Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3988
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 28/03/2016 16:49

fgc113 ha escrit:Però l'Eix Transversal Ferroviari no és (no hauria de ser, millor dit) una LAV, sinó una línia convencional.
És el que estic dient, que l'hipotètic ETF, hauria de ser una línia de servei regional, que pari a les principals poblacions del recorregut. Una línia apta a 160, com la majoria de línies convencionals, i una velocitat comercial mitjana de 100 km/h.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 28/03/2016 16:52

I si no va cap? Això és lo que em preocupa, és més, no n'hi han autobusos que far el trajecte de l'eix transversal?



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 28/03/2016 17:06

UT440_132M ha escrit: És el que estic dient, que l'hipotètic ETF, hauria de ser una línia de servei regional, que pari a les principals poblacions del recorregut. Una línia apta a 160, com la majoria de línies convencionals, i una velocitat comercial mitjana de 100 km/h.
Podria ser una línia regional

Lleida-Manresa-Vic-Ripoll-Olot-Girona?



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3988
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 28/03/2016 17:15

Carlos González ha escrit:
UT440_132M ha escrit: És el que estic dient, que l'hipotètic ETF, hauria de ser una línia de servei regional, que pari a les principals poblacions del recorregut. Una línia apta a 160, com la majoria de línies convencionals, i una velocitat comercial mitjana de 100 km/h.
Podria ser una línia regional

Lleida-Manresa-Vic-Ripoll-Girona?
No cal que de Vic pugi a Ripoll, ja que faria correspondència amb la R3, l'ETF hauria de seguir el traçat lògic sortint per l'est de Vic, cap a Calldetenes, i allà seguir un traçat semblant al de la C-25, fins a Sant Hilari Sacalm, i seguir cap a Santa Coloma de Farners, Vilobí d'Onyar i l'aeroport de Girona, i allà anar a buscar la R11 fins a Girona, més o menys a Fornells de la Selva.
Per la zona de Manresa, es pot reaprofitar la R12, millorant el traçat fins a Cervera.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 28/03/2016 17:49

Fer l'eix transversal com a Regional ho veig amb més sentit i crec que ja tinc pensat com podria ser les parades

Parades: R|EIX
Lleida Pirineus
Mollerussa
Tàrrega
Cervera
Calaf
Manresa Cardener
Sant Friutós de Bages
Navarcles
Artés
Calders
Moià
Collsuspina
Tona-Seva
Vic
Calldetenes
Sant Julià de Vilatorta
Espinelves
Sant Hilari Sacalm
Santa Coloma de Farners
Sils
Caldes de Malavella
Riudellots de la Selva
Fornells de la Selva
Girona



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 28/03/2016 18:05

UT440_132M ha escrit:Segueixo sense entendre perquè no fas un Eix Transversal Ferroviari. El corredor Girona - Vic - Manresa almenys, per mi em sembla il·lògic no disposar de tal infraestructura, i en canvi tenir una magnífica autovia que forada el Montseny i les Guilleries. La C-25 des de la seva obertura l'any 97, ha batut el rècord de trànsit, amb 14000 vehicles diaris. http://el9nou.cat/noticies_o_0/46205/l% ... -que-obrir
La C-55 en el tram Abrera Manresa, crec que suporta una mitjana de 35000 vehicles diaris, i no s'ha desdoblat.
Tal com diu la notícia de l'enllaç, que ja vaig penjar en el seu dia, el tram que suporta més trànsit, es el de Manresa a Vic, son dues capitals de comarca relativament properes, i on es concentren la majoria d'equipaments de la Catalunya Central, i la UVic, per exemple.
Tot i que el tram Vic - Caldes de Malavella, és el que suporta un trànsit més intens de turismes, amb 15000 vehicles diaris.
Per mi tot això son xifres que justifiquen una infraestructura ferroviària, 15000 vehicles diaris, si els traspassem al tren, son 15000 vehicles que deixen d'emetre emissions contaminants en un territori d'alt valor ecològic, sense comptar els camions que fan cada dia aquesta via estant de pas.
Amb unes freqüències, posem per cas, d'un tren cada hora, entre Manresa - Vic i Girona, estic segur que tindria una bona ocupació. L'Eix Bus amb freqüències pitjors, ja transporta un autobús de 60 places gairebé ple, almenys en el tram que he mencionat, i com sempre he dit, aquest Eix Transversal Ferroviari, hauria d'estar concebut com un servei regional, que comuniqui la gran majoria de poblacions per les quals passa aquesta infraestructura, com Vilobí d'Onyar i l'aeroport de Girona, Santa Coloma de Farners, una estació entre Arbúcies i Sant Hilari Sacalm, passant per Vic, Moià, Calders, Navarcles i Sant Fruitós de Bages.
No te sentit fer més de tres hores de tren per anar de Vic a Manresa o Girona, quan en cotxe aquest trajecte es pot fer amb uns 30 minuts, mentre desdoblem carreteres i deixem que passin encara més cotxes i camions, quan s'està debatent com reduir la contaminació global a casa nostra.

