera Montjuïc i fins l'Aeroport, ajuntant-se amb la via principal al Prat.
Les estacions serien Drassanes, amb correspondència línia 3, Zona Franca amb correspondència línia 10, T1 i El Prat
Així es podrien establir serveis per tota la costa, sense passar per Sants i estalviant el tap d'ampolla de Catalunya / Pg. de Gràcia
Les estacions serien Drassanes, amb correspondència línia 3, Zona Franca amb correspondència línia 10, T1 i El Prat
Així es podrien establir serveis per tota la costa, sense passar per Sants i estalviant el tap d'ampolla de Catalunya / Pg. de Gràcia
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
He començat a llegir el teu post i he de reconéixer que he pensat "que diu aquest ara!" però després hi he pensat i tampoc no és mala idea. Jo faria una rampa a l'actual platja de vies i dues vies amb andana subterrànies (justa sota de les actuals andanes) i que aquestes vies continuessin. A partir d'aqui hi haurien moltes opcions, com noves línies de Rodalies, perllongament de les línies que acabessin a EdF, com la R3 o els possibles trens internacionals.Oriolix ha escrit:El que salvaria EDF seria convertir-la en estació passant, prolongant vies pel Moll de la Fusta i darrera Montjuïc i fins l'Aeroport, ajuntant-se amb la via principal al Prat.
Les estacions serien Drassanes, amb correspondència línia 3, Zona Franca amb correspondència línia 10, T1 i El Prat
Així es podrien establir serveis per tota la costa, sense passar per Sants i estalviant el tap d'ampolla de Catalunya / Pg. de Gràcia
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2385
- Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
- Contacta:
Com es faria? Es conservarien totes les vies i andanes de l'actual estació, o se n'haurien d'eliminar algunes per fer el túnel? Després una altra cosa: a quina cota hauria d'estar l'estació subterrània, si tenim en compte la proximitat amb el mar, la Zona Franca, la ronda Litoral i el metro?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Per fer les obres s'haurien d'aixecar entre 2 i 4 vies per fer l'estació subterrània el més simple possible, després es podria cobrir amb lloses i reposar les vies actuals i conservar així l'esperit de l'EdF. El tema del túnel, no seria el més fàcil de fer (ja vam veure la L9 sud i els problemes amb el cap de tall de les tuneladores) però tenint en compte la facilitat de posar la tuneladora (platja de vies on treballar tranquilament) no sortiria molt car. Un altre tema seria on surt aquesta tuneladora. Això ja ho podriem comentar al fil de propostes ferroviàries.Adolescent barceloní ha escrit:Com es faria? Es conservarien totes les vies i andanes de l'actual estació, o se n'haurien d'eliminar algunes per fer el túnel? Després una altra cosa: a quina cota hauria d'estar l'estació subterrània, si tenim en compte la proximitat amb el mar, la Zona Franca, la ronda Litoral i el metro?
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
FALSA ALARMA!!m.h.t. ha escrit:ATENCIÓ!!Avisen pel grup de Facebook comentat més amunt que els accessos a l'estació seran tancats amb barrera tarifària.

Jean Romero ha escrit:@rodalies @Adif_es Es cierto que se van a poner tornos de acceso en la Estacion de Francia en Barcelona?Adif ha escrit:Hola Jean. En principio no tenemos constancia de ello. Por otro lado los tornos los pone @Renfe
Però, Adif sí ha confirmat el nou accés (però reconeix que encara no té data):Jean Romero ha escrit:@rodalies Que està previst posar torniquets a l'Estacio de França?Rodalies (Renfe Cat) ha escrit:Hola Jean, ens comuniquen que no està previst posar torniquets a l'Estació de França

En Jean Romero ens deu seguir (a nosaltres o l'SSC) i li convido a que es faci usuari del fòrum si encara no és aquí.Jean Romero ha escrit:@Adif_es @Renfe Mejor, la estacion es más bonita sin tornos. Por cierto, a ver cuando abrimos el nuevo acceso desde C.Ocata?Adif ha escrit:Nos informan que por el momento no hay previsión de abrir ese nuevo acceso. Saludos!

Salvem l'Estació de França!
Són molt bones notícies, instalar torniquets a EDF no té ni cap ni peus. A més, a altres estacions semblants d'Europa no hi ha torniquets.m.h.t. ha escrit:FALSA ALARMA!!m.h.t. ha escrit:ATENCIÓ!!Avisen pel grup de Facebook comentat més amunt que els accessos a l'estació seran tancats amb barrera tarifària.
Adif i Renfe han desmentit la informació. En resposta a un usuari, mitjançant Twitter, confirmen que no hi ha previsió d'instal·lar portes-barrera a l'EdF:
Jean Romero ha escrit:@rodalies @Adif_es Es cierto que se van a poner tornos de acceso en la Estacion de Francia en Barcelona?Adif ha escrit:Hola Jean. En principio no tenemos constancia de ello. Por otro lado los tornos los pone @RenfePerò, Adif sí ha confirmat el nou accés (però reconeix que encara no té data):Jean Romero ha escrit:@rodalies Que està previst posar torniquets a l'Estacio de França?Rodalies (Renfe Cat) ha escrit:Hola Jean, ens comuniquen que no està previst posar torniquets a l'Estació de França![]()
En Jean Romero ens deu seguir (a nosaltres o l'SSC) i li convido a que es faci usuari del fòrum si encara no és aquí.Jean Romero ha escrit:@Adif_es @Renfe Mejor, la estacion es más bonita sin tornos. Por cierto, a ver cuando abrimos el nuevo acceso desde C.Ocata?Adif ha escrit:Nos informan que por el momento no hay previsión de abrir ese nuevo acceso. Saludos!
The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.
A França les estan començant a posar a estacions terminals.ferroparc ha escrit: Són molt bones notícies, instalar torniquets a EDF no té ni cap ni peus. A més, a altres estacions semblants d'Europa no hi ha torniquets.
Bé, de moment com a mode de prova i a dos estacions (Paris-Montparnasse i Marseille-Saint-Charles).ortegote ha escrit:A França les estan començant a posar a estacions terminals.ferroparc ha escrit: Són molt bones notícies, instalar torniquets a EDF no té ni cap ni peus. A més, a altres estacions semblants d'Europa no hi ha torniquets.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Les cues que es muntaran... Ja a Sants algunes vegades els torniquets van saturats(un aplaudiment molt gran pel geni que va decidir canviar la disposicio de torniquets d'entrada, em fa perdre moltes vegades el tren).fgc113 ha escrit:Bé, de moment com a mode de prova i a dos estacions (Paris-Montparnasse i Marseille-Saint-Charles).ortegote ha escrit:A França les estan començant a posar a estacions terminals.ferroparc ha escrit: Són molt bones notícies, instalar torniquets a EDF no té ni cap ni peus. A més, a altres estacions semblants d'Europa no hi ha torniquets.
The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.
Doncs ara es controla millor qui es cola, hi ha vigilants en ambdós tipus de torns. Tambè era una mica caos entrar i sortir pels mateixos torns alhora.ferroparc ha escrit: Les cues que es muntaran... Ja a Sants algunes vegades els torniquets van saturats(un aplaudiment molt gran pel geni que va decidir canviar la disposicio de torniquets d'entrada, em fa perdre moltes vegades el tren).
Tambè fa alentir el passar pels torns que la gent busqui el bitllet just davant del torn, no podien haver-lo agafat previament i no aturar-se de cop buscant-lo...

Això ja és off-topic, però podrien haver posat la meitat d'entrada i la meitat de sortida les dues bandes. Sobre l'alentiment, s'hauria de posar a les escales mecàniques i ascensors un "prepari el bitllet, siusplau" tal com es fa a l'estació del Underground de Londres de Convent Garden.albert28 ha escrit:Doncs ara es controla millor qui es cola, hi ha vigilants en ambdós tipus de torns. Tambè era una mica caos entrar i sortir pels mateixos torns alhora.ferroparc ha escrit: Les cues que es muntaran... Ja a Sants algunes vegades els torniquets van saturats(un aplaudiment molt gran pel geni que va decidir canviar la disposicio de torniquets d'entrada, em fa perdre moltes vegades el tren).
Tambè fa alentir el passar pels torns que la gent busqui el bitllet just davant del torn, no podien haver-lo agafat previament i no aturar-se de cop buscant-lo...
Dit això,

The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
A Londres totes les terminals en tenen, London Bridge, London Victoria, etc. També pesa el factor que allí utilitzen la Oyster i paguen pel que recorren, però el fet és que tenen barreres tarifàries a totes les estacions. Una cosa sí, les tenen de forma general, no a cada andana com algú havia proposat, i és que quan arriba un tren de 12 cotxes, es necessiten moltíssimes portes perquè no s'acumuli la gent.ferroparc ha escrit: Són molt bones notícies, instalar torniquets a EDF no té ni cap ni peus. A més, a altres estacions semblants d'Europa no hi ha torniquets.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Jo diria que el litoral central de la ciutat té dos grans errors històrics: 1) haver eliminat l'estació de Rodalies a tocar de l'EDF, que ara podria ser soterrada i serviria molt bé pel que proposes; i 2) Infautilització del subsol del Pg. Colom i Moll de la Fusta, on podria passar metro, tren (com ja passava anys enrere en superfície) i una ronda una mica més ampla que no els fatídics 2 carrils que tenim araOriolix ha escrit:El que salvaria EDF seria convertir-la en estació passant, prolongant vies pel Moll de la Fusta i darrera Montjuïc i fins l'Aeroport, ajuntant-se amb la via principal al Prat.
Les estacions serien Drassanes, amb correspondència línia 3, Zona Franca amb correspondència línia 10, T1 i El Prat
Així es podrien establir serveis per tota la costa, sense passar per Sants i estalviant el tap d'ampolla de Catalunya / Pg. de Gràcia
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Renfe: siempre se puede viajar peor
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7215
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
El gran error històric va ser eliminar tot el traçat litoral. Fins els anys 80 un tren podia venir de Mataró i seguir cap a Castelldefels passant pel Poblenou, el Moll de la Fusta, Colom i Zona Franca. Evidentment, el traçat des d'EdF fins al Morrot s'utilitzava molt poc perquè era zona de càrrega.Sanato ha escrit:Oriolix ha escrit:Jo diria que el litoral central de la ciutat té dos grans errors històrics:
El que hagués estat molt interessant hagués estat conservar i modernitzar tot aquest traçat aprofitant les obres olímpiques, amb la qual cosa avui dia no tindríem els colls d'ampolla a la xarxa de rodalies que dinamiten la seva fiabilitat. Van dir que el tren "molestava"

A finals dels 80 i principis dels 90 es va destruir la xarxa litoral de ferrocarril i això ho estem pagant car durant tot el s. XXI. Curiosament, la decisió d'eliminar tot el traçat va ser un acord de TOTES les administracions, incloent aquelles que ara tan es queixen de que Rodalies no funciona, i amb la complaença de (gairebé) tota la societat catalana.
-
- N4
- Entrades: 58
Estic absolutament d´acord. Treure el ferrocarril del litoral va ser un gran error històric i aquests que tant es queixen també hi van contribuir.wefer ha escrit:El gran error històric va ser eliminar tot el traçat litoral. Fins els anys 80 un tren podia venir de Mataró i seguir cap a Castelldefels passant pel Poblenou, el Moll de la Fusta, Colom i Zona Franca. Evidentment, el traçat des d'EdF fins al Morrot s'utilitzava molt poc perquè era zona de càrrega.Sanato ha escrit:Oriolix ha escrit:Jo diria que el litoral central de la ciutat té dos grans errors històrics:
El que hagués estat molt interessant hagués estat conservar i modernitzar tot aquest traçat aprofitant les obres olímpiques, amb la qual cosa avui dia no tindríem els colls d'ampolla a la xarxa de rodalies que dinamiten la seva fiabilitat. Van dir que el tren "molestava"i se'l van carregar. Curiosament, fer-hi una autopista de de 4 carrils (i al principi la volien de 6!) just pel lloc per on passava el tren, es veu que no molesta. Hagués estat tant senzill com posar dues vies al costat o al mig de l'autopista... però no.
A finals dels 80 i principis dels 90 es va destruir la xarxa litoral de ferrocarril i això ho estem pagant car durant tot el s. XXI. Curiosament, la decisió d'eliminar tot el traçat va ser un acord de TOTES les administracions, incloent aquelles que ara tan es queixen de que Rodalies no funciona, i amb la complaença de (gairebé) tota la societat catalana.