El Departament de Territori i l'Abadia de Montserrat han arribat a un acord per millorar els accessos al Santuari i al Parc Natural, que cada any reben la visita de gairebé tres milions de persones. L'objectiu és reforçar el transport públic tant com sigui possible, per descarregar les carreteres de l'entorn del massís de vehicles particulars, i reduir les cues d'accés i la contaminació de l'entorn.
A Montserrat s'hi pot arribar a peu, en carretera, en tren i cremallera o amb l'aeri, que puja la muntanya en cinc minuts. Cada hora hi ha trens des de Barcelona i Manresa, que enllacen amb el cremallera i amb l'aeri, però els accessos poden quedar col·lapsats per la gran afluència de públic o s'han de tallar en casos de temporal de vent o fortes pluges.
El projecte per millorar-los encara no té data ni pressupost. El que s'ha acordat de moment és crear dos grups de treball --un de tècnic i un de jurídic-- que estudiaran la construcció d'un nou aeri i com reforçar la línia R5 de Ferrocarrils i el cremallera. També es milloraran les carreteres perquè sigui més fàcil arribar-hi amb autocar, i els accessos a l'aparcament de l'estació inferior.
En concret, es preveu fer obres de millora a les principals carreteres d'accés a la muntanya i a l'aeri, al pont d'enllaç des de la C-55 a l'estació inferior, i s'estudiarà possibles alternatives per fer més fluid l'accés al recinte per la BP-1103 i la BP-1121, i a les diferents zones d'aparcament del recinte i del parc.
Enllàç a la informació:
https://www.3cat.cat/3catinfo/acord-per ... a/3381866/
Accessos a Montserrat
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1937
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7371
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Sembla mentida que hi hagi tant enginyer i tant polític treballant en la planificació de les infraestructures i entre tots siguin incapaços de fer una cerca a Google Maps per entendre d'on ve el problema:
Trajecte Barcelona (Eixample) <-> Plaça central de Montserrat (millor dels casos):
I si vas des de fora de Barcelona, és que ja no vull ni pensar-ho
Per cert, la solució tampoc necessita grans grups de tècnics i juristes per trobar-la. Es diuen SEMIDIRECTES i per això calen 4 vies. Aquelles que sempre diuen que no calen.
Trajecte Barcelona (Eixample) <-> Plaça central de Montserrat (millor dels casos):
- Transport públic: 1h 50m
- Automòbil privat: 55m
I si vas des de fora de Barcelona, és que ja no vull ni pensar-ho
Per cert, la solució tampoc necessita grans grups de tècnics i juristes per trobar-la. Es diuen SEMIDIRECTES i per això calen 4 vies. Aquelles que sempre diuen que no calen.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
O tres vies com fan a Nova York, que la via central s'utilitza només pel sentit necessari.wefer ha escrit: ↑24 nov. 2025, 19:26 Sembla mentida que hi hagi tant enginyer i tant polític treballant en la planificació de les infraestructures i entre tots siguin incapaços de fer una cerca a Google Maps per entendre d'on ve el problema:
Trajecte Barcelona (Eixample) <-> Plaça central de Montserrat (millor dels casos):No sé...
- Transport públic: 1h 50m
- Automòbil privat: 55m
I si vas des de fora de Barcelona, és que ja no vull ni pensar-ho
Per cert, la solució tampoc necessita grans grups de tècnics i juristes per trobar-la. Es diuen SEMIDIRECTES i per això calen 4 vies. Aquelles que sempre diuen que no calen.
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
El tema també és el preu.
Fa uns quatre anys, vam anar quatre amics a caminar a Montserrat, des del Monestir. Aparcar el cotxe ens va costar uns 6 o 7 euros entre tots per tot el dia. 1 euro i mig per cap. El cremallera ens costava més de 13 euros bitllet d'anar i tornar per persona.
Crec que queda tot dit.
Fa uns quatre anys, vam anar quatre amics a caminar a Montserrat, des del Monestir. Aparcar el cotxe ens va costar uns 6 o 7 euros entre tots per tot el dia. 1 euro i mig per cap. El cremallera ens costava més de 13 euros bitllet d'anar i tornar per persona.
Crec que queda tot dit.
"Atenció! Atenció! Pròxima circulació. Un tren sense parada. Si us plau, no s'acostin a la via."