També crec que caldria unir Manresa i Igualada, i Cervera i Igualada, per tal que els trens de Barcelona a Lleida, trobin un corredor més ràpid que l'actual R12, i com no, caldria reconvertir la R6 i la R5 a ample UIC, i replantejar-ne els serveis actuals, per millorar temps de viatge, i fer-lo un mitjà de transport atractiu.
:plas


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 28/03/2016 18:54

Para servicios convencionales rápidos entre Barcelona y Lleida ya hay la línea por Valls, que teóricamente permitiría un trayecto bastante conveniente. La cosa es que prácticamente no hay trenes que hagan ese recorrido rápido, sólo los hay que paran en todas. Creo que hay un regional exprés al día por Valls, y muy "exprés" que digamos tampoco es.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 28/03/2016 20:38

Exacto, el uníco REX que hay tarda 2 horas y 37 min, así que muy competitivo no es.

http://horarios.renfe.com/HIRRenfeWeb/r ... 037%20min.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 28/03/2016 21:01

bigcoaster ha escrit:Exacto, el uníco REX que hay tarda 2 horas y 37 min, así que muy competitivo no es.

http://horarios.renfe.com/HIRRenfeWeb/r ... 037%20min.
El mismo buscador indica el tiempo entre Lleida y Sants como 2.37, cuando son 2.20. 2.37 son hasta EdF. No te niego la mayor, solo apunto a la birria de web de Renfe :x


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 29/03/2016 0:01

Don Ramón ha escrit:
bigcoaster ha escrit:Exacto, el uníco REX que hay tarda 2 horas y 37 min, así que muy competitivo no es.

http://horarios.renfe.com/HIRRenfeWeb/r ... 037%20min.
El mismo buscador indica el tiempo entre Lleida y Sants como 2.37, cuando son 2.20. 2.37 son hasta EdF. No te niego la mayor, solo apunto a la birria de web de Renfe :x
Bah, les vegades que l'he agafat ja m'era igual si eren 2h 20 o 2h 37, i més tenint la R12 amb el seu magnífic temps de viatge, que ja et cura d'espants! :)


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 29/03/2016 0:16

UT440_132M ha escrit:com Vilobí d'Onyar i l'aeroport de Girona, Santa Coloma de Farners, una estació entre Arbúcies i Sant Hilari Sacalm, passant per Vic, Moià, Calders, Navarcles i Sant Fruitós de Bages.
Qui aniria a l'aeroport de Girona?



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3988
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 29/03/2016 13:38

Als de la Catalunya Central, ens queda més a prop Girona que El Prat, i son molts els que utilitzen l'aeroport de Girona, el fet de que operi Ryanair amb els seus vols "Low Cost", i tenir l'aeroport de Girona a 30 minuts en vehicle privat, fa que sigui molt utilitzat per habitants d'Osona. Cada vegada que he agafat l'Eix Bus, a l'aeroport de Girona baixen almenys set o vuit persones. Amb una millor freqüència serien potser 20 o 30 persones, i a això, se li pot sumar la possibilitat d'agafar la LAV a Girona per seguir cap a França.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 29/03/2016 14:25

UT440_132M, si veus un altre cop el meu mapa, veuràs que he dibuixat el traçat de l'eix transversal que deies, i un trajecte des de Moià (passant per Caldes de Montbui) també ;)



mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Dimecres 30/03/2016 10:00

Carlos González ha escrit:
UT440_132M ha escrit:com Vilobí d'Onyar i l'aeroport de Girona, Santa Coloma de Farners, una estació entre Arbúcies i Sant Hilari Sacalm, passant per Vic, Moià, Calders, Navarcles i Sant Fruitós de Bages.
Qui aniria a l'aeroport de Girona?
Home, doncs força gent, suposo, sobretot si hi segueix operant Ryanair. Però la cosa és que a més a més queda de pas, per tant seria un error no fer-hi una estació.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3988
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 30/03/2016 14:07

mpn90 ha escrit:
Carlos González ha escrit:
UT440_132M ha escrit:com Vilobí d'Onyar i l'aeroport de Girona, Santa Coloma de Farners, una estació entre Arbúcies i Sant Hilari Sacalm, passant per Vic, Moià, Calders, Navarcles i Sant Fruitós de Bages.
Qui aniria a l'aeroport de Girona?
Home, doncs força gent, suposo, sobretot si hi segueix operant Ryanair. Però la cosa és que a més a més queda de pas, per tant seria un error no fer-hi una estació.
De fet a l'aeroport de Girona ja hi ha una estació d'autobusos, a l'extrem sud de l'aeroport.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 01/04/2016 18:55

Escric un altre cop un dubte, dieu-me si és necessari o innecessari, però jo abans pensava en fer una línia regional que pogués fer el mateix recorregut de la R12, però enlloc que arribi a Lleida, que passi per Sant Salvador de Guardiola, Òdena, Igualada, Sant Martí de Tous, Santa Coloma de Queralt per arribar a Montblanc, què penseu la resta? :| :?



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Divendres 01/04/2016 20:04

No val la pena per la poca població que serviria. Més valdria que milloressin freüències a la R12.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 01/04/2016 20:40

Entenc :ok



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Divendres 01/04/2016 22:39

Yo lo que sí vería sería prolongar la línea de Igualada hasta Cervera, para ahí enlazar con la R12. Con tener un enlace coordinado sería muy atractivo para ir desde Igualada a Cervera, Tàrrega, Lleida, etc.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 01/04/2016 22:54

Don Ramón ha escrit:Yo lo que sí vería sería prolongar la línea de Igualada hasta Cervera, para ahí enlazar con la R12. Con tener un enlace coordinado sería muy atractivo para ir desde Igualada a Cervera, Tàrrega, Lleida, etc.
Eso, hasta que hagan las vías de Igualada-Martorell en UIC ¿no?



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries”