És el que estic dient, que l'hipotètic ETF, hauria de ser una línia de servei regional, que pari a les principals poblacions del recorregut. Una línia apta a 160, com la majoria de línies convencionals, i una velocitat comercial mitjana de 100 km/h.fgc113 ha escrit:Però l'Eix Transversal Ferroviari no és (no hauria de ser, millor dit) una LAV, sinó una línia convencional.
Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
I si no va cap? Això és lo que em preocupa, és més, no n'hi han autobusos que far el trajecte de l'eix transversal?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Podria ser una línia regionalUT440_132M ha escrit: És el que estic dient, que l'hipotètic ETF, hauria de ser una línia de servei regional, que pari a les principals poblacions del recorregut. Una línia apta a 160, com la majoria de línies convencionals, i una velocitat comercial mitjana de 100 km/h.
Lleida-Manresa-Vic-Ripoll-Olot-Girona?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
No cal que de Vic pugi a Ripoll, ja que faria correspondència amb la R3, l'ETF hauria de seguir el traçat lògic sortint per l'est de Vic, cap a Calldetenes, i allà seguir un traçat semblant al de la C-25, fins a Sant Hilari Sacalm, i seguir cap a Santa Coloma de Farners, Vilobí d'Onyar i l'aeroport de Girona, i allà anar a buscar la R11 fins a Girona, més o menys a Fornells de la Selva.Carlos González ha escrit:Podria ser una línia regionalUT440_132M ha escrit: És el que estic dient, que l'hipotètic ETF, hauria de ser una línia de servei regional, que pari a les principals poblacions del recorregut. Una línia apta a 160, com la majoria de línies convencionals, i una velocitat comercial mitjana de 100 km/h.
Lleida-Manresa-Vic-Ripoll-Girona?
Per la zona de Manresa, es pot reaprofitar la R12, millorant el traçat fins a Cervera.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Fer l'eix transversal com a Regional ho veig amb més sentit i crec que ja tinc pensat com podria ser les parades
Parades: R|EIX
Lleida Pirineus
Mollerussa
Tàrrega
Cervera
Calaf
Manresa Cardener
Sant Friutós de Bages
Navarcles
Artés
Calders
Moià
Collsuspina
Tona-Seva
Vic
Calldetenes
Sant Julià de Vilatorta
Espinelves
Sant Hilari Sacalm
Santa Coloma de Farners
Sils
Caldes de Malavella
Riudellots de la Selva
Fornells de la Selva
Girona
Parades: R|EIX
Lleida Pirineus
Mollerussa
Tàrrega
Cervera
Calaf
Manresa Cardener
Sant Friutós de Bages
Navarcles
Artés
Calders
Moià
Collsuspina
Tona-Seva
Vic
Calldetenes
Sant Julià de Vilatorta
Espinelves
Sant Hilari Sacalm
Santa Coloma de Farners
Sils
Caldes de Malavella
Riudellots de la Selva
Fornells de la Selva
Girona
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
UT440_132M ha escrit:Segueixo sense entendre perquè no fas un Eix Transversal Ferroviari. El corredor Girona - Vic - Manresa almenys, per mi em sembla il·lògic no disposar de tal infraestructura, i en canvi tenir una magnífica autovia que forada el Montseny i les Guilleries. La C-25 des de la seva obertura l'any 97, ha batut el rècord de trànsit, amb 14000 vehicles diaris. http://el9nou.cat/noticies_o_0/46205/l% ... -que-obrir
La C-55 en el tram Abrera Manresa, crec que suporta una mitjana de 35000 vehicles diaris, i no s'ha desdoblat.
Tal com diu la notícia de l'enllaç, que ja vaig penjar en el seu dia, el tram que suporta més trànsit, es el de Manresa a Vic, son dues capitals de comarca relativament properes, i on es concentren la majoria d'equipaments de la Catalunya Central, i la UVic, per exemple.
Tot i que el tram Vic - Caldes de Malavella, és el que suporta un trànsit més intens de turismes, amb 15000 vehicles diaris.
Per mi tot això son xifres que justifiquen una infraestructura ferroviària, 15000 vehicles diaris, si els traspassem al tren, son 15000 vehicles que deixen d'emetre emissions contaminants en un territori d'alt valor ecològic, sense comptar els camions que fan cada dia aquesta via estant de pas.
Amb unes freqüències, posem per cas, d'un tren cada hora, entre Manresa - Vic i Girona, estic segur que tindria una bona ocupació. L'Eix Bus amb freqüències pitjors, ja transporta un autobús de 60 places gairebé ple, almenys en el tram que he mencionat, i com sempre he dit, aquest Eix Transversal Ferroviari, hauria d'estar concebut com un servei regional, que comuniqui la gran majoria de poblacions per les quals passa aquesta infraestructura, com Vilobí d'Onyar i l'aeroport de Girona, Santa Coloma de Farners, una estació entre Arbúcies i Sant Hilari Sacalm, passant per Vic, Moià, Calders, Navarcles i Sant Fruitós de Bages.
No te sentit fer més de tres hores de tren per anar de Vic a Manresa o Girona, quan en cotxe aquest trajecte es pot fer amb uns 30 minuts, mentre desdoblem carreteres i deixem que passin encara més cotxes i camions, quan s'està debatent com reduir la contaminació global a casa nostra.
També crec que caldria unir Manresa i Igualada, i Cervera i Igualada, per tal que els trens de Barcelona a Lleida, trobin un corredor més ràpid que l'actual R12, i com no, caldria reconvertir la R6 i la R5 a ample UIC, i replantejar-ne els serveis actuals, per millorar temps de viatge, i fer-lo un mitjà de transport atractiu.

This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Para servicios convencionales rápidos entre Barcelona y Lleida ya hay la línea por Valls, que teóricamente permitiría un trayecto bastante conveniente. La cosa es que prácticamente no hay trenes que hagan ese recorrido rápido, sólo los hay que paran en todas. Creo que hay un regional exprés al día por Valls, y muy "exprés" que digamos tampoco es.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Exacto, el uníco REX que hay tarda 2 horas y 37 min, así que muy competitivo no es.
http://horarios.renfe.com/HIRRenfeWeb/r ... 037%20min.
http://horarios.renfe.com/HIRRenfeWeb/r ... 037%20min.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
El mismo buscador indica el tiempo entre Lleida y Sants como 2.37, cuando son 2.20. 2.37 son hasta EdF. No te niego la mayor, solo apunto a la birria de web de Renfebigcoaster ha escrit:Exacto, el uníco REX que hay tarda 2 horas y 37 min, así que muy competitivo no es.
http://horarios.renfe.com/HIRRenfeWeb/r ... 037%20min.

Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Bah, les vegades que l'he agafat ja m'era igual si eren 2h 20 o 2h 37, i més tenint la R12 amb el seu magnífic temps de viatge, que ja et cura d'espants!Don Ramón ha escrit:El mismo buscador indica el tiempo entre Lleida y Sants como 2.37, cuando son 2.20. 2.37 son hasta EdF. No te niego la mayor, solo apunto a la birria de web de Renfebigcoaster ha escrit:Exacto, el uníco REX que hay tarda 2 horas y 37 min, así que muy competitivo no es.
http://horarios.renfe.com/HIRRenfeWeb/r ... 037%20min.

This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Qui aniria a l'aeroport de Girona?UT440_132M ha escrit:com Vilobí d'Onyar i l'aeroport de Girona, Santa Coloma de Farners, una estació entre Arbúcies i Sant Hilari Sacalm, passant per Vic, Moià, Calders, Navarcles i Sant Fruitós de Bages.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Als de la Catalunya Central, ens queda més a prop Girona que El Prat, i son molts els que utilitzen l'aeroport de Girona, el fet de que operi Ryanair amb els seus vols "Low Cost", i tenir l'aeroport de Girona a 30 minuts en vehicle privat, fa que sigui molt utilitzat per habitants d'Osona. Cada vegada que he agafat l'Eix Bus, a l'aeroport de Girona baixen almenys set o vuit persones. Amb una millor freqüència serien potser 20 o 30 persones, i a això, se li pot sumar la possibilitat d'agafar la LAV a Girona per seguir cap a França.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
UT440_132M, si veus un altre cop el meu mapa, veuràs que he dibuixat el traçat de l'eix transversal que deies, i un trajecte des de Moià (passant per Caldes de Montbui) també 

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Home, doncs força gent, suposo, sobretot si hi segueix operant Ryanair. Però la cosa és que a més a més queda de pas, per tant seria un error no fer-hi una estació.Carlos González ha escrit:Qui aniria a l'aeroport de Girona?UT440_132M ha escrit:com Vilobí d'Onyar i l'aeroport de Girona, Santa Coloma de Farners, una estació entre Arbúcies i Sant Hilari Sacalm, passant per Vic, Moià, Calders, Navarcles i Sant Fruitós de Bages.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
De fet a l'aeroport de Girona ja hi ha una estació d'autobusos, a l'extrem sud de l'aeroport.mpn90 ha escrit:Home, doncs força gent, suposo, sobretot si hi segueix operant Ryanair. Però la cosa és que a més a més queda de pas, per tant seria un error no fer-hi una estació.Carlos González ha escrit:Qui aniria a l'aeroport de Girona?UT440_132M ha escrit:com Vilobí d'Onyar i l'aeroport de Girona, Santa Coloma de Farners, una estació entre Arbúcies i Sant Hilari Sacalm, passant per Vic, Moià, Calders, Navarcles i Sant Fruitós de Bages.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Escric un altre cop un dubte, dieu-me si és necessari o innecessari, però jo abans pensava en fer una línia regional que pogués fer el mateix recorregut de la R12, però enlloc que arribi a Lleida, que passi per Sant Salvador de Guardiola, Òdena, Igualada, Sant Martí de Tous, Santa Coloma de Queralt per arribar a Montblanc, què penseu la resta?



Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
No val la pena per la poca població que serviria. Més valdria que milloressin freüències a la R12.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Entenc 

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Yo lo que sí vería sería prolongar la línea de Igualada hasta Cervera, para ahí enlazar con la R12. Con tener un enlace coordinado sería muy atractivo para ir desde Igualada a Cervera, Tàrrega, Lleida, etc.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Eso, hasta que hagan las vías de Igualada-Martorell en UIC ¿no?Don Ramón ha escrit:Yo lo que sí vería sería prolongar la línea de Igualada hasta Cervera, para ahí enlazar con la R12. Con tener un enlace coordinado sería muy atractivo para ir desde Igualada a Cervera, Tàrrega, Lleida, etc.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13