Noves pantalles de temps d'espera al metro
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5813
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Noves pantalles de temps d'espera al metro
No he pogut trobar el tema on es parli de les noves pantalles de temps d'espera "dels 2 propers trens" que estan començant a substituir les tradicionals, al metro.
Si n'hi ha un, us prego que hi mogueu aquest missatge.
BĂ©, fins aquests dies de la Mercè no havia tingut ocasiĂł de veure-les. Les he vistes en tres estacions de L4 (Ciutadella-Vila OlĂmpica, Jaume I i Selva de Mar), i la meva primera impressiĂł Ă©s força bona. Sobretot pel que fa a les pantalles "de vestĂbul", ja que et serveixen molt per valorar si val la pena apressar-se o no pas (per exemple en el cas de Ciutadella-Vila OlĂmpica, on el recorregut des de la boca fins que arribes a l'andana Ă©s força llarg)
Si n'hi ha un, us prego que hi mogueu aquest missatge.
BĂ©, fins aquests dies de la Mercè no havia tingut ocasiĂł de veure-les. Les he vistes en tres estacions de L4 (Ciutadella-Vila OlĂmpica, Jaume I i Selva de Mar), i la meva primera impressiĂł Ă©s força bona. Sobretot pel que fa a les pantalles "de vestĂbul", ja que et serveixen molt per valorar si val la pena apressar-se o no pas (per exemple en el cas de Ciutadella-Vila OlĂmpica, on el recorregut des de la boca fins que arribes a l'andana Ă©s força llarg)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Noves pantalles de temps d'espera al metro
Les noves pantalles de vestibul nomes mostren els metro que fa encara no ha arribat a la estaciĂł o falta menys 1 min o 30 segons per arribar (encara no he pogut observar quin es el temps minim)
A estacions on desde el vestibul es veu l'andana com Virrei Amat, a la pantalla no anuncien els metro que estan arribant a l'estaciĂł i si vas rapid i baixes les escales immediatament encara ets a temps d'agafar.
A estacions on desde el vestibul es veu l'andana com Virrei Amat, a la pantalla no anuncien els metro que estan arribant a l'estaciĂł i si vas rapid i baixes les escales immediatament encara ets a temps d'agafar.
- M1171-M1172-M1169...
- N7

- Entrades: 396
- Membre des de: 08 abr. 2019, 18:27
- UbicaciĂł: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Re: Noves pantalles de temps d'espera al metro
Jo ja les he vist tambĂ©, podrien haver fet l'hora una mica mĂ©s gran pels que la mirem a l'antiga des del tren mentre passa. No n'he vist cap a vestĂbul encara.
Sandy
Sandy
AtenciĂł! AtenciĂłn! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
- TrenofĂlic
- N3

- Entrades: 33
- Membre des de: 09 set. 2024, 08:12
Re: Noves pantalles de temps d'espera al metro
TambĂ© les he vist en algunes estacions de la L5 però les pantalles del vestĂbul no indiquen molt bĂ© el temps del segĂĽent metro, mĂ©s aviat indiquen el temps del segon metro, no el del primer.
-
Nen de GrĂ cia
- N5

- Entrades: 128
- Membre des de: 14 des. 2022, 18:23
Re: Noves pantalles de temps d'espera al metro
Jo les vaig començar a veure a principis d'estiu, a la L4 entre Selva de Mar i Urquinaona (a totes les estacions per les quals vaig passar), i ja estan molt esteses per les lĂnies 4 i 5.
Una millora en relaciĂł a les anteriors, com a mĂnim a les de les andanes, Ă©s que no perden el temps amb missatges inĂştils o obvis (tipus "Baixar a la via comporta risc de mort" o "Si es troba malament dins del tren i en pot baixar, utilitzi els interfons de l'andana") i que, que han de mostrar missatges rellevants (tipus el tall entre La pau i Selva de mar d'aquest estiu), aquests ocupen nomĂ©s la meitat dreta d'aquesta i els dos temps d'espera s'apilen a l'esquerra, de forma que sempre pots consultar el temps d'espera per a la propera circulaciĂł.
Una millora en relaciĂł a les anteriors, com a mĂnim a les de les andanes, Ă©s que no perden el temps amb missatges inĂştils o obvis (tipus "Baixar a la via comporta risc de mort" o "Si es troba malament dins del tren i en pot baixar, utilitzi els interfons de l'andana") i que, que han de mostrar missatges rellevants (tipus el tall entre La pau i Selva de mar d'aquest estiu), aquests ocupen nomĂ©s la meitat dreta d'aquesta i els dos temps d'espera s'apilen a l'esquerra, de forma que sempre pots consultar el temps d'espera per a la propera circulaciĂł.
- M1171-M1172-M1169...
- N7

- Entrades: 396
- Membre des de: 08 abr. 2019, 18:27
- UbicaciĂł: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Re: Noves pantalles de temps d'espera al metro
Avui estaven amb problemes primer, però després (un cop recuperades) hi ha hagut una aturada breu de servei i ha donat un missatge de freqüències alterades al mateix moment que l'indicador d'horari al costat dels discs deia STOP. Això m'agrada més, aixà no cal treure el cap per veure quan es repren el servei des del CCM (és a dir quan l'indicador d'horari retorna a normal).
Sandy
Sandy
AtenciĂł! AtenciĂłn! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
-
França451
- N9

- Entrades: 2425
- Membre des de: 17 jul. 2011, 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- UbicaciĂł: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Re: Noves pantalles de temps d'espera al metro
Bona tarda,
Estic a la feina i aixĂ practico. A veure, les pantalles noves del vestĂbul, jo las he vist en la estaciĂł Entença, i les vegades que las he vist marcaven el temps bĂ©, perĂł les dues vegades quan baixava a l'andana, passava un tren en el moment, quan la pantalla del vestĂbul indicava 3 minuts pel proper tren.
Salut (i perdó si alguna paraula O comentari sencer está escrit malament).
Estic a la feina i aixĂ practico. A veure, les pantalles noves del vestĂbul, jo las he vist en la estaciĂł Entença, i les vegades que las he vist marcaven el temps bĂ©, perĂł les dues vegades quan baixava a l'andana, passava un tren en el moment, quan la pantalla del vestĂbul indicava 3 minuts pel proper tren.
Salut (i perdó si alguna paraula O comentari sencer está escrit malament).
Los tiempos de CalĂgula se van acabando... SegĂşn la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Noves pantalles de temps d'espera al metro
He anat comprobar a Virrei Amat la diferencia entra pantalles d'andana i de Vestibul. En aquest estacio es veu tot des del vestibul
La primer impresio es:
- Pantalles vestibul nomes mostren trens que falta mes de de 1 minut per arribar. arrodonit a minuts. Si a l’amdana posa 2:45 o 2:05 al vestibul mostra 2min
- Les pantalles de vestibul podrien ser molt utils als usuaris que sabe que si van rapids agafen el metro (sobretot a horaris de baixa frequencia)
- TMB no vol que corri la gent per agafar el proper tren.
Per tant les pantalles de vestibul han perdut la seva utilitat principal ja que els usuaris no veuen que hi ha un metro apunt d'arribar.
Pista. Si el temps del segon metro no apareix es que esta arribant un metro
La primer impresio es:
- Pantalles vestibul nomes mostren trens que falta mes de de 1 minut per arribar. arrodonit a minuts. Si a l’amdana posa 2:45 o 2:05 al vestibul mostra 2min
- Les pantalles de vestibul podrien ser molt utils als usuaris que sabe que si van rapids agafen el metro (sobretot a horaris de baixa frequencia)
- TMB no vol que corri la gent per agafar el proper tren.
Per tant les pantalles de vestibul han perdut la seva utilitat principal ja que els usuaris no veuen que hi ha un metro apunt d'arribar.
Pista. Si el temps del segon metro no apareix es que esta arribant un metro
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5813
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Re: Noves pantalles de temps d'espera al metro
A Sant Antoni també hi són, aixà que van arribant també a la L2.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4592
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: Noves pantalles de temps d'espera al metro
ojo! demà ho veuré
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5813
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Re: Noves pantalles de temps d'espera al metro
Passats uns mesos, faig el següent cà lcul mental: si el temps que queda pel "primer metro" és el mateix que la diferència entre el "primer" i el "segon", és força probable que efectivament estigui arribant en uns segons aquest "metro número zero" que ja no hi apareix anunciat.
