Unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
122-042-132
N9
N9
Entrades: 2036
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Entrada Autor: 122-042-132 » 12 març 2026, 15:26

:plas
Ja ha arribat la peça de tall (capsalt) de la tuneladora de la línia L8. Salut
Foto, extreta del Periodico
Foto, extreta del Periodico
Screenshot_2026-03-12-15-21-56-917_com.google.android.googlequicksearchbox-edit.jpg (152.38 KiB) Visualitzat 608 cops

gracienc
N5
N5
Entrades: 126
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: gracienc » 13 març 2026, 00:46

A mi em comença a preocupar que no hi es vegi clar com seguir la línia després de Gràcia el dia de demà. El projecte inicial era anar fins a Glòries i seguir direcció al Maresme. Gràcia té poc espai i no serà un bon cul de sac per fer-hi arribar els trens de Manresa i Igualada. No obstant, un cop la tuneladora que monten ara arribina Gràcia la treuran? I si volguessin seguir en una futura fase, quedaria l'obertura de la linia actualment construint-se hipotecada per l'extracció de terres de la següent fase?
Si el dia de demà haguessin de fer una ampliació de la L8, a menys que es decideixi ja i s'assumeixi allargar terminis, com ho podrien fer?
Haurien de fer una nova zona d'extracció de terres i nou pou d'atac a Gala placidia (tipo Joan Miro) però tenint en compte el poc espai obert que hi ha a Gala Placidia?
O fer el mateix a la banda Glories reventant el nou parc de Glòries? I després reobrir l'estació de Gràcia com a pou d'extracció de la tuneladora?...

La meva sensació és que per facilitar les obres presents i futures ja s'hagués d'haver previst les obres d'aquest perllongament almenys fins a Glòries (encara que fos amb obertura per fases). Altrament em fa l'efecte que s'haurà de refer obres i llençar diners. Començar mai de nou una prolongació d'aquesta línia em sembla complicadíssim.

Renfe445
N10
N10
Entrades: 4616
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » 13 març 2026, 14:26

Per què insisteixen tant en nomenar això "l'ampliació de la L8"?
Si això és una línia de trens de rodalia, no hauria de tractar-se com a metro.

Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Guigui
Administrador
Entrades: 23930
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » 13 març 2026, 17:10

Si no recordo malament, vàries línies en les quals es divideix nominalment la Llobregat-Anoia continuaran acabant a Pl. Espanya. Fins a Gràcia només arribarà part dels serveis, entre ells la L8.

Per altra banda, com que a can FGC tot és metro (ja només falta que li posin "Metro de Monistrol" al cremallera de Montserrat), doncs au: "ampliació de la L8" i avall que fa baixada.

a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.

Renfe445
N10
N10
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » 13 març 2026, 22:18

Guigui ha escrit: 13 març 2026, 17:10 Si no recordo malament, vàries línies en les quals es divideix nominalment la Llobregat-Anoia continuaran acabant a Pl. Espanya. Fins a Gràcia només arribarà part dels serveis, entre ells la L8.
Vaig llegir (espero estar equivocat) que la nau original de Plaça Espanya l'anaven a deixar de banda i només restaria en servei la part nova de finals anys 90 i per tant vaig pensar que tots els serveis serien allargats fins a Gràcia.
Guigui ha escrit: 13 març 2026, 17:10 Per altra banda, com que a can FGC tot és metro (ja només falta que li posin "Metro de Monistrol" al cremallera de Montserrat), doncs au: "ampliació de la L8" i avall que fa baixada.
No t'oblidis del metro de la Vall de Núria i el metro de la Pobla de Lillet :)

frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Nen de Gràcia
N5
N5
Entrades: 141

Entrada Autor: Nen de Gràcia » 14 març 2026, 07:20

Renfe445 ha escrit: 13 març 2026, 22:18 Vaig llegir (espero estar equivocat) que la nau original de Plaça Espanya l'anaven a deixar de banda i només restaria en servei la part nova de finals anys 90 i per tant vaig pensar que tots els serveis serien allargats fins a Gràcia.
Això ho deien fa un temps, però no recordo haver-ho tornat a sentir des que la pressió dels usuaris va aconseguir que, a diferència del pla original, no retallessin els R5 i R6 a Martorell. Suposo que en algun lloc els hauran de deixar, perquè Gràcia només tindrà dues vies.

Renfe445
N10
N10
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » 14 març 2026, 12:11

Jo és que no sé quan començarà FGC a adonar-se que la línia aquesta és una línia DE RODALIES, no un metro ni res similar. :llengua
Potser haver fotut 4 parades entre Barcelona i l'Hospitalet entre 1987 i 2008, i emplenar la senyalització de rombes com si fos la del Vallès no ha sigut tan bona idea...

frankrodriguez.net

unÀnec
N4
N4
Entrades: 67

Entrada Autor: unÀnec » 14 març 2026, 17:59

Gràcia tindrà només dues vies, imagino que després de l'andana hi hauràn tres i amb això tiraran. i sino faran servir el mateix sistema que a plaça espanya, aprofitar els canvis de via per a aparcar un tren dins el tunel fins que quedi algun espai buit a les andanes.
Actualment els trajectes més curts acaben a les vies de dalt (costat muntanya) i a les de baix començen els R5, R6, i algun altre. Amb aquesta obra suposo que ho invertiràn i els L8 i suburbans arribaran a Gràcia.
En fi un txapusseta però pel moment no quedarà curt. Actualment els L8 tenen una freqüència de 10 minuts en hora punta i no crec que en posin gaires més perque la via encara és la que és
Per al pou d'extracció suposo que faràn túnel en sentit invers des de Joànic

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”