Tanquen el Tramvia Blau indefinidament
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1912
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Més entrebancs al Tramvia Blau
La llarga agonia per recuperar el Tramvia Blau, un símbol de Barcelona del 1901 tancat des de principis del 2018, continua generant controvèrsia. Els grups de l’oposició carreguen ara contra el projecte dissenyat, un nyap que preveu, almenys de pujada, únicament un carril de circulació, sense segregar, que haurà de ser compartit pel Tramvia Blau, busos, vehicles privats i bicicletes. També critiquen el fet que probablement les obres igual no comencen fins al mandat vinent i el llarg endarreriment que suma la reobertura del servei, han informat fonts de Junts per Barcelona, Barcelona en Comú, ERC i PP al TOT Barcelona. El pressupost, si finalment la proposta s’acaba executant, s’enfilarà fins als 45,5 milions d’euros.
Enllàç a l'article:
https://share.google/0CX01rXytf3b8OXAu
Enllàç a l'article:
https://share.google/0CX01rXytf3b8OXAu
Em ve al cap allò de "lo perfecte es enemic de lo bò". La reforma de l'Av. Tibidabo com està plantejada vol contentar a tothom i al final no contentarà a ningú, serà un desastre per tot arreu. No hi ha forma de trobar-hi una solució perfecta, cal fer algun compromís. Jo per mi prescindiria del carril bici i faria un itinerari alternatiu per les bicis pels carrers del voltant. L'obsessió amb fotre un carril bici en absolutament cada carrer, fins i tot un tan complex com l'Av. Tibidabo, a on han de convivir tramvia blau, busos i accés a la Ronda, sembla més per marcar ideologia que una decisió sensata. Ometent el carril bici es podria fer en cada direcció un carril per circulació a l'extrem, i un carril compartit tram-bus al centre, fent una parada intermitja per a bus i Tramvia al centre de l'avinguda a tocar de Roman Macaya. A més de quedar estètic així seria més fàcil permetre la circulació del tramvia al menys tots els dies que obri el Parc del Tibidabo. Pèro vaja, l'ideologia sempre trepitja el seny.
Algú em podria explicar perquè és necessari el sentit baixada de l'avinguda tibidabo al tram baix? no es pot desviar aquest tràfic per la rotonda de Can Gomis?
Ja poden anar per la rotonda ara mateix. I els que venen de la Ronda en l'altre sentit, pel carrer de Jesús i Maria, que ja el fan servir. No veig que calgui el carril de baixada fins al final per vehicle privat.
Dir que les bicis poden anar per un altre lloc és no conèixer el lloc i/o no haver fet servir mai la bici per moure's per ciutat.
Si no calgués capacitat per cotxes, podries deixar un carril cotxe-transport públic per sentit, i el carril bici enmig. Ho tenim en un tram de Gran de la Sagrera i funciona bé, perquè quan els busos fan parada, els serveix per agafar distància amb el cotxe de davant, i després fan via amb menys obstacles.
Doncs si no cal sentit baixada, perquè es manté en comptes de donar aquest carril al tramvia blau, que a més és ben petit... Podria fins-i-tot compartir carril amb bus i deixar els dos carrils de pujada.jgomezs ha escrit: ↑23 oct. 2025, 18:50Ja poden anar per la rotonda ara mateix. I els que venen de la Ronda en l'altre sentit, pel carrer de Jesús i Maria, que ja el fan servir. No veig que calgui el carril de baixada fins al final per vehicle privat.
Dir que les bicis poden anar per un altre lloc és no conèixer el lloc i/o no haver fet servir mai la bici per moure's per ciutat.
Si no calgués capacitat per cotxes, podries deixar un carril cotxe-transport públic per sentit, i el carril bici enmig. Ho tenim en un tram de Gran de la Sagrera i funciona bé, perquè quan els busos fan parada, els serveix per agafar distància amb el cotxe de davant, i després fan via amb menys obstacles.
Què falla?
