Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Entrada Autor: trensmat » Dijous 18/02/2016 12:21

Tinc unes quantes propostes per Catalunya i per quant entri el Corredor del Mediterrani entre Vadellós - el Camp de Tarragona.

Primera proposta crear una línia Avant amb trens S121 (R17) Tortosa - Cambrils/Salou - Vilafranca - Barcelona Sants.

Segona Proposta crear una línia nova de Regionals amb trens S121 (R18) Tortosa - Cambrils/Salou - Lleida Pirineus - Zaragoza Delicias.

Tercera proposta es reobrir el ramal de Sant Joan de les Abadeses per allargarlo fins Besalu, Olot, Banyoles i Girona per via Ripóll.

Quarta Proposta recuperar el projecte inicial del senyor Pearson que era que l'actual línia S1 Entre Barcelona - Terrassa arribes fins Andorra i França.

La ultima proposta es crear una línia per passatgers i mercaderies entre Tortosa - Morella - Teruel - Zaragoza - Irun per desembossar la línia de mercaderies entre Barcelona i el nord d'Espanya.

Espero que us agradin aquestes propostes i espero la vostre opinió.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Lluis
N6
N6
Entrades: 222
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dijous 18/02/2016 13:22

trensmat ha escrit:Tinc unes quantes propostes per Catalunya i per quant entri el Corredor del Mediterrani entre Vadellós - el Camp de Tarragona.

Primera proposta crear una línia Avant amb trens S121 (R17) Tortosa - Cambrils/Salou - Vilafranca - Barcelona Sants.

Segona Proposta crear una línia nova de Regionals amb trens S121 (R18) Tortosa - Cambrils/Salou - Lleida Pirineus - Zaragoza Delicias.

Tercera proposta es reobrir el ramal de Sant Joan de les Abadeses per allargarlo fins Besalu, Olot, Banyoles i Girona per via Ripóll.

Quarta Proposta recuperar el projecte inicial del senyor Pearson que era que l'actual línia S1 Entre Barcelona - Terrassa arribes fins Andorra i França.

La ultima proposta es crear una línia per passatgers i mercaderies entre Tortosa - Morella - Teruel - Zaragoza - Irun per desembossar la línia de mercaderies entre Barcelona i el nord d'Espanya.

Espero que us agradin aquestes propostes i espero la vostre opinió.
La R17 per LAV no la veig massa, especialment la parada a Vilafranca malbarataria el guany de temps. I el fet que no passi per Tarragona treu molts dels potencials viatgers. Jo seria més partidari d'un servei MD complementari a la R16: Tortosa - l'Aldea - Cambrils/Salou - Tarragona - Barcelona en ibèric. I en paral·lel la R16 amb el recorregut actual.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: robertotlh » Dijous 18/02/2016 18:41

Lluis ha escrit:
trensmat ha escrit:Tinc unes quantes propostes per Catalunya i per quant entri el Corredor del Mediterrani entre Vadellós - el Camp de Tarragona.

Primera proposta crear una línia Avant amb trens S121 (R17) Tortosa - Cambrils/Salou - Vilafranca - Barcelona Sants.

Segona Proposta crear una línia nova de Regionals amb trens S121 (R18) Tortosa - Cambrils/Salou - Lleida Pirineus - Zaragoza Delicias.

Tercera proposta es reobrir el ramal de Sant Joan de les Abadeses per allargarlo fins Besalu, Olot, Banyoles i Girona per via Ripóll.

Quarta Proposta recuperar el projecte inicial del senyor Pearson que era que l'actual línia S1 Entre Barcelona - Terrassa arribes fins Andorra i França.

La ultima proposta es crear una línia per passatgers i mercaderies entre Tortosa - Morella - Teruel - Zaragoza - Irun per desembossar la línia de mercaderies entre Barcelona i el nord d'Espanya.

Espero que us agradin aquestes propostes i espero la vostre opinió.
La R17 per LAV no la veig massa, especialment la parada a Vilafranca malbarataria el guany de temps. I el fet que no passi per Tarragona treu molts dels potencials viatgers. Jo seria més partidari d'un servei MD complementari a la R16: Tortosa - l'Aldea - Cambrils/Salou - Tarragona - Barcelona en ibèric. I en paral·lel la R16 amb el recorregut actual.
Jo ho veig com a serveis complementaris. Part dels actuals serveis a Tortosa i part dels de Mora/Flix/Casp els passaria a la LAV i amb material 121, amb parada a Camp de Tarragona (i servei llançadora fins a Tarragona Ciutat). Els serveis que passessin a la LAV seguirien existint com a serveis per via convencional però retallats a Reus. El guany de temps per a les terres del Sud seria bastant gran i s'atraurien nous viatgers i Tarragona i Reus guanyarien places cap a Barcelona.



Sanato
N6
N6
Entrades: 197

Entrada Autor: Sanato » Dijous 18/02/2016 23:35

Em sembla tot correcte però...
trensmat ha escrit:La ultima proposta es crear una línia per passatgers i mercaderies entre Tortosa - Morella - Teruel - Zaragoza - Irun per desembossar la línia de mercaderies entre Barcelona i el nord d'Espanya
Seria un túnel llarguissim per sota dels Ports i el Mestrat per una àrea amb una depressió demogràfica brutal... Ja téns les línies Sagunt - Terol - Saragossa i Tgna - Móra la Nova - Zgza, que estan ambdues infrautilitzades. Ara que també les podrien posar decents i llavors podrien servir d'alguna cosa més que per perdre diners


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 28/02/2016 17:47

Reobriríeu part del tram La Puebla de Hijar-Sant Carles de la Ràpita, ho dic perquè estava fent un mapa dels trajectes de tren de la comunitat d'Aragó i per això m'ho pregunto, el meu dubte és, seria demandat un tren amb les següents destinacions

Zaragoza Delicias-Tortosa?? Gràcies :ok



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Diumenge 28/02/2016 19:36

Carlos González ha escrit:Reobriríeu part del tram La Puebla de Hijar-Sant Carles de la Ràpita, ho dic perquè estava fent un mapa dels trajectes de tren de la comunitat d'Aragó i per això m'ho pregunto, el meu dubte és, seria demandat un tren amb les següents destinacions

Zaragoza Delicias-Tortosa?? Gràcies :ok
Un Zaragoza Delicias - Tortosa això és pot fer gràcies a la Bifurcació del CM que connecta amb el TAV Camp de Tarragona - Lleida.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 28/02/2016 23:12

trensmat ha escrit:
Zaragoza Delicias-Tortosa?? Gràcies :ok
Un Zaragoza Delicias - Tortosa això és pot fer gràcies a la Bifurcació del CM que connecta amb el TAV Camp de Tarragona - Lleida.[/quote]

El Corredor Mediterrani no era per els transports de mercaderies?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 28/02/2016 23:20

No només.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 28/02/2016 23:56

També es suposava què faria parar a Barcelona, València, Murcia, Almeria i etc (com també tren de transport públic)?



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: robertotlh » Dilluns 29/02/2016 1:21

Carlos González ha escrit:
trensmat ha escrit:
Zaragoza Delicias-Tortosa?? Gràcies :ok
Un Zaragoza Delicias - Tortosa això és pot fer gràcies a la Bifurcació del CM que connecta amb el TAV Camp de Tarragona - Lleida.
El Corredor Mediterrani no era per els transports de mercaderies?[/quote]

Quan entri en servei aquesta bifurcació la línia de Terol estarà sentenciada de mort.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 29/02/2016 8:31

Mmmm :| Jo no sé res del corredor mediterrani, ni de les altres línies de tren d'alta velocitat del món. Em preocupa que si ja estigués el corredor mediterrani, ja ningú vagi des de L'Hospitalet de l'Infant a RENFE (Rodalies)

PD: Escriuré el meus dubtes al fil corresponent del Corredor Mediterrani, que per això està



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 29/02/2016 17:37

robertotlh ha escrit: Quan entri en servei aquesta bifurcació la línia de Terol estarà sentenciada de mort.
En cap cas, donat que la LAV entre Lleida i Barcelona és d'ús exclusiu per a passatgers, al seu dia no es va dissenyar per permetre mercaderies, al contrari que la LAV Barcelona-Frontera Francesa o València-Vila Seca.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 29/02/2016 21:39

robertotlh ha escrit:
Carlos González ha escrit:
trensmat ha escrit:
Zaragoza Delicias-Tortosa?? Gràcies :ok
Un Zaragoza Delicias - Tortosa això és pot fer gràcies a la Bifurcació del CM que connecta amb el TAV Camp de Tarragona - Lleida.
El Corredor Mediterrani no era per els transports de mercaderies?

Quan entri en servei aquesta bifurcació la línia de Terol estarà sentenciada de mort.
No per una raó ja que la línia de Terol forma part del corredor ferroviari entre Bilbao i Sagunt.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

albe6
N8
N8
Entrades: 1039
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 29/02/2016 22:06

Les úniques mercaderíes que passen per la línia de Terol son cotxes Opel (i amb picabaralla entre GM i Adif).

Deixaran algun servei Zaragoza - Terol - València mentre sigui OSP (autoritats públiques cobreixen possibles pèrdues)
Mentre que el gruix de serveis Zaragoza (des de Pais Basc quan obri la Y basca) València (i allargats cap al sud) aniran per la LAV i la nova variant.
Seran trens 120/121 als quals se'ls podria aplicar tarifa MD4 (la que tenen els 121 a l'Eix Atlàntic gallec) en el tram Lleida - Cambrils - L'Aldea



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 05/03/2016 22:46

He fet la meva proposta de com podria ser la xarxa (línia de tren) Lleida-La Pobla de Segur, jo l'anomenaria Lleida-Val d'Aran, ja que per el meu parer, ampliaria el traçat de La Pobla de Segur fins a Vielha (fen connexió a França; Montréjeau)

Es només com podrien ser les seves destinacions de les següents línies que mostro, i també com podria ser la línia.
Imatge
https://1.bp.blogspot.com/-yRzpMUNhvlY/ ... 27Aran.png

PD: Això ja és una cosa personal, m'agradaria que els Regionals es tornessin a dir Ca



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dissabte 05/03/2016 22:48

Fins a Vielha ho veig molt difícil, en bona part per l'orografia. A més, dubto si és viable, si amb prou feines mantenim la línia oberta fins a La Pobla de Segur. A més, caldria que les estacions estiguin situades no gaire lluny dels municipis, ja que en cas contrari passaria el mateix que passa amb Cellers, Santa Linya, Vilanova de la Sal, etc...
Renfe451 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 05/03/2016 22:51, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 05/03/2016 22:49

Renfe451 ha escrit:Fins a Vielha ho veig molt difícil, en bona part per l'orografia.
Què vol dir "orografia"?



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3988
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 05/03/2016 22:50

Carlos González ha escrit:
Renfe451 ha escrit:Fins a Vielha ho veig molt difícil, en bona part per l'orografia.
Què vol dir "orografia"?
El perfil, les muntanyes, els accidents geogràfics, els rius, llacs, pantans, etc...


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

albe6
N8
N8
Entrades: 1039
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dissabte 05/03/2016 22:54

Orografia= relleu terrestre.

Clar i català: una línia de tren més amunt de la Pobla dificlment superaria una Declaració d'Impacte Ambiental.
Anys enrere es parlava d'ampliacions a Vielha / Andorra i tots els plans queien per l'alt cost de tant de túnel necessari
Se'n parla bastant en les primeres pàgines del fil de Notícies de la línia, en aquesta mateixa casa



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 05/03/2016 22:54

Renfe451 ha escrit: Ja que en cas contrari passaria el mateix que passa amb Cellers, Santa Linya, Vilanova de la Sal, etc...
Si es demandat, no podrien fer un bus urbà des de el poble fins a l'estació? Exemple: Capellades



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries”