Consulta sobre ferrobús/tren no elèctric (GNC)

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Consulta sobre ferrobús/tren no elèctric (GNC)

Entrada Autor: George85 » Dimecres 18/04/2007 22:40

El cas és que fent treballar les meves neurones, m'ha sortit el dubte sobre si hi ha algún tipus de vehicle ferroviari de GNC tipus ferrobús o tamagotchi.



:?: :roll:



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 19/04/2007 23:06

Disculpa'm que estigui mig adormit, però què és GNC? :?: ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2


Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Divendres 20/04/2007 21:43

JaMiRo! ha escrit:Disculpa'm que estigui mig adormit, però què és GNC? :?: ;)

Ecomobisostrans ha escrit:Gas Natural Comprimit
Exacte!

un sistema semblant al dels busos com aquest:

Imatge



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Divendres 20/04/2007 22:18

El que s'aplica a ferrocarrils es ara la MAGLEV (MAGnetic LEVitation), de fet son bastant ambigus i molt ferrocarril no es que diguem, pero el que sembla es que els trens "normals" tots van amb electricitat, excepte antics que encara van amb vapor o diesel com trens que encara compra Renfe. Sembla que aqui a Espanya l'Alta Velocitat encara la continuarem tenint a 320... enfront els 500 d'explotacio comercial dels MAGLEV...



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7211
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 20/04/2007 23:06

un parell de puntualitzacions ;)
EUKibo ha escrit:els trens "normals" tots van amb electricitat, excepte antics que encara van amb vapor o diesel
el vapor sí ha quedat desfassat, encara que hi ha hagut intents de recuperar-lo i encara es fa servir en alguns països.
En canvi, el dièsel no és un sistema antic ni desfassat, sinó que és un sistema de tracció diferent a l'electricitat, amb els seus avantatges i els seus inconvenients
EUKibo ha escrit:enfront els 500 d'explotacio comercial dels MAGLEV...
No existeix cap tren de levitació magnètica (ni de cap altre tipus) que circuli a 500 Km/h de velocitat màxima en explotació comercial. El que més s'hi acosta és l'únic tren de levitació magnètica en funcionament comercial, el Transrapid de Shanghai, però "només" arriba fins els 400 Km/h.



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Divendres 20/04/2007 23:12

En el que jo estava pensant era en un material que servís per a linies amb poca demanda. Vehicles amb unes característiques semblants a les d'un tram però que no sigui elèctric i per descomptat tampoc dièsel. ;)



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 21/04/2007 16:09

Hola!
EUKibo ha escrit:El que s'aplica a ferrocarrils es ara la MAGLEV (MAGnetic LEVitation), de fet son bastant ambigus i molt ferrocarril no es que diguem...
Correcte, de fet al món de l'enginyeria no es consideren ferrocarril ;) . En canvi, el sistema de rodadura pneumàtica utilitzat, per exemple, al Metro de París, si es considera ferrocarril, donat que en cas de fallida del sistema de pneumàtics els trens recorren a una rodadura ferroviària clàssica. :o

Igualment, la levitació magnètica és una tecnologia encara molt incipient i per tant no és correcte dir que és "el que s'aplica ara", i més tenint en compte els pocs exemples que hi ha pel món. ;)
EUKibo ha escrit:pero el que sembla es que els trens "normals" tots van amb electricitat, excepte antics que encara van amb vapor o diesel com trens que encara compra Renfe.
Amb el tema del vapor d'acord, però dir que els Dièsel són trens antics... :?

I no només els compra Renfe Operadora, que trens Dièsel n'hi ha per tot arreu. De fet, als Estats Units la tracció Dièsel és molt extesa.

La tracció Dièsel compren tres tipus: tracció mecànica, tracció hidràulica i tracció elèctrica. En el primer cas, entre eix i motor Dièsel s'estableix un sistema de canvi de marxes semblant al que coneixem del món de l'automòbil; en el segon cas, s'interposa un embragatge hidràulic entre eix i motor Dièsel; en el tercer cas, el motor Dièsel carrega unes bateries que després fan funcionar un motor elèctric, que mou l'eix. :!:
EUKibo ha escrit:Sembla que aqui a Espanya l'Alta Velocitat encara la continuarem tenint a 320... enfront els 500 d'explotacio comercial dels MAGLEV...
Clar, és que anar a 320 km/h és realment una velocitat tercermundista... :begut

Per acabar. Company George85, el Gran Google sempre té la resposta. Si la cerca en català o en castellà no té resultats, l'anglès és una bona sortida. Així, doncs, hi ha vehicles ferroviaris de GNC. :D ;)

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dissabte 21/04/2007 20:19

JaMiRo! ha escrit:
(...)

Per acabar. Company George85, el Gran Google sempre té la resposta. Si la cerca en català o en castellà no té resultats, l'anglès és una bona sortida. Així, doncs, hi ha vehicles ferroviaris de GNC. :D ;)

Salut!
Gràcies JaMiRo!

Pel que sembla, el sistema no esta tan desenvolupat com el dels autobusos. Esperem que s'acabi desenvolupant per tenir un sistema ferroviari més eficient i respectuós amb el medi ambient ;)



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3718
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 23/04/2007 9:34

JaMiRo! ha escrit:
EUKibo ha escrit:Sembla que aqui a Espanya l'Alta Velocitat encara la continuarem tenint a 320... enfront els 500 d'explotacio comercial dels MAGLEV...
Clar, és que anar a 320 km/h és realment una velocitat tercermundista... :begut
Doncs si, tenint la tecnologia suficient per anar a 500 i pico, anar a 320 es tercermundista.



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 23/04/2007 11:31

Ecomobisostrans ha escrit:Doncs si, tenint la tecnologia suficient per anar a 500 i pico, anar a 320 es tercermundista.
Doncs res, tu, no se'n parli més. Proposo que la següent excursioneta ferroviària la fem per anar a veure la línia Kinshasa-Luanda, que deu anar a aquesta velocitat de cargol. En liniadelRipollés segur que ens farà una dissertació sobre sistemes obsolets que ja només són bons per al museu. I els profans direm: "Però com poden anar encara amb aquestes rampoines! Realment, aquests governs corruptes són incapaços de desenvolupar el país, com hi ha món!"

I mentrestant, aquí, mobilitat sostenible i ecològica trencant el mur del so i deixant Europa a les fosques (excepte les frangetes d'AV, és clar). Això sí, sortirem de Barcelona a l'hora de sopar i arribarem a Copenhaguen a l'hora de dinar del mateix dia.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 23/04/2007 23:39

JaMiRo! ha escrit:I més tenint en compte que vostè se suposa que és ecologista. :?
Això ja ho vaig dir jo en un altre fil, crec que el del rècord de velocitat...Quelcom extrany hi ha per aquí...:? :D


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3718
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 25/04/2007 11:31

Be, el límit entre la necessitat i la no necessitat es una mica confus, evidentment que anar a 500 Km/h no es tan necessari com una xarxa de metro i rodalies en condicions, però això no vol dir que si un servei es pot millorar no es millori. I d'energia se'n pot produir per això i per molt mes sense malmetre el medi ambient.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3718
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 26/04/2007 8:56

Ho diré més clar per que sembla que no se m'ha acabat d'entendre: No es que consideri tercermundista la velocitat de 320 Km/h, que ja es una velocitat respectable, sinó el fet de que es vagi molt per sota del que es podria anar.
A mi el que em sembla tercermundista es que les coses que beneficien als ciutadans es facin per sota de les possibilitats reals.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7211
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 26/04/2007 21:51

Els missatges relatius a les formes d'obtenció d'energia, han sigut separats en aquest altre fil:
http://transport.cat/viewtopic.php?t=5672



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari”