Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
- trensmat
- N9
- Entrades: 1593
- Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Tinc unes quantes propostes per Catalunya i per quant entri el Corredor del Mediterrani entre Vadellós - el Camp de Tarragona.
Primera proposta crear una línia Avant amb trens S121 (R17) Tortosa - Cambrils/Salou - Vilafranca - Barcelona Sants.
Segona Proposta crear una línia nova de Regionals amb trens S121 (R18) Tortosa - Cambrils/Salou - Lleida Pirineus - Zaragoza Delicias.
Tercera proposta es reobrir el ramal de Sant Joan de les Abadeses per allargarlo fins Besalu, Olot, Banyoles i Girona per via Ripóll.
Quarta Proposta recuperar el projecte inicial del senyor Pearson que era que l'actual línia S1 Entre Barcelona - Terrassa arribes fins Andorra i França.
La ultima proposta es crear una línia per passatgers i mercaderies entre Tortosa - Morella - Teruel - Zaragoza - Irun per desembossar la línia de mercaderies entre Barcelona i el nord d'Espanya.
Espero que us agradin aquestes propostes i espero la vostre opinió.
Primera proposta crear una línia Avant amb trens S121 (R17) Tortosa - Cambrils/Salou - Vilafranca - Barcelona Sants.
Segona Proposta crear una línia nova de Regionals amb trens S121 (R18) Tortosa - Cambrils/Salou - Lleida Pirineus - Zaragoza Delicias.
Tercera proposta es reobrir el ramal de Sant Joan de les Abadeses per allargarlo fins Besalu, Olot, Banyoles i Girona per via Ripóll.
Quarta Proposta recuperar el projecte inicial del senyor Pearson que era que l'actual línia S1 Entre Barcelona - Terrassa arribes fins Andorra i França.
La ultima proposta es crear una línia per passatgers i mercaderies entre Tortosa - Morella - Teruel - Zaragoza - Irun per desembossar la línia de mercaderies entre Barcelona i el nord d'Espanya.
Espero que us agradin aquestes propostes i espero la vostre opinió.
La R17 per LAV no la veig massa, especialment la parada a Vilafranca malbarataria el guany de temps. I el fet que no passi per Tarragona treu molts dels potencials viatgers. Jo seria més partidari d'un servei MD complementari a la R16: Tortosa - l'Aldea - Cambrils/Salou - Tarragona - Barcelona en ibèric. I en paral·lel la R16 amb el recorregut actual.trensmat ha escrit:Tinc unes quantes propostes per Catalunya i per quant entri el Corredor del Mediterrani entre Vadellós - el Camp de Tarragona.
Primera proposta crear una línia Avant amb trens S121 (R17) Tortosa - Cambrils/Salou - Vilafranca - Barcelona Sants.
Segona Proposta crear una línia nova de Regionals amb trens S121 (R18) Tortosa - Cambrils/Salou - Lleida Pirineus - Zaragoza Delicias.
Tercera proposta es reobrir el ramal de Sant Joan de les Abadeses per allargarlo fins Besalu, Olot, Banyoles i Girona per via Ripóll.
Quarta Proposta recuperar el projecte inicial del senyor Pearson que era que l'actual línia S1 Entre Barcelona - Terrassa arribes fins Andorra i França.
La ultima proposta es crear una línia per passatgers i mercaderies entre Tortosa - Morella - Teruel - Zaragoza - Irun per desembossar la línia de mercaderies entre Barcelona i el nord d'Espanya.
Espero que us agradin aquestes propostes i espero la vostre opinió.
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
- robertotlh
- N7
- Entrades: 327
Jo ho veig com a serveis complementaris. Part dels actuals serveis a Tortosa i part dels de Mora/Flix/Casp els passaria a la LAV i amb material 121, amb parada a Camp de Tarragona (i servei llançadora fins a Tarragona Ciutat). Els serveis que passessin a la LAV seguirien existint com a serveis per via convencional però retallats a Reus. El guany de temps per a les terres del Sud seria bastant gran i s'atraurien nous viatgers i Tarragona i Reus guanyarien places cap a Barcelona.Lluis ha escrit:La R17 per LAV no la veig massa, especialment la parada a Vilafranca malbarataria el guany de temps. I el fet que no passi per Tarragona treu molts dels potencials viatgers. Jo seria més partidari d'un servei MD complementari a la R16: Tortosa - l'Aldea - Cambrils/Salou - Tarragona - Barcelona en ibèric. I en paral·lel la R16 amb el recorregut actual.trensmat ha escrit:Tinc unes quantes propostes per Catalunya i per quant entri el Corredor del Mediterrani entre Vadellós - el Camp de Tarragona.
Primera proposta crear una línia Avant amb trens S121 (R17) Tortosa - Cambrils/Salou - Vilafranca - Barcelona Sants.
Segona Proposta crear una línia nova de Regionals amb trens S121 (R18) Tortosa - Cambrils/Salou - Lleida Pirineus - Zaragoza Delicias.
Tercera proposta es reobrir el ramal de Sant Joan de les Abadeses per allargarlo fins Besalu, Olot, Banyoles i Girona per via Ripóll.
Quarta Proposta recuperar el projecte inicial del senyor Pearson que era que l'actual línia S1 Entre Barcelona - Terrassa arribes fins Andorra i França.
La ultima proposta es crear una línia per passatgers i mercaderies entre Tortosa - Morella - Teruel - Zaragoza - Irun per desembossar la línia de mercaderies entre Barcelona i el nord d'Espanya.
Espero que us agradin aquestes propostes i espero la vostre opinió.
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
Em sembla tot correcte però...
Seria un túnel llarguissim per sota dels Ports i el Mestrat per una àrea amb una depressió demogràfica brutal... Ja téns les línies Sagunt - Terol - Saragossa i Tgna - Móra la Nova - Zgza, que estan ambdues infrautilitzades. Ara que també les podrien posar decents i llavors podrien servir d'alguna cosa més que per perdre dinerstrensmat ha escrit:La ultima proposta es crear una línia per passatgers i mercaderies entre Tortosa - Morella - Teruel - Zaragoza - Irun per desembossar la línia de mercaderies entre Barcelona i el nord d'Espanya
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Renfe: siempre se puede viajar peor
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Reobriríeu part del tram La Puebla de Hijar-Sant Carles de la Ràpita, ho dic perquè estava fent un mapa dels trajectes de tren de la comunitat d'Aragó i per això m'ho pregunto, el meu dubte és, seria demandat un tren amb les següents destinacions
Zaragoza Delicias-Tortosa?? Gràcies
Zaragoza Delicias-Tortosa?? Gràcies

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- trensmat
- N9
- Entrades: 1593
- Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Un Zaragoza Delicias - Tortosa això és pot fer gràcies a la Bifurcació del CM que connecta amb el TAV Camp de Tarragona - Lleida.Carlos González ha escrit:Reobriríeu part del tram La Puebla de Hijar-Sant Carles de la Ràpita, ho dic perquè estava fent un mapa dels trajectes de tren de la comunitat d'Aragó i per això m'ho pregunto, el meu dubte és, seria demandat un tren amb les següents destinacions
Zaragoza Delicias-Tortosa?? Gràcies
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Un Zaragoza Delicias - Tortosa això és pot fer gràcies a la Bifurcació del CM que connecta amb el TAV Camp de Tarragona - Lleida.[/quote]trensmat ha escrit:
Zaragoza Delicias-Tortosa?? Gràcies
El Corredor Mediterrani no era per els transports de mercaderies?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
No només.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
També es suposava què faria parar a Barcelona, València, Murcia, Almeria i etc (com també tren de transport públic)?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- robertotlh
- N7
- Entrades: 327
El Corredor Mediterrani no era per els transports de mercaderies?[/quote]Carlos González ha escrit:Un Zaragoza Delicias - Tortosa això és pot fer gràcies a la Bifurcació del CM que connecta amb el TAV Camp de Tarragona - Lleida.trensmat ha escrit:
Zaragoza Delicias-Tortosa?? Gràcies
Quan entri en servei aquesta bifurcació la línia de Terol estarà sentenciada de mort.
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Mmmm
Jo no sé res del corredor mediterrani, ni de les altres línies de tren d'alta velocitat del món. Em preocupa que si ja estigués el corredor mediterrani, ja ningú vagi des de L'Hospitalet de l'Infant a RENFE (Rodalies)
PD: Escriuré el meus dubtes al fil corresponent del Corredor Mediterrani, que per això està

PD: Escriuré el meus dubtes al fil corresponent del Corredor Mediterrani, que per això està
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
En cap cas, donat que la LAV entre Lleida i Barcelona és d'ús exclusiu per a passatgers, al seu dia no es va dissenyar per permetre mercaderies, al contrari que la LAV Barcelona-Frontera Francesa o València-Vila Seca.robertotlh ha escrit: Quan entri en servei aquesta bifurcació la línia de Terol estarà sentenciada de mort.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- trensmat
- N9
- Entrades: 1593
- Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
No per una raó ja que la línia de Terol forma part del corredor ferroviari entre Bilbao i Sagunt.robertotlh ha escrit:El Corredor Mediterrani no era per els transports de mercaderies?Carlos González ha escrit:Un Zaragoza Delicias - Tortosa això és pot fer gràcies a la Bifurcació del CM que connecta amb el TAV Camp de Tarragona - Lleida.trensmat ha escrit:
Zaragoza Delicias-Tortosa?? Gràcies
Quan entri en servei aquesta bifurcació la línia de Terol estarà sentenciada de mort.
Les úniques mercaderíes que passen per la línia de Terol son cotxes Opel (i amb picabaralla entre GM i Adif).
Deixaran algun servei Zaragoza - Terol - València mentre sigui OSP (autoritats públiques cobreixen possibles pèrdues)
Mentre que el gruix de serveis Zaragoza (des de Pais Basc quan obri la Y basca) València (i allargats cap al sud) aniran per la LAV i la nova variant.
Seran trens 120/121 als quals se'ls podria aplicar tarifa MD4 (la que tenen els 121 a l'Eix Atlàntic gallec) en el tram Lleida - Cambrils - L'Aldea
Deixaran algun servei Zaragoza - Terol - València mentre sigui OSP (autoritats públiques cobreixen possibles pèrdues)
Mentre que el gruix de serveis Zaragoza (des de Pais Basc quan obri la Y basca) València (i allargats cap al sud) aniran per la LAV i la nova variant.
Seran trens 120/121 als quals se'ls podria aplicar tarifa MD4 (la que tenen els 121 a l'Eix Atlàntic gallec) en el tram Lleida - Cambrils - L'Aldea
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
He fet la meva proposta de com podria ser la xarxa (línia de tren) Lleida-La Pobla de Segur, jo l'anomenaria Lleida-Val d'Aran, ja que per el meu parer, ampliaria el traçat de La Pobla de Segur fins a Vielha (fen connexió a França; Montréjeau)
Es només com podrien ser les seves destinacions de les següents línies que mostro, i també com podria ser la línia.

https://1.bp.blogspot.com/-yRzpMUNhvlY/ ... 27Aran.png
PD: Això ja és una cosa personal, m'agradaria que els Regionals es tornessin a dir Ca
Es només com podrien ser les seves destinacions de les següents línies que mostro, i també com podria ser la línia.

https://1.bp.blogspot.com/-yRzpMUNhvlY/ ... 27Aran.png
PD: Això ja és una cosa personal, m'agradaria que els Regionals es tornessin a dir Ca
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Fins a Vielha ho veig molt difícil, en bona part per l'orografia. A més, dubto si és viable, si amb prou feines mantenim la línia oberta fins a La Pobla de Segur. A més, caldria que les estacions estiguin situades no gaire lluny dels municipis, ja que en cas contrari passaria el mateix que passa amb Cellers, Santa Linya, Vilanova de la Sal, etc...
Renfe451 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 05/03/2016 22:51, en total s’ha editat 1 vegada.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Què vol dir "orografia"?Renfe451 ha escrit:Fins a Vielha ho veig molt difícil, en bona part per l'orografia.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
El perfil, les muntanyes, els accidents geogràfics, els rius, llacs, pantans, etc...Carlos González ha escrit:Què vol dir "orografia"?Renfe451 ha escrit:Fins a Vielha ho veig molt difícil, en bona part per l'orografia.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Orografia= relleu terrestre.
Clar i català: una línia de tren més amunt de la Pobla dificlment superaria una Declaració d'Impacte Ambiental.
Anys enrere es parlava d'ampliacions a Vielha / Andorra i tots els plans queien per l'alt cost de tant de túnel necessari
Se'n parla bastant en les primeres pàgines del fil de Notícies de la línia, en aquesta mateixa casa
Clar i català: una línia de tren més amunt de la Pobla dificlment superaria una Declaració d'Impacte Ambiental.
Anys enrere es parlava d'ampliacions a Vielha / Andorra i tots els plans queien per l'alt cost de tant de túnel necessari
Se'n parla bastant en les primeres pàgines del fil de Notícies de la línia, en aquesta mateixa casa
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Si es demandat, no podrien fer un bus urbà des de el poble fins a l'estació? Exemple: CapelladesRenfe451 ha escrit: Ja que en cas contrari passaria el mateix que passa amb Cellers, Santa Linya, Vilanova de la Sal, etc...
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13