Hola:
EDC ha escrit:te felicito aco; me gustaria que hubiesen visto en que estado se encontraba en numero 7 y luego hablaran de tunearlo o cosas raras en vez de alegrarse de que se ha recuperado un tramvia que estaba destinado a la chatarra en el estado que se encontraba.
A uno le puede gustar mas o menos pero si se le han incorporado estos sistemas creo yo que sera por algo ¿no os parece?.
Renovarte o morir, y lo segundo era lo que tenia mas cerca.
Me incorporo a este foro.
SALUDOS A TODOS
Benvingut a aquesta casa EDC. Abans de res, aixo. Ara paso a discrepar.
Potser si que el 7 estava en mal estat. Potser li calia una reforma. Potser no es mereixia acabar reconvertit en xapes de refresc. Pero d'aixo a cardar-li hal.logens o un netejaparabrises electric, hi ha un abisme. No es justificable de cap manera. El Tramvia Blau es un transport turistic singular, no una linia de servei regular, pel cual si "no cumpleix normes" entenc que no deuria passar res. En termes de dircul.lacio -si no m'erro- un transport sobre via ferrea (com es tracta d'aquest cas) te preferencia en la circul.lacio rodada. I no perque sigui el Tramvia Blau, els Trambaix i Trambesos tambe tenen preferencia.
Repeteixo, potser que li calia una "posta a punt", pero no pas aquesta aberracio estetica, totalment incongruent i fora de concepte dins l'epoca a la que pertanyen aquestas venerables maquines. Si justifiquem aixo, encara bo que no s'han convertit en "clons" dels 5000's, perque estiguin a joc amb totes les linies.
De qui es la culpa d'aquesta desfeta?. Obviament no del "currito" que l'ha tingut que fer si no del "desinformat" que l'ha ha plantejat i de TMB per acceptar-la. Aixi de senzill. No ens en fem mala sang. Buscare les fotos dels tramvies de Djurgarden (Estocolm) que salvant les distancies, seria el mateix que aqui, un tramvia que cicul.la en unes dates deteminades i es una atraccio turistica.
Es clar que ens alegrem, com a aficionats als transport publics, que s'hagin presservat el 6 i el 7. Pero el que cualsevol persona amb dos dits de front veuria que aixo es "trair" (o poc menys) l'esperit i l'historia d'aquestos vehicles.
Com a transport singular, no crec que fos necessari dotar-los de fars hal.logens -i en el cas que es tingues que reforçar la seva il.luminacio, estic segur que n'hi han moltes altres sol.lucions mes adients i mes conjuntades amb l'estetica "retro" i historica, d'aquestos vehicles- ni cal possar un netejaparabrises electric. No es tan "dramatic" el tema de que caiguin cuatre gotetes al vidre i que el netejaparabrises sigiui manual. Recordo una vegada mes els tranvies de Djurgarden i al meu avatar en teniu un que te mes de 100 anys i esta en circul.lacio, esta pel mig dels carrers d'Estocom i alla ningu diu que sia un perill per la circul.lacio, el netejaparabrisses es l'original manual, no han possat res electric. Ei, que alla a l'hivern neva, i aquestos tramvies hi circulen tambe a l'hivern (durant les festes nadalenques) i els conductors netejan la neu amb el netejaparabrisses manual. Aqui nomes plou...
No es justificable de cap manera la desfeta que s'ha fet amb aquestos vehicles. No son un transport regular, son trossos rodants d'historia d'aquesta ciutat i hem d'acceptar els seus inconvenients. Per transport regular ja tenim els autobussos. Que son incomodos pel passatge?... Ningu obliga a pujar, hi han els autobussos si s'hi vol anar comodament assegut per exmple. Son sorollosos?, ho sento, son peçes de museu i tenen una historia que s'ha de respectar. Van esser construits amb una tecnologia d'altra epoca i pretendre que s'adaptin a l'actualitat es una aberracio. Que molesten al transit?, tambe ho sento, pero si no m'erro nomes funcionen en festius i a l'estiu, penso que es una molestia soportable, a mes tenint en compte que es tracta s'un servei que comunica una part "ludica" de la ciutat, no es pas un serve de transport regular com pot esser el metro o el bus, que aqui si que demanen una efectivitat i una puntualitat digna d'aquesta ciutat, pero no demare pas que un transport singular i turistic com aquest, sia perfecte. Segur, si, pero sense trair la seva historia i el seu origen.
No em fico amb el color, que sia mes o menys encertar o proper a l'original, ni que s'hagi tingut en compte el seu esquema original. Em fico amb els hal.logens, totalment fora de concepte amb aquest vehicle, amb el netejaparabrises electric, que no te res a veure amb el tramvia original.
No justifiquem la seguretat i la comoditat per fer aquesta restauriacio. Ni donem les gracies perque "encara bo que s'han restaurat aixi, que si no s'haurien desballestat". Conformar-se amb aquestas excuses es poc menys que pueril. Una cosa es restaurar i fer que aquestas unitats puguin continuar donant servei -turistic i res mes-, altre es justificar aquesta desfeta i donar-la per bona amb un "encara gracies". Ho sento, pero no estic d'acord. Aixo seria com agafar el 300 que hi ha a les cotxeres de (ho sento, ara no m'enrecordo) i pel fet de possar-lo a circular de nou, es repintes de "blanc rentadora" o de 5000, se li posses aire condicionat, es possesin les "reixes" del sostre tipus 1000 i altres i a correr.
Repeteixo: Es un servei turistic i ludic. Perdre aquest concepte de vista i justificar aquesta "deformacio" que s'ha fet, sense tenir en compte la seva estetica, es pedre el cap.
Sal.lutacions:
Serie600