Consulta sobre ferrobús/tren no elèctric (GNC)
Consulta sobre ferrobús/tren no elèctric (GNC)
El cas és que fent treballar les meves neurones, m'ha sortit el dubte sobre si hi ha algún tipus de vehicle ferroviari de GNC tipus ferrobús o tamagotchi.

Disculpa'm que estigui mig adormit, però què és GNC?

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Ecomobisostrans
- N10

- Entrades: 3734
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Gas Natural Comprimit
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
JaMiRo! ha escrit:Disculpa'm que estigui mig adormit, però què és GNC?![]()
Exacte!Ecomobisostrans ha escrit:Gas Natural Comprimit
un sistema semblant al dels busos com aquest:

El que s'aplica a ferrocarrils es ara la MAGLEV (MAGnetic LEVitation), de fet son bastant ambigus i molt ferrocarril no es que diguem, pero el que sembla es que els trens "normals" tots van amb electricitat, excepte antics que encara van amb vapor o diesel com trens que encara compra Renfe. Sembla que aqui a Espanya l'Alta Velocitat encara la continuarem tenint a 320... enfront els 500 d'explotacio comercial dels MAGLEV...
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7347
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
un parell de puntualitzacions
En canvi, el dièsel no és un sistema antic ni desfassat, sinó que és un sistema de tracció diferent a l'electricitat, amb els seus avantatges i els seus inconvenients
el vapor sí ha quedat desfassat, encara que hi ha hagut intents de recuperar-lo i encara es fa servir en alguns països.EUKibo ha escrit:els trens "normals" tots van amb electricitat, excepte antics que encara van amb vapor o diesel
En canvi, el dièsel no és un sistema antic ni desfassat, sinó que és un sistema de tracció diferent a l'electricitat, amb els seus avantatges i els seus inconvenients
No existeix cap tren de levitació magnètica (ni de cap altre tipus) que circuli a 500 Km/h de velocitat màxima en explotació comercial. El que més s'hi acosta és l'únic tren de levitació magnètica en funcionament comercial, el Transrapid de Shanghai, però "només" arriba fins els 400 Km/h.EUKibo ha escrit:enfront els 500 d'explotacio comercial dels MAGLEV...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
En el que jo estava pensant era en un material que servís per a linies amb poca demanda. Vehicles amb unes característiques semblants a les d'un tram però que no sigui elèctric i per descomptat tampoc dièsel. 
Hola!
. En canvi, el sistema de rodadura pneumàtica utilitzat, per exemple, al Metro de París, si es considera ferrocarril, donat que en cas de fallida del sistema de pneumàtics els trens recorren a una rodadura ferroviària clàssica.
Igualment, la levitació magnètica és una tecnologia encara molt incipient i per tant no és correcte dir que és "el que s'aplica ara", i més tenint en compte els pocs exemples que hi ha pel món.
I no només els compra Renfe Operadora, que trens Dièsel n'hi ha per tot arreu. De fet, als Estats Units la tracció Dièsel és molt extesa.
La tracció Dièsel compren tres tipus: tracció mecànica, tracció hidràulica i tracció elèctrica. En el primer cas, entre eix i motor Dièsel s'estableix un sistema de canvi de marxes semblant al que coneixem del món de l'automòbil; en el segon cas, s'interposa un embragatge hidràulic entre eix i motor Dièsel; en el tercer cas, el motor Dièsel carrega unes bateries que després fan funcionar un motor elèctric, que mou l'eix.
Per acabar. Company George85, el Gran Google sempre té la resposta. Si la cerca en català o en castellà no té resultats, l'anglès és una bona sortida. Així, doncs, hi ha vehicles ferroviaris de GNC.
Salut!
Correcte, de fet al món de l'enginyeria no es consideren ferrocarrilEUKibo ha escrit:El que s'aplica a ferrocarrils es ara la MAGLEV (MAGnetic LEVitation), de fet son bastant ambigus i molt ferrocarril no es que diguem...
Igualment, la levitació magnètica és una tecnologia encara molt incipient i per tant no és correcte dir que és "el que s'aplica ara", i més tenint en compte els pocs exemples que hi ha pel món.
Amb el tema del vapor d'acord, però dir que els Dièsel són trens antics...EUKibo ha escrit:pero el que sembla es que els trens "normals" tots van amb electricitat, excepte antics que encara van amb vapor o diesel com trens que encara compra Renfe.
I no només els compra Renfe Operadora, que trens Dièsel n'hi ha per tot arreu. De fet, als Estats Units la tracció Dièsel és molt extesa.
La tracció Dièsel compren tres tipus: tracció mecànica, tracció hidràulica i tracció elèctrica. En el primer cas, entre eix i motor Dièsel s'estableix un sistema de canvi de marxes semblant al que coneixem del món de l'automòbil; en el segon cas, s'interposa un embragatge hidràulic entre eix i motor Dièsel; en el tercer cas, el motor Dièsel carrega unes bateries que després fan funcionar un motor elèctric, que mou l'eix.
Clar, és que anar a 320 km/h és realment una velocitat tercermundista... :begutEUKibo ha escrit:Sembla que aqui a Espanya l'Alta Velocitat encara la continuarem tenint a 320... enfront els 500 d'explotacio comercial dels MAGLEV...
Per acabar. Company George85, el Gran Google sempre té la resposta. Si la cerca en català o en castellà no té resultats, l'anglès és una bona sortida. Així, doncs, hi ha vehicles ferroviaris de GNC.
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Gràcies JaMiRo!JaMiRo! ha escrit:
(...)
Per acabar. Company George85, el Gran Google sempre té la resposta. Si la cerca en català o en castellà no té resultats, l'anglès és una bona sortida. Així, doncs, hi ha vehicles ferroviaris de GNC.![]()
![]()
Salut!
Pel que sembla, el sistema no esta tan desenvolupat com el dels autobusos. Esperem que s'acabi desenvolupant per tenir un sistema ferroviari més eficient i respectuós amb el medi ambient
- Ecomobisostrans
- N10

- Entrades: 3734
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Doncs si, tenint la tecnologia suficient per anar a 500 i pico, anar a 320 es tercermundista.JaMiRo! ha escrit:Clar, és que anar a 320 km/h és realment una velocitat tercermundista... :begutEUKibo ha escrit:Sembla que aqui a Espanya l'Alta Velocitat encara la continuarem tenint a 320... enfront els 500 d'explotacio comercial dels MAGLEV...
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Doncs res, tu, no se'n parli més. Proposo que la següent excursioneta ferroviària la fem per anar a veure la línia Kinshasa-Luanda, que deu anar a aquesta velocitat de cargol. En liniadelRipollés segur que ens farà una dissertació sobre sistemes obsolets que ja només són bons per al museu. I els profans direm: "Però com poden anar encara amb aquestes rampoines! Realment, aquests governs corruptes són incapaços de desenvolupar el país, com hi ha món!"Ecomobisostrans ha escrit:Doncs si, tenint la tecnologia suficient per anar a 500 i pico, anar a 320 es tercermundista.
I mentrestant, aquí, mobilitat sostenible i ecològica trencant el mur del so i deixant Europa a les fosques (excepte les frangetes d'AV, és clar). Això sí, sortirem de Barcelona a l'hora de sopar i arribarem a Copenhaguen a l'hora de dinar del mateix dia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Això ja ho vaig dir jo en un altre fil, crec que el del rècord de velocitat...Quelcom extrany hi ha per aquí...JaMiRo! ha escrit:I més tenint en compte que vostè se suposa que és ecologista.![]()

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- Ecomobisostrans
- N10

- Entrades: 3734
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Be, el límit entre la necessitat i la no necessitat es una mica confus, evidentment que anar a 500 Km/h no es tan necessari com una xarxa de metro i rodalies en condicions, però això no vol dir que si un servei es pot millorar no es millori. I d'energia se'n pot produir per això i per molt mes sense malmetre el medi ambient.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Ecomobisostrans
- N10

- Entrades: 3734
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Ho diré més clar per que sembla que no se m'ha acabat d'entendre: No es que consideri tercermundista la velocitat de 320 Km/h, que ja es una velocitat respectable, sinó el fet de que es vagi molt per sota del que es podria anar.
A mi el que em sembla tercermundista es que les coses que beneficien als ciutadans es facin per sota de les possibilitats reals.
A mi el que em sembla tercermundista es que les coses que beneficien als ciutadans es facin per sota de les possibilitats reals.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7347
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Els missatges relatius a les formes d'obtenció d'energia, han sigut separats en aquest altre fil:
http://transport.cat/viewtopic.php?t=5672
http://transport.cat/viewtopic.php?t=5672
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona


