Tanquen el Tramvia Blau indefinidament
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1933
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Més entrebancs al Tramvia Blau
La llarga agonia per recuperar el Tramvia Blau, un símbol de Barcelona del 1901 tancat des de principis del 2018, continua generant controvèrsia. Els grups de l’oposició carreguen ara contra el projecte dissenyat, un nyap que preveu, almenys de pujada, únicament un carril de circulació, sense segregar, que haurà de ser compartit pel Tramvia Blau, busos, vehicles privats i bicicletes. També critiquen el fet que probablement les obres igual no comencen fins al mandat vinent i el llarg endarreriment que suma la reobertura del servei, han informat fonts de Junts per Barcelona, Barcelona en Comú, ERC i PP al TOT Barcelona. El pressupost, si finalment la proposta s’acaba executant, s’enfilarà fins als 45,5 milions d’euros.
Enllàç a l'article:
https://share.google/0CX01rXytf3b8OXAu
Enllàç a l'article:
https://share.google/0CX01rXytf3b8OXAu
Em ve al cap allò de "lo perfecte es enemic de lo bò". La reforma de l'Av. Tibidabo com està plantejada vol contentar a tothom i al final no contentarà a ningú, serà un desastre per tot arreu. No hi ha forma de trobar-hi una solució perfecta, cal fer algun compromís. Jo per mi prescindiria del carril bici i faria un itinerari alternatiu per les bicis pels carrers del voltant. L'obsessió amb fotre un carril bici en absolutament cada carrer, fins i tot un tan complex com l'Av. Tibidabo, a on han de convivir tramvia blau, busos i accés a la Ronda, sembla més per marcar ideologia que una decisió sensata. Ometent el carril bici es podria fer en cada direcció un carril per circulació a l'extrem, i un carril compartit tram-bus al centre, fent una parada intermitja per a bus i Tramvia al centre de l'avinguda a tocar de Roman Macaya. A més de quedar estètic així seria més fàcil permetre la circulació del tramvia al menys tots els dies que obri el Parc del Tibidabo. Pèro vaja, l'ideologia sempre trepitja el seny.
Algú em podria explicar perquè és necessari el sentit baixada de l'avinguda tibidabo al tram baix? no es pot desviar aquest tràfic per la rotonda de Can Gomis?
Ja poden anar per la rotonda ara mateix. I els que venen de la Ronda en l'altre sentit, pel carrer de Jesús i Maria, que ja el fan servir. No veig que calgui el carril de baixada fins al final per vehicle privat.
Dir que les bicis poden anar per un altre lloc és no conèixer el lloc i/o no haver fet servir mai la bici per moure's per ciutat.
Si no calgués capacitat per cotxes, podries deixar un carril cotxe-transport públic per sentit, i el carril bici enmig. Ho tenim en un tram de Gran de la Sagrera i funciona bé, perquè quan els busos fan parada, els serveix per agafar distància amb el cotxe de davant, i després fan via amb menys obstacles.
Doncs si no cal sentit baixada, perquè es manté en comptes de donar aquest carril al tramvia blau, que a més és ben petit... Podria fins-i-tot compartir carril amb bus i deixar els dos carrils de pujada.jgomezs ha escrit: ↑23 oct. 2025, 18:50Ja poden anar per la rotonda ara mateix. I els que venen de la Ronda en l'altre sentit, pel carrer de Jesús i Maria, que ja el fan servir. No veig que calgui el carril de baixada fins al final per vehicle privat.
Dir que les bicis poden anar per un altre lloc és no conèixer el lloc i/o no haver fet servir mai la bici per moure's per ciutat.
Si no calgués capacitat per cotxes, podries deixar un carril cotxe-transport públic per sentit, i el carril bici enmig. Ho tenim en un tram de Gran de la Sagrera i funciona bé, perquè quan els busos fan parada, els serveix per agafar distància amb el cotxe de davant, i després fan via amb menys obstacles.
Què falla?
Doncs no està clar. L'avantprojecte de 2020 incloia, entre Plaça Kennedy (Av Tibidabo FGC) i Ronda de Dalt, dos carrils de circulació per sentit, més carril bici de pujada, perquè la calçada fa 14 metres d'ample i hi cap de tot (no entenc la mania contra els carril bici bidireccionals). Entre Ronda de Dalt i Plaça Doctor Andreu (Funicular) la idea era calçada de 9 metres, amb un carril per sentit i carril bici de pujada. Aquí tens l'avantprojecte: https://contractaciopublica.cat/portal- ... 147fdc7e46
El problema és que el que s'està discutint ara al 2025 no està publicat oficialment. Així tens un article que parla de "el que ens han dit de cada partit polític", però estan discutint sobre una cosa que no pots avaluar pel teu compte:
https://www.totbarcelona.cat/es/movilid ... os-662895/
És a dir, que al nou projecte, encara no publicat, treuen completament el carril bici en tota la longitud sencera del carrer (cosa que no entenc donades les dimensions generoses de calçada que té el carrer). I que els tècnics de l'Ajuntament que han fet l'estudi de mobilitat opinen (en desacord amb tu i jo) que sí que cal més capacitat per a vehicle privat i per tant carril de baixada, i més encara, carril de baixada separat del carril bus. Com no està publicat, no es pot saber com han fet aquest càlcul."Los grupos de la oposición ahora critican el proyecto diseñado, un desastre que prevé, al menos de subida, únicamente un carril de circulación, sin segregar, que deberá ser compartido por el Tramvia Blau, autobuses, vehículos privados y bicicletas."
(...)
Ajuntament: "para «ponderar» la afectación a la movilidad en el carril de subida, se ha previsto mantener que el Tramvia Blau solo funcione en fines de semana y festivos como antes, y se ha priorizado mantener un doble carril de bajada «para disponer de un carril bus y facilitar la fluidez de la salida de la ronda de Dalt»"
(...)
ERC "considera que una vía compartida entre todos los vehículos no es segura y sostiene que será necesario «enmendar» el proyecto técnico."
(...)
Comuns "el proyecto que les han presentado no incluye un carril bici, un problema a juicio de López porque la avenida del Tibidabo «es una vía de conexión con la carretera de las Aguas muy utilizada por los ciclistas». El edil de los Comuns destaca que un carril bici en esta arteria «permitiría conectar más adelante con el futuro carril bici de la ronda de Dalt»"
(...)
PP "Los populares recuerdan que en esta zona eran habituales los accidentes de motoristas que resbalaban con las vías del tranvía."
Al final és com una espècie de xantatge, "sóc el mode de transport que fa un ús més ineficient de l'espai, així que dona'm tot l'espai o t'ho col·lapso tot i li tiro tot el fum i soroll als teus veïns". A Madrid porten dècades intentant arreglar-ho donant més espai als cotxes, i no se'n surten perquè és intentar salvar el Titanic amb una galleda d'aigua. És com (ara em tiraré alguns al cap amb l'off-topic) intentar arreglar la crisi de la vivenda només traient els AirBnb.
Penso que ara ho entenc, volen ampliar la sortida de la ronda per can Gomis desviant els cotxes que venen per Isaac Newton per l'avinguda Tibidabo. I això no es pot fer sense retriment al transport public.jgomezs ha escrit: ↑24 oct. 2025, 12:22Doncs no està clar. L'avantprojecte de 2020 incloia, entre Plaça Kennedy (Av Tibidabo FGC) i Ronda de Dalt, dos carrils de circulació per sentit, més carril bici de pujada, perquè la calçada fa 14 metres d'ample i hi cap de tot (no entenc la mania contra els carril bici bidireccionals). Entre Ronda de Dalt i Plaça Doctor Andreu (Funicular) la idea era calçada de 9 metres, amb un carril per sentit i carril bici de pujada. Aquí tens l'avantprojecte: https://contractaciopublica.cat/portal- ... 147fdc7e46
El problema és que el que s'està discutint ara al 2025 no està publicat oficialment. Així tens un article que parla de "el que ens han dit de cada partit polític", però estan discutint sobre una cosa que no pots avaluar pel teu compte:
https://www.totbarcelona.cat/es/movilid ... os-662895/És a dir, que al nou projecte, encara no publicat, treuen completament el carril bici en tota la longitud sencera del carrer (cosa que no entenc donades les dimensions generoses de calçada que té el carrer). I que els tècnics de l'Ajuntament que han fet l'estudi de mobilitat opinen (en desacord amb tu i jo) que sí que cal més capacitat per a vehicle privat i per tant carril de baixada, i més encara, carril de baixada separat del carril bus. Com no està publicat, no es pot saber com han fet aquest càlcul."Los grupos de la oposición ahora critican el proyecto diseñado, un desastre que prevé, al menos de subida, únicamente un carril de circulación, sin segregar, que deberá ser compartido por el Tramvia Blau, autobuses, vehículos privados y bicicletas."
(...)
Ajuntament: "para «ponderar» la afectación a la movilidad en el carril de subida, se ha previsto mantener que el Tramvia Blau solo funcione en fines de semana y festivos como antes, y se ha priorizado mantener un doble carril de bajada «para disponer de un carril bus y facilitar la fluidez de la salida de la ronda de Dalt»"
(...)
ERC "considera que una vía compartida entre todos los vehículos no es segura y sostiene que será necesario «enmendar» el proyecto técnico."
(...)
Comuns "el proyecto que les han presentado no incluye un carril bici, un problema a juicio de López porque la avenida del Tibidabo «es una vía de conexión con la carretera de las Aguas muy utilizada por los ciclistas». El edil de los Comuns destaca que un carril bici en esta arteria «permitiría conectar más adelante con el futuro carril bici de la ronda de Dalt»"
(...)
PP "Los populares recuerdan que en esta zona eran habituales los accidentes de motoristas que resbalaban con las vías del tranvía."
Al final és com una espècie de xantatge, "sóc el mode de transport que fa un ús més ineficient de l'espai, així que dona'm tot l'espai o t'ho col·lapso tot i li tiro tot el fum i soroll als teus veïns". A Madrid porten dècades intentant arreglar-ho donant més espai als cotxes, i no se'n surten perquè és intentar salvar el Titanic amb una galleda d'aigua. És com (ara em tiraré alguns al cap amb l'off-topic) intentar arreglar la crisi de la vivenda només traient els AirBnb.
És el que passa quan tots els Polítics van en cotxe
Per tot lo que es pot criticar dels polítics, són els mateixos tècnics de mobilitat que no son capaços de sortir de la línia de pensament de "si perjudiquem molt els cotxes el tràfic es col·lapsará".
Igualment penso que s'ha de deixar tràfic en ambdós sentits veient que hi han pocs carrers "verticals" en la zona i molt moviment cap al Cosmocaixa o la Pl. Dr. Andreu. No tot es pot resoldre amb el transport públic o la bici, sobre tot en una zona con aquesta, a on el transport públic es difícil de gestionar i poca gent fa servir la bici pels desnivells. No em canso de dir que la bici es un mode de transport igual d'excloent (si no més) que el cotxe, perquè només serveix per la gent amb bona capacitat física i no pas a molta gent gran o amb mobilitat reduïda. Enfí.
Torno a dir, si el bus anés compartit amb el tramvia als carris centrals i es fa una parada central a l'alçada de Roman Macaya, això ja deixaria aquest tema resolt. Llavors els carrils als extrems es poden fer zona 30 i al menys de baixada compartits amb bici.
Igualment penso que s'ha de deixar tràfic en ambdós sentits veient que hi han pocs carrers "verticals" en la zona i molt moviment cap al Cosmocaixa o la Pl. Dr. Andreu. No tot es pot resoldre amb el transport públic o la bici, sobre tot en una zona con aquesta, a on el transport públic es difícil de gestionar i poca gent fa servir la bici pels desnivells. No em canso de dir que la bici es un mode de transport igual d'excloent (si no més) que el cotxe, perquè només serveix per la gent amb bona capacitat física i no pas a molta gent gran o amb mobilitat reduïda. Enfí.
Torno a dir, si el bus anés compartit amb el tramvia als carris centrals i es fa una parada central a l'alçada de Roman Macaya, això ja deixaria aquest tema resolt. Llavors els carrils als extrems es poden fer zona 30 i al menys de baixada compartits amb bici.
https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... mvia-blau/
Jaume Collboni explica les novetats del projecte del Tramvia Blau
Dijous 20 de novembre, a les 16.00 hores (Cotxera Tramvia Blau, c/ Bosch i Alsina, 11), l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, informarà sobre les novetats del projecte del Tramvia Blau. També hi assistiran la primera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, i la segona tinenta d’alcaldia i regidora del Districte de Sarrià-Sant Gervasi, Maria Eugènia Gay.
Jaume Collboni explica les novetats del projecte del Tramvia Blau
Dijous 20 de novembre, a les 16.00 hores (Cotxera Tramvia Blau, c/ Bosch i Alsina, 11), l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, informarà sobre les novetats del projecte del Tramvia Blau. També hi assistiran la primera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, i la segona tinenta d’alcaldia i regidora del Districte de Sarrià-Sant Gervasi, Maria Eugènia Gay.
https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... mvia-blau/
Barcelona recupera el Tramvia Blau
20/11/2025
L’alcalde Jaume Collboni ha refermat el compromís de l’Ajuntament de Barcelona amb aquest símbol de la ciutat i n’ha anunciat la recuperació el mandat que ve
El projecte inclou la recuperació de la infraestructura i els icònics vehicles, així com la reforma de l’avinguda del Tibidabo, imprescindible per garantir la seguretat, la mobilitat i la qualitat de l’espai públic
El tramvia blau tornarà a circular per l’avinguda del Tibidabo. Així ho ha anunciat avui l’alcalde de la Barcelona, Jaume Collboni, en una trobada amb l’associació de veïns de l’avinguda que ha servit per refermar el compromís de l’Ajuntament de Barcelona amb aquest “símbol de la millor Barcelona”, tal com l’ha definit el mateix alcalde.
“La nostra intenció com a govern municipal és fer el procés participatiu perquè la ciutadania pugui aportar en el projecte executiu durant l’any 2026 i iniciar la tramitació de l’expedient el mateix any”, ha explicat l’alcalde. El següent pas del calendari seria “incloure el projecte en els pressupostos del 2027, perquè es pugui licitar i, per tant, començar l’obra a finals d’any”.
Collboni ha destacat que “aquesta és una obra d’una envergadura molt important, no només perquè recupera el Tramvia Blau de Barcelona com un símbol i un signe d’identitat de la nostra ciutat, sinó perquè és una obra important pel que fa a la magnitud de tot allò que s’ha de fer a l’avinguda del Tibidabo”.
En aquest sentit, ha apuntat que el projecte contempla remodelar l’avinguda Tibidabo des de la plaça Kennedy fins la plaça doctor Andreu, millorar el dipòsit pluvial, invertir En mobilitat sostenible i recuperar l’operativitat del Tramvia Blau. “L’esforç econòmic de tot el conjunt del projecte està a l’entorn dels 40-45 milions d’euros”, ha dit l’alcalde.
El Govern municipal treballa ara per avançar en tota la tramitació prèvia per tal de poder executar la transformació de l’avinguda del Tibidabo i la recuperació del Tramvia Blau el mandat que ve. El projecte, a càrrec de TMB, inclou tant la renovació de la infraestructura tramviària com la d’urbanització de l’avinguda, així com la rehabilitació i posada dels icònics vehicles, catalogats com a béns culturals d’interès nacional, i de les cotxeres.

Barcelona recupera el Tramvia Blau
20/11/2025
L’alcalde Jaume Collboni ha refermat el compromís de l’Ajuntament de Barcelona amb aquest símbol de la ciutat i n’ha anunciat la recuperació el mandat que ve
El projecte inclou la recuperació de la infraestructura i els icònics vehicles, així com la reforma de l’avinguda del Tibidabo, imprescindible per garantir la seguretat, la mobilitat i la qualitat de l’espai públic
El tramvia blau tornarà a circular per l’avinguda del Tibidabo. Així ho ha anunciat avui l’alcalde de la Barcelona, Jaume Collboni, en una trobada amb l’associació de veïns de l’avinguda que ha servit per refermar el compromís de l’Ajuntament de Barcelona amb aquest “símbol de la millor Barcelona”, tal com l’ha definit el mateix alcalde.
“La nostra intenció com a govern municipal és fer el procés participatiu perquè la ciutadania pugui aportar en el projecte executiu durant l’any 2026 i iniciar la tramitació de l’expedient el mateix any”, ha explicat l’alcalde. El següent pas del calendari seria “incloure el projecte en els pressupostos del 2027, perquè es pugui licitar i, per tant, començar l’obra a finals d’any”.
Collboni ha destacat que “aquesta és una obra d’una envergadura molt important, no només perquè recupera el Tramvia Blau de Barcelona com un símbol i un signe d’identitat de la nostra ciutat, sinó perquè és una obra important pel que fa a la magnitud de tot allò que s’ha de fer a l’avinguda del Tibidabo”.
En aquest sentit, ha apuntat que el projecte contempla remodelar l’avinguda Tibidabo des de la plaça Kennedy fins la plaça doctor Andreu, millorar el dipòsit pluvial, invertir En mobilitat sostenible i recuperar l’operativitat del Tramvia Blau. “L’esforç econòmic de tot el conjunt del projecte està a l’entorn dels 40-45 milions d’euros”, ha dit l’alcalde.
El Govern municipal treballa ara per avançar en tota la tramitació prèvia per tal de poder executar la transformació de l’avinguda del Tibidabo i la recuperació del Tramvia Blau el mandat que ve. El projecte, a càrrec de TMB, inclou tant la renovació de la infraestructura tramviària com la d’urbanització de l’avinguda, així com la rehabilitació i posada dels icònics vehicles, catalogats com a béns culturals d’interès nacional, i de les cotxeres.

- wefer
- Administrador
- Entrades: 7365
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Si Collboni fa tot el que està prometent, i ho fa bé, se li haurà de fer un monument en algun lloc significatiu dedicat al transport.
No llencem encara les campanes al vol.
No llencem encara les campanes al vol.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- genissimon
- N10

- Entrades: 3435
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Molt d'acord. Optimisme, vist com estava la situació mesos enrere, però sense eufòries que ara no toca.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
El patrimoni està molt bé, però amb el tramvia de la Diagonal està alentint molt en tema. I les baixades de freqüència dels busos en cap de setmana són cada cop pitjors.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7365
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
No hi ha govern perfecte. Que jo conegui.
L'anterior govern del Comuns tenia molt interès en el transport públic de proximitat, però la sensibilitat per la cultura del transport era absolutament zero. Si per ells hagués sigut, ja haguessin desballestat tot el tramvia Blau i l'haguessin substituït per un tram modern ecosotenible inclusiu i feminista
El govern socialista actual no té tanta prioritat en el transport públic, però en canvi entén la importància de conservar el patrimoni cultural.
Cadascú coixeja d'un costat diferent
L'anterior govern del Comuns tenia molt interès en el transport públic de proximitat, però la sensibilitat per la cultura del transport era absolutament zero. Si per ells hagués sigut, ja haguessin desballestat tot el tramvia Blau i l'haguessin substituït per un tram modern ecosotenible inclusiu i feminista
El govern socialista actual no té tanta prioritat en el transport públic, però en canvi entén la importància de conservar el patrimoni cultural.
Cadascú coixeja d'un costat diferent
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
Recordem que el tramvia blau no el van tancar els comuns, el va tancar TMB i la regidoria de Mobilitat presidida pel PSC, en concret per Rosa Alarcón.
El projecte en si, és una contradicció total.
La reforma i modernització de 4 tramvies, consisteixe en preservar les les caixes, la resta tot nou, fins i tot es parlava de posar-hi portes automàques.
Això és 0 sensibilitat pel patrimoni.
Per cert, entenc que els 3 tramvies que se salven de la reforma seran, el jardinera 129, el num. 2 (lúnic amb aspecte del 1901), i algun dels que queda sense reformar d'un blau més fort, no?
btv.cat
Restauració de quatre tramvies
La rehabilitació del tramvia inclou els vehicles, les cotxeres, les vies i la catenària. Els combois, per exemple, s’hauran de dotar de tots els sistemes necessaris per fer-los circular amb seguretat. La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Laia Bonet, ha detallat que només tornaran a recórrer l’avinguda del Tibidabo quatre dels set vehicles que formen el Tramvia Blau, perquè la resta seran “preservats patrimonialment“.
El projecte en si, és una contradicció total.
La reforma i modernització de 4 tramvies, consisteixe en preservar les les caixes, la resta tot nou, fins i tot es parlava de posar-hi portes automàques.
Això és 0 sensibilitat pel patrimoni.
Per cert, entenc que els 3 tramvies que se salven de la reforma seran, el jardinera 129, el num. 2 (lúnic amb aspecte del 1901), i algun dels que queda sense reformar d'un blau més fort, no?
btv.cat
Restauració de quatre tramvies
La rehabilitació del tramvia inclou els vehicles, les cotxeres, les vies i la catenària. Els combois, per exemple, s’hauran de dotar de tots els sistemes necessaris per fer-los circular amb seguretat. La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Laia Bonet, ha detallat que només tornaran a recórrer l’avinguda del Tibidabo quatre dels set vehicles que formen el Tramvia Blau, perquè la resta seran “preservats patrimonialment“.
xevi l’ha editat per darrera vegada el dia: 22 nov. 2025, 10:10, en total s’ha editat 2 vegades.
Aquests comentaris de cunyat de barra de bar sobren completament.
I sabeu perfectament que el projecte del tramvia blau estava encarrilat també durant el govern dels comuns, però van haver-hi un fotimer de problemes, començant perquè l'empresa que s'havia d'encarregar del projecte va quebrar i es va quedar tot aturat.
El cas és que a mitjans del 2020 es va convocar el concurs públic, tot i que l’adjudicació no va arribar fins al febrer del 2021, i la formalització del contracte, el 23 de març del mateix any. Es va imposar l’empresa TEC-4 després de presentar una oferta de 561.190,63 euros, un preu un 30% per sota del pressupost base amb què va sortir la licitació. Hi va haver uns altres sis postulants que es van quedar pel camí. El guanyador tenia 18 mesos per presentar els resultats. Però a aquesta companyia li va passar el que a moltes altres en temps de pandèmia: va fer fallida. Al trucar aquest diari al telèfon que TEC-4 té a la seva pàgina web, qui respon a l’altra banda és una advocada. «Aquesta empresa va entrar en concurs de creditors el febrer del 2022». És a dir, abans de tenir acabat el projecte del Tramvia Blau.
https://www.elperiodico.cat/ca/barcelon ... s-89007104
Salut!
#volemL9
#volemL9
El Ayuntamiento acepta exhibir un Tramvia Blau en la plaza Kennedy en su 125º aniversario
https://www.lavanguardia.com/local/barc ... sario.html
https://www.lavanguardia.com/local/barc ... sario.html
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7365
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Primer... si comencem a acusar de "cunyat" a qualsevol que opini diferent, anem malament. Argumentar posicions amb respecte és la base de la democràcia.davroca5 ha escrit: ↑22 nov. 2025, 09:57Aquests comentaris de cunyat de barra de bar sobren completament.
I sabeu perfectament que el projecte del tramvia blau estava encarrilat també durant el govern dels comuns, però van haver-hi un fotimer de problemes, començant perquè l'empresa que s'havia d'encarregar del projecte va quebrar i es va quedar tot aturat.
Segon... és curiós com, de vegades, les ideologies polítiques ennuvolen la realitat.
El desgraciat incident de l'empresa que va plegar, com a molt, podia haver retardat el projecte durant un any i mig. Però en canvi fa 7 ANYS que el Tramvia Blau està tancat. 7 anys.
https://www.elnacional.cat/ca/barcelona ... 0_102.html
Durant aquests 7 anys (fins avui) no s'ha vist CAP interès per part de l'anterior govern per tirar endavant el projecte. I de fet semblava que cada problema que pogués sortir es maximitzava per poder anar fent passar el temps a veure si la gent se n'oblidava. Per exemple, va haver-hi molts més problemes per tirar endavant el tramvia per la Diagonal i en canvi el govern de torn va lluitar fins al final per aconseguir-ho.
En canvi amb el Tramvia Blau el desinterès va ser TOTAL. Això és un fet i admet poca discussió, des de la banda de la raó/realitat. Tampoc va haver-hi cap interès en recuperar res de material històric i les poques actuacions de recuperació d'elements va ser perquè la gent se'ls va tirar a sobre.
Personalment estic del costat de defensar la millora del transport de Catalunya per sobre de (les maleïdes) ideologies. Cadascú té les seves prioritats.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
Perdona wefer, però el comentari que t'he citat no és una opinió, és una chascarrillo de cunyat que no aporta absolutament res, i per això t'ho he dit.wefer ha escrit: ↑22 nov. 2025, 11:16Primer... si comencem a acusar de "cunyat" a qualsevol que opini diferent, anem malament. Argumentar posicions amb respecte és la base de la democràcia.davroca5 ha escrit: ↑22 nov. 2025, 09:57Aquests comentaris de cunyat de barra de bar sobren completament.
I sabeu perfectament que el projecte del tramvia blau estava encarrilat també durant el govern dels comuns, però van haver-hi un fotimer de problemes, començant perquè l'empresa que s'havia d'encarregar del projecte va quebrar i es va quedar tot aturat.
La resta del teu missatge sí que és una opinió vàlida i respectable, faltaria més.
No s'ha tirat endavant perquè no era simplement pintar el tramvia de nou i posar-lo a circular. Volien re-fer l'avinguda, acondicionar espais... i això suposa temps. Però sí, efectivament, s'ha endarrerit massa, i per davant han passat altres prioritats, començant per la pandèmia que els seus problemes també s'han allargat uns quants anys. En qualsevol cas fins que no vegi una nova licitació d'obra i comenci la reforma no em creuré res.wefer ha escrit: ↑22 nov. 2025, 11:16
Segon... és curiós com, de vegades, les ideologies polítiques ennuvolen la realitat.
El desgraciat incident de l'empresa que va plegar, com a molt, podia haver retardat el projecte durant un any i mig. Però en canvi fa 7 ANYS que el Tramvia Blau està tancat. 7 anys.
https://www.elnacional.cat/ca/barcelona ... 0_102.html
Durant aquests 7 anys (fins avui) no s'ha vist CAP interès per part de l'anterior govern per tirar endavant el projecte. I de fet semblava que cada problema que pogués sortir es maximitzava per poder anar fent passar el temps a veure si la gent se n'oblidava. Per exemple, va haver-hi molts més problemes per tirar endavant el tramvia per la Diagonal i en canvi el govern de torn va lluitar fins al final per aconseguir-ho.
En canvi amb el Tramvia Blau el desinterès va ser TOTAL. Això és un fet i admet poca discussió, des de la banda de la raó/realitat. Tampoc va haver-hi cap interès en recuperar res de material històric i les poques actuacions de recuperació d'elements va ser perquè la gent se'ls va tirar a sobre.
Personalment estic del costat de defensar la millora del transport de Catalunya per sobre de (les maleïdes) ideologies. Cadascú té les seves prioritats.
Salut!
#volemL9
#volemL9
Jo estic bastant d'acord amb això, evidentment als comuns un tema tan lligat a la "zona alta" i al turisme doncs no anava ser la prioritat. Potser no arribava al boicot però com dius, maximitzar els problemes i posar-li poques ganes.wefer ha escrit: ↑22 nov. 2025, 11:16Primer... si comencem a acusar de "cunyat" a qualsevol que opini diferent, anem malament. Argumentar posicions amb respecte és la base de la democràcia.davroca5 ha escrit: ↑22 nov. 2025, 09:57Aquests comentaris de cunyat de barra de bar sobren completament.
I sabeu perfectament que el projecte del tramvia blau estava encarrilat també durant el govern dels comuns, però van haver-hi un fotimer de problemes, començant perquè l'empresa que s'havia d'encarregar del projecte va quebrar i es va quedar tot aturat.
Segon... és curiós com, de vegades, les ideologies polítiques ennuvolen la realitat.
El desgraciat incident de l'empresa que va plegar, com a molt, podia haver retardat el projecte durant un any i mig. Però en canvi fa 7 ANYS que el Tramvia Blau està tancat. 7 anys.
https://www.elnacional.cat/ca/barcelona ... 0_102.html
Durant aquests 7 anys (fins avui) no s'ha vist CAP interès per part de l'anterior govern per tirar endavant el projecte. I de fet semblava que cada problema que pogués sortir es maximitzava per poder anar fent passar el temps a veure si la gent se n'oblidava. Per exemple, va haver-hi molts més problemes per tirar endavant el tramvia per la Diagonal i en canvi el govern de torn va lluitar fins al final per aconseguir-ho.
En canvi amb el Tramvia Blau el desinterès va ser TOTAL. Això és un fet i admet poca discussió, des de la banda de la raó/realitat. Tampoc va haver-hi cap interès en recuperar res de material històric i les poques actuacions de recuperació d'elements va ser perquè la gent se'ls va tirar a sobre.
Personalment estic del costat de defensar la millora del transport de Catalunya per sobre de (les maleïdes) ideologies. Cadascú té les seves prioritats.
Tot sigui dit, em sembla que l'actual ajuntament ho fa similar amb el tramvia a la Diagonal, agafant fins i tot les obres de l'L8 (menys prioritària en la meva opinió) com a excusa. Cada partit mira de plaer el seu electorat clau, és lògic.
Ara, l'ideologia és una cosa que no es pot treure en una democràcia, al final cadascú té dret als seus ideals i ningú no pot dir quin és el millor ideal, tot depèn dels valors en el que un cregui. El que sí cal es ser honest amb això i no vendre la moto, no fer veure que es vol una cosa i fer l'altre. Per mi sovint el problema no és l'ideologia en si, sino l'engany i l'auto-engany. La llàstima (des-del nostre punt de vista al menys) és que la defensa d'un bon transport públic no sigui pas un interès tan transversal a la societat com podria ser-ho i per això acabi sent víctima de les picabaralles polítiques.



