Accessos a Montserrat

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1938
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Accessos a Montserrat

Entrada Autor: 122-042-132 » 24 nov. 2025, 16:21

El Departament de Territori i l'Abadia de Montserrat han arribat a un acord per millorar els accessos al Santuari i al Parc Natural, que cada any reben la visita de gairebé tres milions de persones. L'objectiu és reforçar el transport públic tant com sigui possible, per descarregar les carreteres de l'entorn del massís de vehicles particulars, i reduir les cues d'accés i la contaminació de l'entorn.

A Montserrat s'hi pot arribar a peu, en carretera, en tren i cremallera o amb l'aeri, que puja la muntanya en cinc minuts. Cada hora hi ha trens des de Barcelona i Manresa, que enllacen amb el cremallera i amb l'aeri, però els accessos poden quedar col·lapsats per la gran afluència de públic o s'han de tallar en casos de temporal de vent o fortes pluges.

El projecte per millorar-los encara no té data ni pressupost. El que s'ha acordat de moment és crear dos grups de treball --un de tècnic i un de jurídic-- que estudiaran la construcció d'un nou aeri i com reforçar la línia R5 de Ferrocarrils i el cremallera. També es milloraran les carreteres perquè sigui més fàcil arribar-hi amb autocar, i els accessos a l'aparcament de l'estació inferior.

En concret, es preveu fer obres de millora a les principals carreteres d'accés a la muntanya i a l'aeri, al pont d'enllaç des de la C-55 a l'estació inferior, i s'estudiarà possibles alternatives per fer més fluid l'accés al recinte per la BP-1103 i la BP-1121, i a les diferents zones d'aparcament del recinte i del parc.

Enllàç a la informació:

https://www.3cat.cat/3catinfo/acord-per ... a/3381866/



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7372
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » 24 nov. 2025, 19:26

Sembla mentida que hi hagi tant enginyer i tant polític treballant en la planificació de les infraestructures i entre tots siguin incapaços de fer una cerca a Google Maps per entendre d'on ve el problema:

Trajecte Barcelona (Eixample) <-> Plaça central de Montserrat (millor dels casos):
  • Transport públic: 1h 50m
  • Automòbil privat: 55m
No sé... :x
I si vas des de fora de Barcelona, és que ja no vull ni pensar-ho

Per cert, la solució tampoc necessita grans grups de tècnics i juristes per trobar-la. Es diuen SEMIDIRECTES i per això calen 4 vies. Aquelles que sempre diuen que no calen.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4575
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » 24 nov. 2025, 21:16

wefer ha escrit: 24 nov. 2025, 19:26 Sembla mentida que hi hagi tant enginyer i tant polític treballant en la planificació de les infraestructures i entre tots siguin incapaços de fer una cerca a Google Maps per entendre d'on ve el problema:

Trajecte Barcelona (Eixample) <-> Plaça central de Montserrat (millor dels casos):
  • Transport públic: 1h 50m
  • Automòbil privat: 55m
No sé... :x
I si vas des de fora de Barcelona, és que ja no vull ni pensar-ho

Per cert, la solució tampoc necessita grans grups de tècnics i juristes per trobar-la. Es diuen SEMIDIRECTES i per això calen 4 vies. Aquelles que sempre diuen que no calen.
O tres vies com fan a Nova York, que la via central s'utilitza només pel sentit necessari.


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Funikram
N4
N4
Entrades: 43
Ubicació: Gelida Estació Superior

Entrada Autor: Funikram » 25 nov. 2025, 00:10

El tema també és el preu.

Fa uns quatre anys, vam anar quatre amics a caminar a Montserrat, des del Monestir. Aparcar el cotxe ens va costar uns 6 o 7 euros entre tots per tot el dia. 1 euro i mig per cap. El cremallera ens costava més de 13 euros bitllet d'anar i tornar per persona.

Crec que queda tot dit.


"Atenció! Atenció! Pròxima circulació. Un tren sense parada. Si us plau, no s'acostin a la via."

Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 406

Entrada Autor: Elefant » 25 nov. 2025, 10:33

wefer ha escrit: 24 nov. 2025, 19:26 Sembla mentida que hi hagi tant enginyer i tant polític treballant en la planificació de les infraestructures i entre tots siguin incapaços de fer una cerca a Google Maps per entendre d'on ve el problema:

Trajecte Barcelona (Eixample) <-> Plaça central de Montserrat (millor dels casos):
  • Transport públic: 1h 50m
  • Automòbil privat: 55m
No sé... :x
I si vas des de fora de Barcelona, és que ja no vull ni pensar-ho

Per cert, la solució tampoc necessita grans grups de tècnics i juristes per trobar-la. Es diuen SEMIDIRECTES i per això calen 4 vies. Aquelles que sempre diuen que no calen.
Jo ja vaig demostrar aquí https://transport.cat/viewtopic.php?p=294465#p294465 que es pot perfectament semidirectes amb les dues vies actuals. Quatre vies serian desitjables, però el que falta ara per ara es voluntat més que res. Voluntat i superar l'obsessió de tractar qualsevol servei de tren com un Metro.



unÀnec
N3
N3
Entrades: 37

Entrada Autor: unÀnec » 25 nov. 2025, 11:42

Renfe445 ha escrit: 24 nov. 2025, 21:16
wefer ha escrit: 24 nov. 2025, 19:26 Sembla mentida que hi hagi tant enginyer i tant polític treballant en la planificació de les infraestructures i entre tots siguin incapaços de fer una cerca a Google Maps per entendre d'on ve el problema:

Trajecte Barcelona (Eixample) <-> Plaça central de Montserrat (millor dels casos):
  • Transport públic: 1h 50m
  • Automòbil privat: 55m
No sé... :x
I si vas des de fora de Barcelona, és que ja no vull ni pensar-ho

Per cert, la solució tampoc necessita grans grups de tècnics i juristes per trobar-la. Es diuen SEMIDIRECTES i per això calen 4 vies. Aquelles que sempre diuen que no calen.
O tres vies com fan a Nova York, que la via central s'utilitza només pel sentit necessari.
De fet ja hi han trams on hi han tres vies i quatre, però mai es fan servir per a avançaments. I altres punts que ja tenien tres vies les han reduïdes a dues. Hi ha molts llocs on hi caben vies per a avançaments, sobretot el tram Can Ros-Pallejà. Però vaja, que no es fa ni està previst que es faci.
També destacar les quatre vies d'Hospitalet Av. Carrilet, que no se perquè es van fer, però es la única estació dels ferrocarrils amb quatre vies amb andana de tota la línia i actualment només serveixen per aparcar una màquina en estat d'abandonament



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7372
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » 25 nov. 2025, 15:56

Si és que sempre es destaca com ho fa de bé FGC en comparació de Renfe/ADIF. I sí, ho fa molt millor... perquè com diuen en castellà "en el país de los ciegos el tuerto es el rey".
FGC té un problema greu amb els temps de viatge els quals en moltes de les seves línies són PENOSOS. Això no crea titulars d'incidències i no enfada als usuaris, simplement perquè els usuaris directament fan servir altres mitjans. Exemple ben clar és Barcelona-Igualada, on ningú es queixa d'un servei propi del segle XIX, a 50 Km/h (amb sort!) perquè no hi ha ningú per queixar-se (estan tots a l'autovia).

Tot això en relació a les inexistents o infrautilitzades quàdruples vies, i totes aquelles oportunitats perdudes d'ampliar capacitat i velocitat en les renovacions que s'han anat fent com a Pallejà.
En fi, un desastre silenciat.



Respon

Torna a “Transport en general”