Doncs no està clar. L'avantprojecte de 2020 incloia, entre Plaça Kennedy (Av Tibidabo FGC) i Ronda de Dalt, dos carrils de circulació per sentit, més carril bici de pujada, perquè la calçada fa 14 metres d'ample i hi cap de tot (no entenc la mania contra els carril bici bidireccionals). Entre Ronda de Dalt i Plaça Doctor Andreu (Funicular) la idea era calçada de 9 metres, amb un carril per sentit i carril bici de pujada. Aquí tens l'avantprojecte: https://contractaciopublica.cat/portal- ... 147fdc7e46
El problema és que el que s'està discutint ara al 2025 no està publicat oficialment. Així tens un article que parla de "el que ens han dit de cada partit polític", però estan discutint sobre una cosa que no pots avaluar pel teu compte:
https://www.totbarcelona.cat/es/movilid ... os-662895/
És a dir, que al nou projecte, encara no publicat, treuen completament el carril bici en tota la longitud sencera del carrer (cosa que no entenc donades les dimensions generoses de calçada que té el carrer). I que els tècnics de l'Ajuntament que han fet l'estudi de mobilitat opinen (en desacord amb tu i jo) que sí que cal més capacitat per a vehicle privat i per tant carril de baixada, i més encara, carril de baixada separat del carril bus. Com no està publicat, no es pot saber com han fet aquest càlcul."Los grupos de la oposición ahora critican el proyecto diseñado, un desastre que prevé, al menos de subida, únicamente un carril de circulación, sin segregar, que deberá ser compartido por el Tramvia Blau, autobuses, vehículos privados y bicicletas."
(...)
Ajuntament: "para «ponderar» la afectación a la movilidad en el carril de subida, se ha previsto mantener que el Tramvia Blau solo funcione en fines de semana y festivos como antes, y se ha priorizado mantener un doble carril de bajada «para disponer de un carril bus y facilitar la fluidez de la salida de la ronda de Dalt»"
(...)
ERC "considera que una vía compartida entre todos los vehículos no es segura y sostiene que será necesario «enmendar» el proyecto técnico."
(...)
Comuns "el proyecto que les han presentado no incluye un carril bici, un problema a juicio de López porque la avenida del Tibidabo «es una vía de conexión con la carretera de las Aguas muy utilizada por los ciclistas». El edil de los Comuns destaca que un carril bici en esta arteria «permitiría conectar más adelante con el futuro carril bici de la ronda de Dalt»"
(...)
PP "Los populares recuerdan que en esta zona eran habituales los accidentes de motoristas que resbalaban con las vías del tranvía."
Al final és com una espècie de xantatge, "sóc el mode de transport que fa un ús més ineficient de l'espai, així que dona'm tot l'espai o t'ho col·lapso tot i li tiro tot el fum i soroll als teus veïns". A Madrid porten dècades intentant arreglar-ho donant més espai als cotxes, i no se'n surten perquè és intentar salvar el Titanic amb una galleda d'aigua. És com (ara em tiraré alguns al cap amb l'off-topic) intentar arreglar la crisi de la vivenda només traient els AirBnb.
Penso que ara ho entenc, volen ampliar la sortida de la ronda per can Gomis desviant els cotxes que venen per Isaac Newton per l'avinguda Tibidabo. I això no es pot fer sense retriment al transport public.jgomezs ha escrit: ↑24 oct. 2025, 12:22Doncs no està clar. L'avantprojecte de 2020 incloia, entre Plaça Kennedy (Av Tibidabo FGC) i Ronda de Dalt, dos carrils de circulació per sentit, més carril bici de pujada, perquè la calçada fa 14 metres d'ample i hi cap de tot (no entenc la mania contra els carril bici bidireccionals). Entre Ronda de Dalt i Plaça Doctor Andreu (Funicular) la idea era calçada de 9 metres, amb un carril per sentit i carril bici de pujada. Aquí tens l'avantprojecte: https://contractaciopublica.cat/portal- ... 147fdc7e46
El problema és que el que s'està discutint ara al 2025 no està publicat oficialment. Així tens un article que parla de "el que ens han dit de cada partit polític", però estan discutint sobre una cosa que no pots avaluar pel teu compte:
https://www.totbarcelona.cat/es/movilid ... os-662895/És a dir, que al nou projecte, encara no publicat, treuen completament el carril bici en tota la longitud sencera del carrer (cosa que no entenc donades les dimensions generoses de calçada que té el carrer). I que els tècnics de l'Ajuntament que han fet l'estudi de mobilitat opinen (en desacord amb tu i jo) que sí que cal més capacitat per a vehicle privat i per tant carril de baixada, i més encara, carril de baixada separat del carril bus. Com no està publicat, no es pot saber com han fet aquest càlcul."Los grupos de la oposición ahora critican el proyecto diseñado, un desastre que prevé, al menos de subida, únicamente un carril de circulación, sin segregar, que deberá ser compartido por el Tramvia Blau, autobuses, vehículos privados y bicicletas."
(...)
Ajuntament: "para «ponderar» la afectación a la movilidad en el carril de subida, se ha previsto mantener que el Tramvia Blau solo funcione en fines de semana y festivos como antes, y se ha priorizado mantener un doble carril de bajada «para disponer de un carril bus y facilitar la fluidez de la salida de la ronda de Dalt»"
(...)
ERC "considera que una vía compartida entre todos los vehículos no es segura y sostiene que será necesario «enmendar» el proyecto técnico."
(...)
Comuns "el proyecto que les han presentado no incluye un carril bici, un problema a juicio de López porque la avenida del Tibidabo «es una vía de conexión con la carretera de las Aguas muy utilizada por los ciclistas». El edil de los Comuns destaca que un carril bici en esta arteria «permitiría conectar más adelante con el futuro carril bici de la ronda de Dalt»"
(...)
PP "Los populares recuerdan que en esta zona eran habituales los accidentes de motoristas que resbalaban con las vías del tranvía."
Al final és com una espècie de xantatge, "sóc el mode de transport que fa un ús més ineficient de l'espai, així que dona'm tot l'espai o t'ho col·lapso tot i li tiro tot el fum i soroll als teus veïns". A Madrid porten dècades intentant arreglar-ho donant més espai als cotxes, i no se'n surten perquè és intentar salvar el Titanic amb una galleda d'aigua. És com (ara em tiraré alguns al cap amb l'off-topic) intentar arreglar la crisi de la vivenda només traient els AirBnb.
És el que passa quan tots els Polítics van en cotxe
Per tot lo que es pot criticar dels polítics, són els mateixos tècnics de mobilitat que no son capaços de sortir de la línia de pensament de "si perjudiquem molt els cotxes el tràfic es col·lapsará".
Igualment penso que s'ha de deixar tràfic en ambdós sentits veient que hi han pocs carrers "verticals" en la zona i molt moviment cap al Cosmocaixa o la Pl. Dr. Andreu. No tot es pot resoldre amb el transport públic o la bici, sobre tot en una zona con aquesta, a on el transport públic es difícil de gestionar i poca gent fa servir la bici pels desnivells. No em canso de dir que la bici es un mode de transport igual d'excloent (si no més) que el cotxe, perquè només serveix per la gent amb bona capacitat física i no pas a molta gent gran o amb mobilitat reduïda. Enfí.
Torno a dir, si el bus anés compartit amb el tramvia als carris centrals i es fa una parada central a l'alçada de Roman Macaya, això ja deixaria aquest tema resolt. Llavors els carrils als extrems es poden fer zona 30 i al menys de baixada compartits amb bici.
Igualment penso que s'ha de deixar tràfic en ambdós sentits veient que hi han pocs carrers "verticals" en la zona i molt moviment cap al Cosmocaixa o la Pl. Dr. Andreu. No tot es pot resoldre amb el transport públic o la bici, sobre tot en una zona con aquesta, a on el transport públic es difícil de gestionar i poca gent fa servir la bici pels desnivells. No em canso de dir que la bici es un mode de transport igual d'excloent (si no més) que el cotxe, perquè només serveix per la gent amb bona capacitat física i no pas a molta gent gran o amb mobilitat reduïda. Enfí.
Torno a dir, si el bus anés compartit amb el tramvia als carris centrals i es fa una parada central a l'alçada de Roman Macaya, això ja deixaria aquest tema resolt. Llavors els carrils als extrems es poden fer zona 30 i al menys de baixada compartits amb bici.