En aquests casos, camino a pas força normal (actualment sĂłc una persona sense problemes de mobilitat), i gairebĂ© sempre hi arribo a temps d'agafar-lo, sense corredisses ni arriscar la meva integritat fĂsica baixant amb presses les escales.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
AdriĂ Grande
- N5

- Entrades: 112
- Membre des de: 15 juny 2017, 17:57
Re: Noves pantalles de temps d'espera al metro
Es bastant senzill d'entendre. Com les pantalles nomĂ©s indiquen el temps restant en minuts, per conveni es decideix que es veurĂ a pantalla el minut X si el temps restant es troba entre X:00 i X:59. Per exemple, si a la pantalla veus que el pròxim tren ve en 2 minuts, significa que vindrĂ entre 2:00 i 2:59 minuts. Posar "0 minuts" podria causar confusiĂł i per això surt el text de "esperant informaciĂł". Però sĂ, a efectes prĂ ctics si veus aquest text significa que al metro li falta menys d'un minut per arribar.
Re: Noves pantalles de temps d'espera al metro
El que no entenc es perque aquest pantalles uns minuts abans de finalitzar el servei deixen de funciona i es queden amb el missatge
"Esperant informaciĂł"
El passat divendres vaig a arribar a Plaça Sants L1 a les 2:11, suposava que el ultim metro no havia pasat direccion Fondo. Pero no hi ha cap pantalla que ho indiqui. L'ultim metro va pasar a les 2:15. A les següents estaciones les pantalles de les dues andanes seguia el missatge "Esperant informació" . Quan inclus les llums en sentit contrari estaven mig apagades.
ÂżPerque aquest pantalles no indiquen quan circula l'ultime tren o si aquest ja ha pasat?
"Esperant informaciĂł"
El passat divendres vaig a arribar a Plaça Sants L1 a les 2:11, suposava que el ultim metro no havia pasat direccion Fondo. Pero no hi ha cap pantalla que ho indiqui. L'ultim metro va pasar a les 2:15. A les següents estaciones les pantalles de les dues andanes seguia el missatge "Esperant informació" . Quan inclus les llums en sentit contrari estaven mig apagades.
ÂżPerque aquest pantalles no indiquen quan circula l'ultime tren o si aquest ja ha pasat?
- TrenofĂlic
- N3

- Entrades: 33
- Membre des de: 09 set. 2024, 08:12
Re: Noves pantalles de temps d'espera al metro
Doncs a la L3 no funciona molt bé el sistema, després d'arrancar el primer metro et surt 3 minuts 38 segons i després conforme passa el temps és torna a incrementar el temps, arribant perfectament a 4 minuts i 20 segons. A més que es queda una bona estona a l'estació tot i haver baixat tota la gent, sobretot a la nova sèrie 7000 que a més sembla que li falti potencia per arrancar.
- M1171-M1172-M1169...
- N7

- Entrades: 396
- Membre des de: 08 abr. 2019, 18:27
- UbicaciĂł: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Re: Noves pantalles de temps d'espera al metro
Coses de llençar els 3000 i 2000. Que rar això, i Ă©s tota la lĂnia o nomĂ©s una estaciĂł? Pel que sĂ© va amb les balisses i si Ă©s aixĂ la posiciĂł del tren Ă©s sempre coneguda.
Sandy
Sandy
AtenciĂł! AtenciĂłn! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
- TrenofĂlic
- N3

- Entrades: 33
- Membre des de: 09 set. 2024, 08:12
Re: Noves pantalles de temps d'espera al metro
Doncs sĂ, passa en diferents estacions de la L3 en les que m'he pujat, no crec que el problema sigui exactament les pantalles noves ja que passa tambĂ© el que a vegades es queda estona a l'estaciĂł. MĂ©s que res em refereixo que aquestes pantalles sĂłn mĂ©s fiables en altres lĂnies com la L1, L2, L5 i sobretot a les automĂ tiques L9/L10 que Ă©s on funcionen millor.M1171-M1172-M1169... ha escrit: ↑05 març 2025, 15:34 Coses de llençar els 3000 i 2000. Que rar això, i Ă©s tota la lĂnia o nomĂ©s una estaciĂł? Pel que sĂ© va amb les balisses i si Ă©s aixĂ la posiciĂł del tren Ă©s sempre coneguda.
Sandy
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Carrusel
Quan un tren es queda estona aturat a una estació, és per regulació del carrusel, causada per una demora en un altre tren pel motiu que sigui. Com que és un fet en principi imprevisible, és normal que el compte enrere de les pantalles salti.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Totes les estacions de metro de Barcelona ja tenen les noves pantalles digitals d’informació a l’usuari
https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... a-lusuari/
Totes les estacions de metro de Barcelona ja tenen les noves pantalles digitals d’informació a l’usuari
10/07/2025
El desplegament massiu s’ha fet en un any i ha comportat la instal·laciĂł de 770 dispositius en 128 estacions de sis lĂnies de metro, les cinc convencionals i l’L11
Les noves pantalles ofereixen als usuaris i usuà ries més informació de servei i més clara. El projecte té un cost de 5,2 milions d’euros i ha comptat amb finançament europeu
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha finalitzat el desplegament massiu de les noves pantalles d’informaciĂł a les persones usuĂ ries iniciat l’estiu passat, el juliol de 2024, i ha completat aixĂ la instal·laciĂł dels 770 dispositius al 100% d’estacions de la xarxa de metro on estĂ prevista la seva implantaciĂł. El projecte ha complert amb les dates previstes i suposa un salt endavant en la informaciĂł a les persones usuĂ ries. En total s’han renovat les pantalles digitals de 128 estacions de les cinc lĂnies convencionals de la xarxa (L1, L2, L3, L4 i L5) i de l’automĂ tica L11. A l’L9 i l’L10 no s’han renovat perquè ja disposen de panells informatius digitals. El projecte ha tingut un cost de 5,2 milions d’euros i ha comptat amb finançament europeu.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha destacat que les noves pantalles “és una millora més en l’à mbit de la innovació” i que permetran “donar millor informació i millor servei”. Bonet va explicar que s’havia completat la instal·lació de les noves pantalles en l’acte institucional del centenari del metro celebrat la setmana passada i on va fer un “reconeixement i agraïment a tots i totes els i les professionals que fan que cada dia el metro funcioni i que fan que els barcelonins i barcelonines estiguem orgullosos del nostre metro, que està entre els millors d’Europa”.
Més informació de servei i més clara
Les noves pantalles permeten donar diferents tipus de missatges en un format que millora la llegibilitat i que Ă©s mĂ©s amable, amb colors i imatge mĂ©s nĂtida que els anteriors dispositius de leds. A mĂ©s de l’hora i del temps que falta perquè arribin els dos propers trens, permeten informar tambĂ© amb facilitat d’alteracions del servei, de recomanacions i tambĂ© de contingut corporatiu. En el futur s’afegirĂ tambĂ© informaciĂł sobre l’ocupaciĂł dels diferents vagons del tren, la circulaciĂł de l’últim tren i finalitzaciĂł del servei, la via de circulaciĂł a les estacions finals de lĂnia, la disponibilitat dels ascensors i d’altres missatges de servei.
Les pantalles d’informaciĂł estan presents a totes les andanes de la xarxa i als vestĂbuls, de manera que les persones usuĂ ries poden tenir totes les dades sobre el servei abans de validar el seu tĂtol de viatge. TambĂ© se situen dispositius als passadissos d’enllaç.
Desplegament tecnològic progressiu
El projecte va començar amb la col·locaciĂł de les tres primeres pantalles a Can Boixeres i Cornella Centre de l’L5. DesprĂ©s de les proves, el juliol de 2024 va començar el desplegament a les estacions de l’L4, la lĂnia groga, fent la presentaciĂł oficial del projecte a l’estaciĂł de Selva de Mar, tot seguit la instal·laciĂł dels dispositius va continuar per les lĂnies 5, 2, 1 i 3. L’última estaciĂł on han arribat les pantalles ha estat Sants EstaciĂł (L3 i L5) i el primer intercanviador on es va instal·lar el primer dispositiu de 55” va ser a Verdaguer L4, el passat mes de desembre.
El procĂ©s d’instal·laciĂł comença amb el muntatge del suport on va la nova pantalla, s’instal·len els circuits electrònics, es penja el dispositiu digital, es desconnecta l’antic i es posa en funcionament el nou. Els tècnics van començar equipant les estacions sense correspondència i que no sĂłn finals de lĂnia. La forquilla de pantalles que s’instal·len a les estacions Ă©s entre 5 i 12 dispositius, depenent del tipus d’estaciĂł (si tĂ© andana central, nombre de vestĂbuls, passadissos d’enllaç…). La instal·laciĂł dels monitors s’ha realitzat primer en estacions on ja s’han fet els treballs tècnics previs (cablejat, connexions…) i sempre es fan en horari nocturn.
Nova tecnologia digital
Les 770 noves pantalles s’han instal·lat a totes les lĂnies convencionals i l’L11. Han quedat excloses les lĂnies automĂ tiques 9 i 10, que ja disposen de panells informatius digitals. Les pantalles sĂłn de format panorĂ mic i TFT de tecnologia digital (1920 pĂxels x 540 pĂxels), la gran majoria de les noves pantalles tenen unes dimensions similars a les actuals de gairebĂ© 50”, tot i que n’hi haurĂ algunes de 55” que s’han col·locat en alguns vestĂbuls. La distribuciĂł Ă©s la segĂĽent: 544 pantalles de doble cara a les andanes, 190 pantalles d’una cara i 36 TFTs que seran els mĂ©s grans (55”).
El monitor de 55” instal·lats als intercanviadors sĂłn mĂ©s grans per facilitar la llegibilitat ja que mostren informaciĂł de les dues o mĂ©s lĂnies que tĂ© l’estaciĂł, el temps d’espera per als dos pròxims trens en totes dues direccions, a banda d’indicar l’hora actual i missatges corporatius. Pel que fa a les estacions de final de lĂnia, a diferència de les instal·lades a la resta d’andanes, emeten una senyalitzaciĂł que nomĂ©s aplica als terminals de lĂnia, on s’ha d’indicar al passatge per quina via es fa la sortida del segĂĽent tren.
Finançament europeu
El projecte neix de la necessitat d’evolucionar el sistema d’informació a l’usuari a tota la xarxa de metro amb l’objectiu clar de millorar la qualitat de la informació adaptant-se a les seves necessitats i expectatives. En aquest sentit, aquest no és l’únic sistema d’informació al client que està actualitzant TMB a les seves xarxes, també s’hi sumen altres projectes similars com les pantalles dinà miques a l’interior dels nous trens o les de l’interior dels autobusos.
El projecte completat forma part del contracte de licitació amb la UTE ADMIRA-DOVER per a la instal·lació de pantalles amb l’objectiu de renovar l’actual sistema d’informació a l’usuari present a la xarxa del metro de Barcelona. Tot el projecte té un pressupost de 5,2 M € i compta amb fons provinents del Pla NextGenerationEU inclòs en el Mecanisme de Recuperació i Resiliència de la UE.
Totes les estacions de metro de Barcelona ja tenen les noves pantalles digitals d’informació a l’usuari
10/07/2025
El desplegament massiu s’ha fet en un any i ha comportat la instal·laciĂł de 770 dispositius en 128 estacions de sis lĂnies de metro, les cinc convencionals i l’L11
Les noves pantalles ofereixen als usuaris i usuà ries més informació de servei i més clara. El projecte té un cost de 5,2 milions d’euros i ha comptat amb finançament europeu
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha finalitzat el desplegament massiu de les noves pantalles d’informaciĂł a les persones usuĂ ries iniciat l’estiu passat, el juliol de 2024, i ha completat aixĂ la instal·laciĂł dels 770 dispositius al 100% d’estacions de la xarxa de metro on estĂ prevista la seva implantaciĂł. El projecte ha complert amb les dates previstes i suposa un salt endavant en la informaciĂł a les persones usuĂ ries. En total s’han renovat les pantalles digitals de 128 estacions de les cinc lĂnies convencionals de la xarxa (L1, L2, L3, L4 i L5) i de l’automĂ tica L11. A l’L9 i l’L10 no s’han renovat perquè ja disposen de panells informatius digitals. El projecte ha tingut un cost de 5,2 milions d’euros i ha comptat amb finançament europeu.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha destacat que les noves pantalles “és una millora més en l’à mbit de la innovació” i que permetran “donar millor informació i millor servei”. Bonet va explicar que s’havia completat la instal·lació de les noves pantalles en l’acte institucional del centenari del metro celebrat la setmana passada i on va fer un “reconeixement i agraïment a tots i totes els i les professionals que fan que cada dia el metro funcioni i que fan que els barcelonins i barcelonines estiguem orgullosos del nostre metro, que està entre els millors d’Europa”.
Més informació de servei i més clara
Les noves pantalles permeten donar diferents tipus de missatges en un format que millora la llegibilitat i que Ă©s mĂ©s amable, amb colors i imatge mĂ©s nĂtida que els anteriors dispositius de leds. A mĂ©s de l’hora i del temps que falta perquè arribin els dos propers trens, permeten informar tambĂ© amb facilitat d’alteracions del servei, de recomanacions i tambĂ© de contingut corporatiu. En el futur s’afegirĂ tambĂ© informaciĂł sobre l’ocupaciĂł dels diferents vagons del tren, la circulaciĂł de l’últim tren i finalitzaciĂł del servei, la via de circulaciĂł a les estacions finals de lĂnia, la disponibilitat dels ascensors i d’altres missatges de servei.
Les pantalles d’informaciĂł estan presents a totes les andanes de la xarxa i als vestĂbuls, de manera que les persones usuĂ ries poden tenir totes les dades sobre el servei abans de validar el seu tĂtol de viatge. TambĂ© se situen dispositius als passadissos d’enllaç.
Desplegament tecnològic progressiu
El projecte va començar amb la col·locaciĂł de les tres primeres pantalles a Can Boixeres i Cornella Centre de l’L5. DesprĂ©s de les proves, el juliol de 2024 va començar el desplegament a les estacions de l’L4, la lĂnia groga, fent la presentaciĂł oficial del projecte a l’estaciĂł de Selva de Mar, tot seguit la instal·laciĂł dels dispositius va continuar per les lĂnies 5, 2, 1 i 3. L’última estaciĂł on han arribat les pantalles ha estat Sants EstaciĂł (L3 i L5) i el primer intercanviador on es va instal·lar el primer dispositiu de 55” va ser a Verdaguer L4, el passat mes de desembre.
El procĂ©s d’instal·laciĂł comença amb el muntatge del suport on va la nova pantalla, s’instal·len els circuits electrònics, es penja el dispositiu digital, es desconnecta l’antic i es posa en funcionament el nou. Els tècnics van començar equipant les estacions sense correspondència i que no sĂłn finals de lĂnia. La forquilla de pantalles que s’instal·len a les estacions Ă©s entre 5 i 12 dispositius, depenent del tipus d’estaciĂł (si tĂ© andana central, nombre de vestĂbuls, passadissos d’enllaç…). La instal·laciĂł dels monitors s’ha realitzat primer en estacions on ja s’han fet els treballs tècnics previs (cablejat, connexions…) i sempre es fan en horari nocturn.
Nova tecnologia digital
Les 770 noves pantalles s’han instal·lat a totes les lĂnies convencionals i l’L11. Han quedat excloses les lĂnies automĂ tiques 9 i 10, que ja disposen de panells informatius digitals. Les pantalles sĂłn de format panorĂ mic i TFT de tecnologia digital (1920 pĂxels x 540 pĂxels), la gran majoria de les noves pantalles tenen unes dimensions similars a les actuals de gairebĂ© 50”, tot i que n’hi haurĂ algunes de 55” que s’han col·locat en alguns vestĂbuls. La distribuciĂł Ă©s la segĂĽent: 544 pantalles de doble cara a les andanes, 190 pantalles d’una cara i 36 TFTs que seran els mĂ©s grans (55”).
El monitor de 55” instal·lats als intercanviadors sĂłn mĂ©s grans per facilitar la llegibilitat ja que mostren informaciĂł de les dues o mĂ©s lĂnies que tĂ© l’estaciĂł, el temps d’espera per als dos pròxims trens en totes dues direccions, a banda d’indicar l’hora actual i missatges corporatius. Pel que fa a les estacions de final de lĂnia, a diferència de les instal·lades a la resta d’andanes, emeten una senyalitzaciĂł que nomĂ©s aplica als terminals de lĂnia, on s’ha d’indicar al passatge per quina via es fa la sortida del segĂĽent tren.
Finançament europeu
El projecte neix de la necessitat d’evolucionar el sistema d’informació a l’usuari a tota la xarxa de metro amb l’objectiu clar de millorar la qualitat de la informació adaptant-se a les seves necessitats i expectatives. En aquest sentit, aquest no és l’únic sistema d’informació al client que està actualitzant TMB a les seves xarxes, també s’hi sumen altres projectes similars com les pantalles dinà miques a l’interior dels nous trens o les de l’interior dels autobusos.
El projecte completat forma part del contracte de licitació amb la UTE ADMIRA-DOVER per a la instal·lació de pantalles amb l’objectiu de renovar l’actual sistema d’informació a l’usuari present a la xarxa del metro de Barcelona. Tot el projecte té un pressupost de 5,2 M € i compta amb fons provinents del Pla NextGenerationEU inclòs en el Mecanisme de Recuperació i Resiliència de la UE.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7423
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Re: Noves pantalles de temps d'espera al metro
Adéu pantalles antigues a leds, amb els bons moments que ens havien donat:
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- M1171-M1172-M1169...
- N7

- Entrades: 396
- Membre des de: 08 abr. 2019, 18:27
- UbicaciĂł: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Re: Noves pantalles de temps d'espera al metro
Bona foto, i més amb el 1000.
Sandy
Sandy
AtenciĂł! AtenciĂłn! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
